פחות מילים, יותר אמנות – לפחות בשלב הזה, רשת אינסטגרם Instagram מאפשרת לכל בעל טאבלט או טלפון חכם מבית אפל, או המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, להיות אמן. עכשיו, כאשר פייסבוק רכשה את אינסטגרם, סביר כי בעתיד הנראה לעין נוכל לנצל את היתרונות של שתי הרשתות החברתיות ולהנות מהמיזוג.
את פייסבוק כולנו מכירים. אבל מה זה בדיוק אינסטגרם? אינסטגרם היא רשת חברתית סלולרית המבוססת על אפליקצייה חינמית, אשר הופכת תמונות מצולמות במכשירים הסלולריים המתקדמים, ליצירת סוג של אמירה אמנותית אישית. היא מאפשרת למצלם לשנות את התמונה בעזרת פילטרים ותוכנה גרפית, כדי להביא את האיכות שבתמונות המצולמות ולשתף אותן בין חברי הרשת, כאשר ניתן לבצע מעקבים אחר חברים בתוך האפליקציה הסלולרית, להנאת חברי הרשת. הייחוד באפליקצייה הוא האפשרויות להציג את התמונות במאפיינים אמנותיים ובמראה נוסטלגי, בסגנון עתיק.
צריך לציין כי חלוקות הדעות לגבי הסיבה בעטייה רכשה פייסבוק את אינסטגרם, בין אם נעשתה הרכישה בראיה עתידית פונקציונלית וטכנולוגית ובין אם נעשתה מתחושת איום מפני הרשת החברתית הקטנה שעושה גלים וצומחת לה במהירות. תהיה סיבת הרכישה אשר תהיה, לא מן הנמנע כי משתמשי שתי הרשתות יוכלו להרוויח מכך. לכל מרימי הגבה, צריך להזכיר כי גם פייסבוק התחילה בקטן והגיוני שצוקרמן יודע בדיוק מה הוא עושה. המיזוג בין שתי החברות, ענקית הרשת, החולשת על כל עולם הרשתות החברתיות והקטנה, הייחודית, שצומחת בהתמדה, יכולה להוליד הנאות נוספות לגולשי שתי הרשתות, כאשר על פי הדיווחים, לא יבוצעו שינויים באפליקציית אינסטגרם הקיימת, ע"י פייסבוק.
מיזוג בין אינסטגרם ופייסבוק ישפר בראש ובראשונה את חוויית שיתוף התמונות עבור גולשי פייסבוק, שזהו תחום שפייסבוק פחות מוצלחת בו, לפחות עד לרכישה הנוכחית. זכורים לנו (לרעה) לא מעט שינויים שנעשו בממשק של פייסבוק בנוגע לשיתוף התמונות: החל מצורת העלאת אלבומים ואירגונם והמשך באופן הצגת התמונות שהתחלף מספר פעמים. סביר שאינסטגרם תביא עימה את הבשורה באופן ניהול התמונות, הצגתם ושיתופם בקרב חברים. העלאת תמונות מצולמות לפייסבוק דרך מכשירים סלולריים ושיתופם באיכות גבוהה ועם אפקטים מיוחדים הם נכס חשוב לפייסבוק.
כחלק מהמיזוג בין הרשתות החברתיות, נראה גם מיזוג בבסיס הנתונים ובפרט בכרטיסי הרשומים לשתי הרשתות. מכאן, הדרך להוסיף עוד כמה מיליוני חברים חדשים לפייסבוק (חברים שהיו רשומים רק לאינסטגרם עד עתה) קצרה.
גם בתחום הפרסום בפייסבוק צפויים חידושים. אם עד אתה יכולנו לפרסם בקרב קהל מפולח דמוגרפית מודעות פשוטות של תמונה וטקסט, בהמשך נוכל להעלות מודעות תמונה מורכבות ומיוחדות יותר, המשלבות פילטרים מתקדמים ומשחקים אמנותיים על התמונות שבמודעת הפרסומת. שילוב תמונות שיווקיות יותר במסגרת הפרסומות בפייסבוק יביא למשיכה רבה יותר של גולשים להקליק על הפרסומות ויעלה את אחוז ההקלקה (ה-CTR) וכמובן את רווחי המפרסמים ורווחי פייסבוק.
לסיכום, בהתחשב בעובדה שחברת פייסבוק השקיעה סכום כסף אסטרונומי ברכישת חברה קטנה כמו אינסטגרם (כמיליארד דולרים במזומן וברכישת מניות), יתכן שהיא מחזיקה תוכנית פעולה שעדיין לא ידועה לנו, ליצור שימושים ייחודיים ומקוריים אחרים בין שתי החברות. נוסיף את ההנפקה הקרבה של פייסבוק בבורסה ורכישות קטנות נוספות של פייסבוק ויש לנו מתכון צמיחה גדול לחברה ושלל הפתעות קרובות. הרבה הצלחה!