יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

גוגל אנליטיקס 4 - המדריך המלא להתקנה ולהבנה של הכלי

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. גוגל אנליטיקס 4 - המדריך המלא להתקנה ולהבנה של הכלי
23/05/2023 18:35
גירסת GA4 של גוגל אנליטיקס 4 היא גירסה פורצת דרך שמביאה עימה מודל נתונים מונחה אירועים, תובנות מונעות בינה מלאכותית ושיפור בעבודה חוצת פלטפורמות. קראו על היתרונות של GA4 ועל אופן פתיחת חשבון אישי משלכם ללא עלות.
המדריך המלא לגוגל אנליטיקס 4

בעידן הדיגיטלי, תובנות המבוססות על נתונים הפכו להיות נשמת אפם של עסקים מצליחים. בין שלל הכלים הזמינים, Google Analytics עומד בראש כפלטפורמה רבת עוצמה המעצימה ארגונים לנצל את הפוטנציאל של הנוכחות המקוונת שלהם. הופעתה של גירסת Google Analytics 4 חוללה מהפכה נוספת בנוף, והציעה תכונות ויכולות משופרות כדי לעזור לעסקים להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם. במאמר זה, נתעמק בגירסת Google Analytics 4, נחקור את התכונות העיקריות שלה, נראה מהם ההבדלים בינה לבין הגירסה אותה היא החליפה Universal Analytics ונסביר צעד-צעד כיצד לפתוח חשבון Google Analytics 4.

מה זה גוגל אנליטיקס בכלל?

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) היא פלטפורמת ניתוח סטטיסטיקות לאתרי אינטרנט המאפשרת לעסקים לעקוב, לנתח ולמדוד את הביצועים של אתרי האינטרנט והיישומים הניידים שלהם. היא מספקת תובנות חשובות לגבי התנהגות משתמשים, מקורות התנועה השונים, המרות ומדדי מפתח אחרים, דבר שמקל על קבלת החלטות המבוססות על נתונים ולא על תחושות או הערכות לא מבוססות.

ההבדלים בין Universal Analytics ל-Google Analytics 4

הגירסה העדכנית של גוגל אנליטיקס היא Google Analytics 4 ומכונה בקיצור GA4. גירסה זו מחליפה את קודמתה, שהיתה נפוצה שנים רבות, Universal Analytics המכונה בקיצור UA. גירסת GA4 כוללת שינויים רבים והיא מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור למעקב אחר סטטיסטיקות וביצועים של אתרי אינטרנט.

להלן כמה מן ההבדלים העיקריים בין גירסת GA4 לגירסת UA של גוגל אנליטיקס:

  1. מודל נתונים מונחה אירועים – GA4 מאמצת מודל נתונים מבוסס אירועים (events), המאפשר לעסקים לעקוב אחר אינטראקציות ואירועים שונים על פני פלטפורמות שונות, כולל אתרים, אפליקציות לנייד ועוד. אירוע הוא כל דבר שקורה באתר או באפליקציה: צפיה בעמוד כלשהו, הוספת מוצר לעגלת הקניות, הרשמה לרשימת התפוצה, ביצוע רכישה וכן הלאה. הדבר מאפשר הבנה מקיפה יותר של התנהגות המשתמשים ומעורבותם.
  2. מעקב חוצה פלטפורמות (Cross-Platform Tracking) משופר – GA4 מספקת מעקב חוצה פלטפורמות חלק, המעניק לעסקים תצוגה אחידה של אינטראקציות משתמשים על פני מספר מכשירים ונקודות מגע. הדבר חשוב במיוחד בעולם הרב-מכשירים והרב-ערוצי של היום. אם לדוגמה רוכש באתר מתחיל את תהליך הרכישה בצפיה בעמוד המוצר על המחשב האישי שלו ומסיים את תהליך הרכישה בטלפון הסלולרי שלו, ניתן יהיה להתייחס לתהליך הרכישה חוצה הפלטפורמות כתהליך אחד ולא כשני תהליכים נפרדים.
  3. תובנות מונעות בינה מלאכותית (AI) – GA4 משלבת אלגוריתמים של למידת מכונה כדי לספק תובנות עוצמתיות באופן אוטומטי. הדבר עוזר לעסקים לזהות מגמות, לחזות התנהגות לקוחות ולהשיג הבנה מעמיקה יותר של הקהל שלהם ללא צורך בקביעת תצורה (קונפיגורציה) ידנית.
  4. מיקוד ממוקד לקוח – GA4 שמה דגש גדול יותר על מדדים ממוקדי לקוח, כגון ניתוח מחזור חיים של משתמשים, מעורבות ושימור. שינוי זה מאפשר לעסקים לתעדף חוויות מותאמות אישית ולבנות קשרי לקוחות ארוכי טווח.

תכונות חדשות בגוגל אנליטיקס 4

גירסת GA4 מביאה עימה מספר תכונות ושיפורים מרגשים המעצימים את האפשרות של עסקים לחלץ תובנות מעמיקות יותר על העסק שלהם. להלן מספר תכונות בולטות וחדשות:

  1. מרכז ניתוח משופר – מרכז הניתוח (Analysis Hub) מציע מגוון רחב של טכניקות אנליטיות, כולל חקירה (exploration), משפכים (funnels), נתיב (pathing) וניתוח עיקביות (cohort analysis). הדבר מעניק לעסקים אפשרות להגיע לתובנות חשובות מהנתונים שלהם בקלות רבה יותר מבעבר.
  2. תחזיות מבוססות למידת מכונה – GA4 ממנפת למידת מכונה כדי ליצור מדדים חזויים, כגון הסתברות לנטישה, תחזיות הכנסה וערך חיי לקוח (CLTV). תחזיות אלו מאפשרות לעסקים לקבל החלטות מגובות נתונים ולטפל באופן יזום בבעיות פוטנציאליות.
  3. שיתוף נתונים יעיל – GA4 מפשטת את שיתוף הנתונים עם כלים שונים של גוגל, כולל Google Ads, Google BigQuery ו-Google Marketing Platform. אינטגרציה חלקה זו מאפשרת מערכת אקולוגית של נתונים מאוחדת ומאפשרת ניתוח ומיקוד מתקדמים.
  4. ניתוח מתקדם עם BigQuery Export בצורה טבעית – GA4 מציעה אינטגרציה טבעית יותר עם Google BigQuery, המאפשרת לעסקים לייצא את הנתונים הגולמיים שלהם לניתוח מעמיק יותר. הדבר מאפשר לארגונים לבצע שאילתות מותאמות אישית ולמנף את מלוא הפוטנציאל של הנתונים שלהם.

תצוגת הפלטפורמה גוגל אנליטיקס 4

כיצד לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס – מדריך שלב אחר שלב

להלן מדריך שלב אחר שלב לפתיחת חשבון Google Analytics 4:

  1. כניסה לחשבון גוגל אנליטיקס – הכנס לאתר Google Analytics. ההתחברות לחשבון היא באמצעות פרטי ההתחברות לחשבון הג'ימייל שלך.
  2. יצירת נכס חדש – לאחר הכניסה לחשבון גוגל אנליטיקס, לחץ על הכרטיסייה "מנהל". לאחר מכן, בחר את החשבון הרצוי ולחץ על "צור נכס".
  3. הגדרת פרטי הנכס – הזן את שם האתר או האפליקציה ואת כתובת האתר בשדות המתאימים. בחר בין אתר או אפליקציה כמקור הנתונים, ובחר את אזור הזמן והמטבע המתאימים לדיווח.
  4. בחירת הגדרות שיתוף נתונים – סקור ובחר את הגדרות שיתוף הנתונים המתאימות להעדפותיך. הגדרות אלה קובעות כיצד ישמש את הנתונים שלך על ידי גוגל ושירותי צד שלישי אחרים.
  5. הגדרת זרם הנתונים – זרם נתונים מייצג מקור נתונים בתוך הנכס שלך. הגדר זרם נתונים על ידי מתן מידע רלוונטי כגון מקור הנתונים (אתר או אפליקציה), פלטפורמה והגדרות מדידה רצויות.
  6. התקנת קוד מעקב – כדי לאסוף נתונים מהאתר או מהאפליקציה שלך, עליך להתקין את קוד המעקב של GA4. העתק את קוד המעקב שסופק על ידי גוגל אנליטיקס והוסף אותו לכל דף באתר או באפליקציה שלך (ניתן לשלוח את קוד המעקב למי שמנהל לך את האתר ולבקש ממנו להוסיפו לאתר). לחילופין, ניתן לשלב את GA4 עם ערכות פיתוח התוכנה הרלוונטיות (SDK) למעקב אחר אפליקציות.
  7. הגדרת מעקב אחר אירועים – מעקב אחר אירועים מאפשר לך למדוד אינטראקציות ספציפיות של משתמשים באתר או באפליקציה שלך. הגדר את האירועים שברצונך לעקוב אחריהם, כגון לחיצות על כפתורים, הפעלת וידאו או הגשת טפסים. הטמע את תצורות הקוד או ה-SDK הנדרשות כדי לעקוב אחר אירועים אלה.
  8. הפעלת יכולת מדידה משופרת – GA4 מציעה תכונות מדידה משופרות שעוקבות אוטומטית אחר אירועים מסוימים, כגון צפיות בדף, גלילה וקליקים על קישורים יוצאים. אפשר את הגדרות המדידה המשופרות הרצויות כדי לאסוף נתונים נוספים ללא תצורה ידנית.
  9. בדיקה ואימות היישום – לאחר הטמעת קוד המעקב ותצורות האירועים, ודא אם הנתונים נאספים כהלכה. השתמש בתכונת הדיווח בזמן אמת ב-GA4 כדי לאשר שהמעקב אחר אירועים ונתונים מתבצע בצורה מדויקת.
  10. התאמה אישית של דיווח וניתוח – חקור את ממשק GA4 כדי להתאים אישית את הדוחות שלך, ליצור לוחות מחוונים ולהגדיר יעדים והמרות. הכר את אפשרויות הדיווח השונות הזמינות, כגון ניתוח קהל, דוחות רכישה וזרימת התנהגות.

מספר מילות סיכום

גירסת גוגל אנליטיקס 4 מייצגת התפתחות משמעותית בתחום ניתוח האינטרנט, ומספקת לעסקים תובנות מתקדמות ונתונים רבים המאפשרים להניע צמיחה והצלחה של העסק. מודל הנתונים המבוסס על אירועים, היכולות המונעות בינה מלאכותית והמיקוד בלקוח מציידים ארגונים בכלים הדרושים כדי להבין ולערב את הקהל שלהם ביעילות. על ידי ביצוע המדריך המפורט במאמר זה, תוכלו לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס 4 ולצאת למסע מונחה נתונים כדי לייעל את הנוכחות המקוונת שלכם. אמצו את העוצמה של גוגל אנליטיקס 4 ותנו לפוטנציאל האמיתי של האסטרטגיה הדיגיטלית שלכם לפרוש כנפיים ולעוף כמה שיותר גבוה.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: