חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
18/04/2012 20:13
לא כולנו שמענו על אינסטגרם, אבל עם הרכישה על ידי פייסבוק בכמיליארד דולר כדאי שנכיר אותה ואת השינויים...
05/02/2012 10:06
מתלבטים אם לפתוח בלוג או להקים אתר בהתאמה אישית? להלן רשימת יתרונות וחסרונות לכל אפשרות.
23/01/2012 23:21
עומדים לכתוב תוכן לאתר של העסק? קראו את הטיפים שלנו לכתיבת מאמרים נכונה.
11/01/2012 17:25
למה כדאי לתת לגולשים לשתף תכנים באתר? בניית אתרים עם פורום, טוקבקים, תגובות ושאר יכולות שיתוף.
02/01/2012 18:55
איך מתאימים את האתר לצורכי הלקוח? קודם מבררים ביסודיות מהם הצרכים.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

טיפים לשיווק עסקים באינטרנט

»
»
טיפים לשיווק עסקים באינטרנט
27/11/2011 12:02

איך מייצרים עבור העסק נוכחות משמעותית באינטרנט? טיפים לעסקים בתחילת דרכם ברשת.

טיפים לעסקים בנושא אינטרנט

לפני כעשור ויותר, תחום הפרסום והשיווק של עסקים נראה אחרת לגמרי מהיום. למעט מאוד עסקים היו אתרי אינטרנט, ורוב הפעילות השיווקית נעשתה במדיות אחרות כמו רדיו וטלוויזיה. חיפוש בעלי מקצוע היה מתרחש בין דפיו הצהובים של ספר הטלפונים שלנו, ואחת משיטות השיווק המתוחכמות ביותר הייתה להוסיף את האות אל"ף לפני שם העסק, כדי שהוא יופיע ראשון ברשימת העסקים במדריך הטלפונים.

היום השיווק קצת יותר מורכב והוא יכול להיות לפעמים מבהיל עבור אלה שלא נולדו עם עכבר ביד. בעל עסק כמו נגר, חשמלאי או יועץ משכנתאות - מקצועי ככל שיהיה, לא תמיד הוא בעל גישה ונכונות לעבוד עם האינטרנט, ולעיתים אפילו מעקב אחר אימיילים איננו ברור מאליו. היום, כדי להגיע אל קהל יעד גדול ומתאים, נדרשת נוכחות אינטרנטית חזקה. נוכחות זו משמעותית מכמה בחינות:

  • תדמית העסק - בניית התדמית שלנו באינטרנט היא חשובה ביותר כיוון שהיא בעצם החזות שלנו גם מחוץ לרשת. היום אנשים מחפשים בעלי מקצוע באמצעות האינטרנט, ומעבר לכך, רבים מקפידים לברר ולעשות מחקר די מעמיק באינטרנט על מוצר או שירות שהם עומדים לרכוש. לכן, תדמית חיובית של עסק רציני המומחה בתחום עיסוקו עשויה להיות קריטית כאשר אנו מחפשים לקוחות חדשים. אנו רוצים להצטייר בעיני הלקוח הפוטנציאלי כעסק מצליח וגדול, כך שלא יהיה לו ספק שהוא צריך לפנות דווקא אלינו ולא למתחרה.
  • מציאת העסק בחיפוש בגוגל - מנוע החיפוש גוגל הוא אחד המקומות העיקריים שבהם גולשים מחפשים אינפורמציה ושירותים בתחומים שונים בחיים, בין אם זה צעצועים לילדים, רופא שיניים או סדנת בישול. כיוון שכך, כבעלי מקצוע או חברות, חשוב לנו להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל במילות המפתח הקשורות לתחום. למשל אם המוצר שלנו הוא סדנאות בישול, חשוב לנו להופיע בגוגל בתוצאות החיפוש בביטויים כמו "סדנת בישול" או "סדנאות בישול".
    בנוסף, מומלץ מאוד לתכנן את הנוכחות שלנו ברשת כך שבחיפוש שם העסק שלנו יופיעו כמה שיותר לינקים אלינו (לאתר או לתכנים אחרים שלנו) בעמוד הראשון, ושלא יופיעו "השמצות" או ביקורות שליליות.
  • נתינת ערך מוסף - חלק מרכזי בבניית התדמית של העסק באינטרנט היא להראות לעולם את המומחיות שלנו ואת השליטה שלנו בתחום. אחת הדרכים לעשות זאת היא פשוט לתת לגולשים לטעום מן הידע שלנו ולהראות להם שיש לנו מה לתת להם וללמד אותם - משהו שהם לא ידעו קודם ולא יוכלו לקבל במקום אחר. נתינת ערך מוסף בתכנים שלנו עשויה להגדיל את כמות ההמרות שלנו (על כך בנקודה הבאה).
  • המרות - המרה היא הפיכה של גולש ללקוח. תמיד נשמח על כך שאנשים קוראים את התכנים שלנו, אך בתור עסק למטרות רווח, נרצה שגם יצרו עמנו קשר וירכשו את המוצרים שלנו. בגדול, הדרך להגדיל את כמות ההמרות היא להגדיל את הנוכחות ברשת ולהעביר מסרים שיווקיים נכונים שיגרמו לגולשים לרכוש דבר מה או לפנות אלינו.

בכדי להשיג את היעדים החשובים שפורטו למעלה, כדאי שתהיה לנו תוכנית מסודרת מה לעשות וכיצד. להלן רשימת טיפים לעסקים קטנים ובינוניים כיצד לשפר את הנוכחות שלהם באינטרנט:

  • להקים אתר שיווקי - אם עדיין אין לכם אתר אינטרנט, כדאי לשקול להקים אתר. אמנם ישנן דרכים אחרות להשיג נוכחות ברשת (נפרט חלק מהן בהמשך), אך היתרון באתר משלכם הוא שזהו שטח פרטי שלכם, שבו אתם ורק אתם תקבעו מה יהיו המסרים, התוכן והעיצוב, ושם רק אתם תחליטו למשל אם להציג פרסומות (בניגוד לבלוג למשל, ששם הנהלת האתר יכולה להכניס תכנים משלה סביב התוכן שאתם מעלים).
    ישנם הרבה טיפים לעסק מצליח באינטרנט, אך אתר משלכם הוא טיפ חשוב במיוחד. האתר יתרום לתדמית הרצינית שדובר עליה קודם. עסק שיש לו אתר נתפס כגדול ומקצועי יותר מעסק הנוכח בפייסבוק בלבד או ברשת חברתית אחרת.
  • לפנות לקהל יעד רלוונטי - לפני שתתחילו בפעילות שיווקית באתר עצמו ומחוצה לו, הגדירו לעצמכם מיהו קהל היעד שלכם והתאימו את הפעילות לאותו קהל. שאלו את עצמכם: האם אתם פונים אל כל האוכלוסיה או רק לגילאים מסוימים? כיצד ניתן לאפיין את האנשים שעשויים להתעניין במוצר שלכם? האם הם נשים או גברים? האם הם גולשים באינטרנט ובאילו אתרים? וכן הלאה.
  • קידום אורגני בגוגל - על מנת שכמה שיותר גולשים המתעניינים בתחום העיסוק שלכם יוכלו באמת להגיע אליכם, אנו ממליצים על קידום אורגני בגוגל. הקידום האורגני כולל פעולות שונות באתר עצמו וברשת האינטרנט, שמטרתן לשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש במילים וביטויים שבהם אנו רוצים להופיע. קידום אתרים כולל בין השאר אופטימיזציית קוד ותוכן באתר עצמו, בניית קישורים פנימיים באתר, השגת קישורים מאתרים אחרים ועוד.
    אם נראה לכם שאתם לא יודעים היכן להתחיל או שאתם חוששים לגרום נזק לאתר אם תנסו לקדם אותו בעצמכם, נסו לפנות לחברת קידום אתרים מקצועית.
  • פעילות שיווקית ברשת - בנוסף לטיפים לעסק מצליח שפורטו קודם, כדאי לעשות פעילות לשיווק באינטרנט, במקביל לקידום האתר במנועי החיפוש. מומלץ לפעול במקומות שונים ברחבי הרשת כדי להגדיל את המודעות לעסק שלכם, להפיץ את המסרים השיווקיים שלכם ולעצב את התדמית שלכם. שיווק באינטרנט כולל למשל פרסום תכנים באתרי מאמרים, ניהול בלוג אחד או יותר העוסק בנישה שלכם, רישום לאינדקסים ופעילות "גרילה" בפורומים, טוקבקים וברשתות חברתיות, כמו למשל בפייסבוק.
    שימו לב שהערך של העבודה שתשקיעו יהיה גבוה יותר אם תקפידו להפיץ את התכנים שלכם במקומות רלוונטיים. פרסום הודעה שיווקית על מכירת תיקים לנשים לא יתקבל בצורה חיובית ביותר בקהילה המיועדת למרימי משקולות. בנוסף, קישורים שתוציאו מהתוכן יהיו שווים יותר אם הם יופיעו באתר העוסק בנושא דומה.
  • להשקיע בפרסום חינם ובתשלום - לצד האפשרויות לפרסום או שיווק בחינם שפורטו קודם, רצוי לבחון האם ישתלם לנהל גם פרסום בתשלום. אחת האפשרויות הנפוצות היא פרסום בגוגל, שבו ניתן לנהל קמפיין פרסומי תוך שליטה על התקציב ועל מקום ההופעה של המודעות. ניתן כמובן להשקיע גם בפרסום באנרים, מודעות באינדקסים בתשלום (כמו למשל בפורטלים הגדולים), פרסום בפייסבוק ועוד.
  • להבליט את הייחוד שלכם - כל מה שנעשה זה טוב ויפה, אבל בכדי שהשיווק שלנו יהיה אפקטיבי ומושך, עלינו להדגיש במסר שלנו את הייחוד של העסק בהשוואה לחברות אחרות הנותנות שירות דומה. נסו לחשוב במה אתם שונים מהמתחרים. אולי אתם מומחים יחידים בארץ בתחום מסוים? אתם נותנים שירות 24 שעות ביממה, גם בזמן שהמתחרים ישנים? יש לכם חבילות משתלמות במיוחד? סביר מאוד שהלקוחות ירצו לדעת מה אתם עושים טוב יותר מכל האחרים.

חלק גדול מן הפעילות השיווקית כיום מתרכזת באינטרנט, אולם לא כל בעל מקצוע מכיר את העולם המקוון, וגם אם כן, לא תמיד יש לו די זמן כדי להשקיע בכך. עבודת השיווק ליישום הטיפים לעסקים דורשת מחשבה והשקעה של זמן ומשאבים, אך אם נעשה זאת נכון, נוכל לשפר באופן ניכר את החשיפה אלינו באינטרנט.

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: