יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
28/02/2024 16:58
שילוב נכון של בחירת התבנית לאתר, בחירה נכונה של צבעים, אלמנטים ואפקטים, יכול להגדיל לכם את ההמרות מה...
28/02/2024 16:56
מהם הדגשים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מעצבים חנות אינטרנטית או אתר אינטרנט?
27/02/2024 17:52
מהו פורמט התמונה webp המתקדם, מה היתרונות שלו ואיזו תמיכה יש לו בדפדפנים השונים ובתוכנות הגרפיקה השו...
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
עיצוב רקע - background
12/06/2023 19:52
היי תמר, עושים את זה באמצעות ...
עיצוב רקע - background
28/05/2023 21:36
אני רוצה ליצור כפתור שהרקע שלו...
עיצוב רקע - background
15/12/2022 20:22
איך עושים שיראו את כל התמונת ר...
תגובות אחרונות פוסטים אחרונים בפורום
08/11/2022 19:11
היי, יש לי אתר קצת מורכב. הוא...
08/11/2022 19:09
היי, אני עוסק בענף הטניס ויש ...
08/11/2022 19:03
היי, ראיתי בכל מיני אתרים שמש...

איזה סוג אתר כדאי לבנות לעסק?

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. איזה סוג אתר כדאי לבנות לעסק?
21/12/2011 14:28
אתר תדמית, פורטל או דף נחיתה - איזה אתר העסק שלי צריך?
התאמת סוג האתר לצורכי העסק

עושים סדר בסוגי האתרים ברשת

כשאנו גולשים ברשת, אנו נתקלים במגוון גדול של אתרים שונים: חלקם קטנים מאוד ואין בהם הרבה תוכן, אלא בעיקר פרטים ליצירת קשר, אחרים מכילים מידע רב ומתעדכן או מאמרים בתחומים שונים, וישנם אתרים גדולים ורחבים המושכים אליהם גולשים רבים, שגם יכולים להגיב ולשתף באתר. בתור גולשים, כשאנו מגיעים לאתר כלשהו אנו יכולים מייד לזהות את ההבדלים, אבל לא תמיד אנו יודעים לתת להם שמות.
הפוסט הזה מיועד לבעלי עסקים אשר מעוניינים לבנות אתר אינטרנט ולא יודעים מה בדיוק הם צריכים. בהמשך נסביר מהם סוגי האתרים העיקריים הקיימים ברשת ואיך מחליטים איזה סוג אתר מתאים לעסק שלנו.

מהם סוגי האתרים הקיימים?

איזה אתר אני צריך עבור העסק שלי? אלה סוגי האתרים העיקריים הקיימים (כאשר ישנם אתרים שהם שילוב של כמה סוגים יחדיו):

  • מיני סייט - נקרא גם אתרון או מיני-אתר. מיני-סייט הוא אתר זעיר בהיקף של עד חמישה עמודים, שבהם בדרך כלל מידע שיווקי על העסק או על מוצר כלשהו. פעמים רבות מיני-אתר נמצא על תת-דומיין (Sub-domain) ולא על דומיין עצמאי, ותפקידו העיקרי הוא לשמש כאתר קטן ותמציתי שהגולשים יוכלו להגיע אליו כשהם לוחצים על פרסום שלנו בגוגל, או בכל מקום אחר ברשת.
    ניתן למשל למצוא מיני-אתרים של צלמים, טכנאים, רופאים וכו', בתוך פורטלים גדולים של בעלי מקצוע. ישנם פורטלים המציעים לבעלי העסקים לפתוח מיני-סייט בתוכם באופן עצמאי (בדרך כלל בתשלום).
  • דף נחיתה - זהו עמוד הנבנה במטרה שהגולשים שלוחצים על מודעה שלנו ברשת "ינחתו" בו. מטבעו, דף נחיתה מיועד לליווי קמפיין פרסומי ברשת, ולכן הוא לא מכיל תוכן רב, אלא מתמקד בשיווק מבצע כלשהו או מכיל תוכן שיווקי שאמור לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לפנות אל העסק או להשאיר בו פרטים.
    אם למשל יש לנו קמפיין פרסום הכולל באנרים בפורטל כלשהו, או קמפיין פרסומי במנוע החיפוש גוגל, דף הנחיתה יכול להיות אחד מן העמודים באתר שלנו (אם יש כזה), או לחלופין ניתן לבנות דף נחיתה ייחודי המותאם עבור אותו קמפיין.
  • אתר תדמיתי - זהו למעשה אתר קטן המייצג את העסק שלנו באינטרנט. אתר תדמית מכיל בדרך כלל תוכן שיווקי על החברה, פירוט של המוצרים, כולל תמונות, עדויות של לקוחות מרוצים ועוד. מטרתו של אתר כזה היא ליצור תדמית כמה שיותר טובה וייחודית עבור העסק, ומכאן שמו.
  • אתר תוכן - זהו אתר רחב יותר מאתר תדמיתי, והוא מכיל יותר חומר מקצועי הקשור לתחום העיסוק של העסק. אם נניח מדובר בחברת הובלות, אתר תוכן עשוי להכיל עשרות מאמרים בתחום ההובלה והשילוח, בעוד שאתר תדמיתי יתמקד בתכנים שיווקיים, כמו למשל אילו סוגי הובלה מבצעת החברה, מה מיוחד בשירותיה, וכדומה.
  • פורטל - פורטל הוא אתר תוכן גדול. ישנם פורטלי נישה העוסקים בנושא מסויים, כמו פורטל נשים או פורטל בנושא ספורט, וישנם פורטלים כלליים יותר, כמו פורטלי חדשות, המכילים מדורים שונים המקיפים כמעט כל תחום אפשרי. פורטלים מזוהים בדרך כלל עם יכולות ווב 2.0, כמו למשל פורומים, בלוגים, טוקבקים ועוד - כל אותם דברים המאפשרים שיתוף של הגולשים ביצירת התוכן באתר.
  • חנות מקוונת - הכוונה היא לאתר שניתן לבצע ישירות דרכו קנייה של מוצר או שירות, מבלי להתקשר לחברה. הרכישה באתר מתאפשרת ע"י סליקה מקוונת, וכך הלקוח יכול להיכנס לאתר בכל שעה ומכל מקום ולהזמין את המוצרים שלנו, גם כשהחנות הפיסית (זו שבעולם האמיתי) סגורה.

איזה אתר מתאים לי?

ללא ספק, בעלי עסק קטן, בעיקר בתחילת דרכם, אינם צריכים לבנות פורטל. בדומה לכך, ישנם מוצרים או חברות שדף נחיתה בודד או אפילו אתר תדמיתי לא יספיקו על מנת ליצור עבורם נוכחות מספקת באינטרנט. אז איזה אתר כדאי לי לבנות? את סוג האתר רצוי להתאים לצורכי העסק.

לפני שאנו פונים אל חברת בניית אתרים ומבקשים הצעת מחיר, כדאי לחשוב מה המטרות והיעדים שאנו מייחסים לאתר, ומה אנו מצפים ממנו. שאלו את עצמכם "איזה אתר אני צריך", וקחו בחשבון למשל את הנקודות הבאות:

  • מהו המוצר שלי - כשמחליטים איזה אתר לבנות, יש לזכור כי אין דינו של מוצר מדף כדינו של שירות כלשהו. אם אנו מוכרים מוצרי מדף, נוכל לשקול הקמת חנות מקוונת, אך במקרה של שירות כמו תיקון מחשבים למשל, ייתכן שנרצה דווקא אתר תוכן, שבו יהיה לנו החופש להעלות מאמרים רבים בנושא מחשוב על מנת להציג את הידיעות שלנו בתחום. אתר תדמיתי יתאים מאוד לעסקים שהמוצר שלהם הינו ויזואלי, כמו צלמים, מאפרות וכדומה. אתר כזה יכיל דוגמאות עבודה, אך התוכן הכתוב שבו יהיה יחסית מועט.
  • מיהו קהל היעד שלי והיכן הוא נמצא - ככל שנצליח למקד את קהל היעד שלנו, כך נשווק את עצמנו בצורה אפקטיבית יותר. אם קהל היעד הוא זוגות מתחתנים המחפשים צלם או די ג'יי לחתונה, ייתכן שנוכל להסתפק במיני-סייט בתוך פורטל גדול בתחום. לעומת זאת, אם מדובר בחברה או ארגון גדול העוסק בתחומים רבים וקהל היעד שלו רחב יותר, או שמטרתו היא למתג את העסק בקרב כלל האוכלוסייה, יהיה כדאי יותר לבנות פורטל, או לפחות אתר תוכן גדול. באתר כזה ניתן גם להציג את עיסוקי החברה, גם להוסיף מאמרים רבים בתחום כערך מוסף לגולשים, וגם לשלב יכולות שיתוף תכני גולשים. שואלים את עצמכם איזה אתר לבנות? עסק שנראה גדול באינטרנט נותן את הרושם שהוא גדול גם במציאות, ולכן, כשהתקציב מאפשר זאת, בניית פורטל יכולה להשתלם מאוד מבחינה שיווקית.
  • איך אשיג לקוחות חדשים - כל סוג אתר מתמקד בדרכי פעולה שונות לגיוס לקוחות חדשים. ישנם עסקים המתבססים יותר על שיווק מפה לאוזן - עבורם יתאים אתר קטן כמו אתר תדמית, שהלקוחות יוכלו להיכנס אליו ישירות לפי הכתובת או באמצעות חיפוש שם העסק, ולהתרשם מהשירותים של החברה. עסקים אחרים זקוקים לפרסום ברשת (אם זה ע"י קידום אתרים אורגני, או פרסום מודעות בתשלום) - עבור עסקים אלה, כדאי לשלב בין דפי נחיתה שיווקיים שילוו את הקמפיינים הפרסומיים, לבין אתר תוכן מושקע שבו יקודמו ביטויי מפתח עיקריים שאותם מחפשים הגולשים בגוגל. אתר תוכן הינו מומלץ ביותר, אם כוונתכם היא לקדם את האתר בתוצאות החיפוש האורגניות, כיוון שתוכן איכותי ורלוונטי למילת החיפוש הוא בעיקר מה שמשפר את דירוג האתר בתוצאות עבור אותה מילה. מומלץ לקחת זאת בחשבון כשעולה השאלה "איזה אתר מתאים לי".

לאחר מחשבה על הנושאים הללו, הגיע הזמן לפנות לחברה שתבנה את האתר, שתייעץ לנו איזה סוגי אתרים עשויים להתאים עבורנו. בהמשך תהליך בניית האתר, בונה האתר יכין עמנו איפיון אתר שהוא מעיין תוכנית ברורה יותר לגבי המבנה, היכולות ועוד.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: