מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
14/11/2019 20:00
מה עושה קידום אתרים בגוגל (SEO) לקידום אתרים איכותי? איך עושים קידום אתרים נכון? במה מיוחד קידום אתר...
23/01/2019 15:14
אנו במיזם גרופ קיבלנו את תו אמון הציבור להגינות בעסקים.
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
תהליך בניית אתרים
17/10/2019 13:13
אחלה מאמר! ערך מעולה!
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...

שיווק בפייסבוק

»
»
שיווק בפייסבוק

מה נותן הפייסבוק לבעלי עסקים? איך ניתן לנצל את הבמה למיתוג המביא לקוחות לעסק? מאמר זה מיועד לאנשים שכבר יודעים מה זה פייסבוק ומעוניינים לדעת יותר על האפשרויות למנף את הפייסבוק לצורכי העסק.

שיווק באמצעות פייסבוק

פייסבוק להמונים

הפייסבוק אשר חדר לחיינו רק לפני שנים מעטות, הפך במהרה לאחד האתרים המצליחים ביותר בעולם ולאתר הגדול ביותר מבחינת כמות החברים הרשומים, עם למעלה מ-400 מיליון חברים ברחבי העולם. נראה שהשגעון לא פסח גם על מדינתנו הקטנה. עם יותר מ-2.5 מליון משתמשים רשומים נכון לתחילת 2010, כחצי מהם פעילים באופן יומיומי, ועם זמן השהיה הממוצע הגבוה ביותר מבין כל האתרים, הפייסבוק הוא ללא ספק האתר עם הרייטינג הגדול ביותר בארץ.

הפייסבוק מנצל מנגנון מאד מתוחכם להפצת מידע בין חברים והמנגנון הזה הוא מעיין הכלאה בין מייל לבלוג. זהו אינו מייל כי המשתמש שמעוניין להפיץ מידע כלשהו אינו מבצע פעולת שליחה, אלא פשוט רושם אותו אצלו על הקיר (Wall) והמידע מופץ לחבריו שבפייסבוק, וזהו גם אינו בלוג כי המידע מגיע ישירות לדף בית של החברים והם לא צריכים לבצע פעולה ולהכנס פיסית לבלוג של מפיץ המידע. הפייסבוק נועד גם לכתיבת עדכונים קצרים ולא מלל ארוך כמו מאמר או סיפור קצר. את אלו מעלים לבלוג.

המידע שאותו גולש משתף מופץ לחבריו לפי רמת העניין שלהם במידע, זאת כמובן לפי האלגוריתם של הפייסבוק. כלומר, חברים שונים יקבלו את המידע באופן ובמינון שונה. אצל חלקם אותו המידע יקבל חשיבות גבוהה מאצל אחרים. לדוגמה: אם חבר שלישי, משותף לשולח המידע ולמקבלו יוסיף הערה משלו למידע אז יש יותר סיכוי שחשיבות המידע תעלה אצל מקבל המידע וההודעה תמוקם גבוה יותר ולאורך זמן רב יותר.

עם הגעת הגולשים לפייסבוק, הגיעו גם החברות. גדולות כקטנות הן שאלו את עצמן איך הן מנצלות את המאסה הזו של משתמשים שכל יום מבלים דקות ארוכות אם לא שעות, על מנת לפרסם עצמן ואף לבנות שם מותגים שלמים. הכלים העיקריים שעמדו לרשותם היו כמו בבלוג, לפתוח חשבון משתמש על שם מנהל באותה חברה ולנהל דו שיח עם משתמשים ולפרסם אצלו.

הפייסבוק שמאז היווסדו מחפש את המודל העסקי שלו, או איך מרוויחים מכל אותם מאות מיליוני גולשי החינם, זיהה את הסקרנות של מנהלי החברות מה"צעצוע" החדש והחל מספק להם כלים על מנת שיוכלו לנהל לא רק דו שיח בין משתמשים שונים שהם אנשים פרטיים, אלא דו שיח בין החברה למשתמשים.

אז אילו כלים מספק פייסבוק לעסקים?

לפייסבוק אפשרויות רבות. לפני שמתחילים צריך לחשוב על המטרה או מה רוצים להשיג. בפייסבוק יש מספר סוגי חשבונות שלכל אחד חסרונות ויתרונות על פני האחרים.

משתמש רגיל (User או חשבון אישי)

הפייסבוק אינו מייעד חשבון של משתמש רגיל להיות עבור עסק, אולם יש עסקים שחשבון מהסוג הזה דווקא יכולים להתאים להם. מומחים בתחומם, למשל, המעוניינים לשווק עצמם יוכלו להיעזר בחשבון אישי על מנת לנהל קבוצת חברים.

משתמש רגיל יכול:

  • לכתוב על הקיר שלו
  • לכתוב על הקיר של חבריו
  • לשלוח מייל רק למספר מצומצם של חברים בכל פעם - זוהי מגבלה של משתמש רגיל
  • להציע חברות לאחרים

 

דף (Page)

כל משתמש יכול לפתוח דף אחד או יותר. בעל הדף אחראי לו אישית. המשתמש בונה את הדף ומוסיף לו מאפיינים עיצוביים של העסק. בעל הדף גם מנהל רישום רגיל בדף בדיוק כמו משתמש רגיל.

הדף מאפשר:

  • כל אחד יכול להיות "מעריץ" (Fan) של הדף
  • המעריצים יכולים לנהל דיון בדף ולרשום ישירות בתיבת הדו-שיח
  • בעל הדף יכול למחוק רישומים לא רלוונטיים של אחרים
  • הפצה: כל משתמש יכול להציע את הדף שיצר ליתר חבריו וכך הדף, אם הוא רלוונטי וחיוני, יכול להגיע מהר מאד לאלפי משתמשים
  • ניתן לקבוע ולעצב מה יהיה דף הנחיתה למשתמש כלשהו כאשר יגיע לדף
  • ניתן לפרסם את הדף בתשלום דרך הפייסבוק
  • דף אינו יכול להציע חברות למשתמשים אחרים, לכן יש להשקיע בדרכים אחרות כדי למשוך מעריצים
  • דף שנפתח מקודם בגוגל - ניתן למצוא דפים בתור תוצאות של גוגל
  • לא ניתן לשנות שם של דף, לכן יש לשים לב לפני שפותחים דף
  • פיצ'ר יחודי של גף הוא מערכת סטטיסטיקות שלמה לניתוח תנועת גולשים וחברים בתוך הדף, ובפייסבוק יש כוונה להרחיבה עוד יותר

 

קבוצה (Group)

קבוצה דומה לדף ברוב תכונותיה אך היא שונה מדף בכך שפייסבוק מייעד אותה להיות משוייכת לקבוצת אנשים ולכן יש מספר דברים שונים עבור קבוצה.

יתרונות הקבוצה על משתמש רגיל ועל דף:

  • קבוצה יכולה להיות מנוהלת ע"י יותר ממשתמש אחד
  • מנהלי הקבוצה יכולים לשלוח מייל מרוכז לכל חברי הקבוצה (לפעמים עשרות או מאות אלפי משתמשים) - זהו כח אמיתי
  • ניתן לשנות שם של קבוצה
  • בשונה ממשתמש רגיל ומדף עדכון סטטוס אינו מופיע אוטומטית בדף הבית של חברי הקבוצה

 

ההבדל העיקרי והמרכזי בין דף לקבוצה הוא צורת הפצת ההודעות. בעוד בקבוצה צורת ההפצה היא שליחת מייל לכל החברים, בדף פשוט רושמים הודעה על הקיר והיא אוטומטית תופיע על הקיר של המעריצים. מעין דיוור ישיר.

 

אפליקציות (יישומים)

קיימות אפליקציות רבות שנכתבו, כולן בחינם אגב, המאפשרות לרשומים לאותן אפליקציות לשתף מידע באמצעות כלים שהיא מקנה להם. אפליקציות מוכרות שהצליחו מאד הן משחקי קלפים בין משתמשים או החווה. אפליקציות נוספות שמסתובבות בפייסבוק באופן ויראלי הן לוח השנה שעוזר למשתמש לתייג את החברים שלו בו, כרטיסי ברכה ועוד. כדאי להציע אפליקציות של העסק לחברים רק אם הן מהוות גימיק מרענן הנושא את שם העסק או שהן מביאות ערך מוסף כגון מחשבון כלשהו. ישנם גם עסקים אינטרנטיים שיצרו אפליקציות מוצלחות בפייסבוק ושירותים נוספים בתשלום מחוץ לפייסבוק.

 

אירועים (Events)

ניתן להפיץ מידע באמצעות יצירת אירוע. לאירוע יש תאריך יעד והוא מופץ על פי בקשת יוצרו לכל חבריו. ניתן לבחון באפליקציית האירוע מי מהחברים הסכים להשתתף באותו אירוע, מי לא הסכים ומי אולי ישתתף. כדאי להציע אירועים לפי הצורך כאשר באמת אתם עורכים אירוע שאמור לעניין משתמשים חברים רבים למשל כנס מקצועי שאתם עורכים וכו'.

 

לא מזמן שאלנו לקוחה בעלת עסק האם גם היא נמצאת בפייסבוק. היא בעלת עסק עצמאי בינוני-קטן וכמובן שמטרת השאלה הייתה האם היא מנהלת קמפיין דרך הפייסבוק לקידום העסק שלה. בתשובה היא ענתה שיש לה כ-200 חברים ורוב רובם עמיתים למקצוע שגם להם יש עסקים בתחום, ובנוסף הם בטח לא בדיוק הלקוחות הפוטנציאלים שלה. יעצנו לה להגיע לקהלי יעד אשר עונים על הפרופיל המתאים דרך קבוצה שהיא תפתח ותנהל על שם העסק, ואת 200 העמיתים והחברים האישיים היא תפריד ותשאיר בחשבון הפרטי שלה. ואז היא שאלה "אז איך אני מגיעה לקהל היעד שלי?".

איך מגיעים לקהלים?

מסתבר שהבעיה של אותה הלקוחה קיימת אצל רוב בעלי העסקים שמעוניינים למנף את הפייסבוק למטרות שיווק העסק שלהם. הנה מספר דרכים מומלצות:

ניהול תחרויות

חברות רבות מנהלות תחרויות דרך הפייסבוק עם פרסים ומתנות לא רעות בכלל וכל זאת כדי להגדיל את מספר חברי הקבוצה ולפתח מודעות גבוהה יותר למותגיהן. התחרויות עצמן משתנות מעת לעת היות והחברות מעוניינות לשדר חדשנות. הרבה רעיונות החוזרים על עצמם יתר על המידה יוצרים אצל הגולשים את אפקט עייפות החומר והם לא נמשכים לתחרות. חברות יחסי הציבור והפרסום משקיעות משאבים רבים בחדשנות זו של התחרויות.

 

ניהול דו שיח

אם תחרויות מתאימות יותר לחברות מוצרי צריכה ולאתרים פופולריים, אז הדו-שיח מתאים יותר לבעלי מקצוע מומחים כגון רופאים, עורכי דין ועוד. מהו דו שיח? זוהי מטרתו הראשונה של הפייסבוק וגם הדרך האינטואיטיבית ביותר לפעול שם. אם אתה פעיל, יוזם ומשתמש בכלים שניתנו לך ע"י הפייסבוק, אנשים בסופו של דבר יראו אותך וכך תוכל למתג עצמך באופן טוב יותר. בפייסבוק יש הרבה ידוענים (או יחצ"נים של אותם ידוענים) אשר עצם המצאותם שם הקנתה להם קבוצה של עשרות אלפי גולשים שמאוד רוצים להתקרב ולדבוק בהילה של אותו ידוען. רבים מהידוענים בעלי הקבוצות הללו לא עושים איתן כלום. זהו בזבוז אמיתי.

 

תפוצה ויראלית

כשמישהו מפיץ מידע ויראלי חדש כולם נוהרים אחריו לבדוק מה הוא ה"משהו" החדש הזה, אבל כאשר כולם עושים בערך את אותו הדבר אז כבר אין עניין לאנשים והם לא יטרחו אחריו. ניתן וכדאי לפרסם הערות ותובנות מעניינות, תובנות שיעניינו קהל רב וילחצו עליו "אהבתי" (Like), לתכנן אפליקציות מגניבות שיופצו, ועוד.

 

פתיחת קבוצות ויראליות

מאד קל להצטרף לקבוצה. כל מה שצריך הוא ללחוץ על הצטרפות וזהו. לכן פרחו בפייסבוק אינספור קבוצות עם שמות מאד מצחיקים או מסקרנים שאנשים נוטים ללחוץ עליהם באופן אוטומטי מבלי לחשוב. ניתן לשנות שם של קבוצה אחר כך ולהשיג בקלות תפוצת משתמשים גדולה.

 

שיטות לא אתיות / רמיה

לאור העובדה שמאד קל להצטרף לקבוצה קמו המון קבוצות מזוייפות שכל מטרתן להשיג כמה שיותר חברים בזמן קצר ולהשתמש בהם אחר כך להפצת דאר זבל. הנוכלים מכנים את הקבוצות שלהם בשמות הקשורים לנושאים רגישים כגון הצלת ילדים ממחלת הסרטן, הזדהות עם גלעד שליט ואף איומים לסגירת הפייסבוק למנויים בתשלום. מגוחך. סביר להניח שהנהלת הפייסבוק לא תיתן לכך לעבור בשתיקה לאורך זמן והיא מעוניינת למגר את התופעה הזאת על מנת לשמור על אופיו הנקי של האתר.

פרסום ושיווק הקבוצה או הדף בפייסבוק ולא את המוצר

מסתבר שהרבה יותר קל לשווק חברות בקבוצה מאשר את המוצרים עצמם ולפעמים גם הרבה יותר משתלם. חברות בקבוצה אינה עולה כסף ופעולת ההצטרפות אליה מאד קלה - רק צריך להסכים האם להצטרף לקבוצה או לא. רוב הרשתות הגדולות מנהלות מועדון לקוחות, וזאת על מנת לשמור על קשר עם הלקוח, ולא בכדי, הן מפתות את הלקוחות המצטרפים בכל מיני מבצעים והנחות רק עבור חברי מועדון. בכל קניה גם צוברים נקודות כך שכדאי לקנות אצלם גם בפעם הבאה. לאורך זמן הן מקוות שהלקוח יפתח תלות לאותה הרשת ויקנה יותר שם מאשר במקומות אחרים. הדבר הוכח כעובד, לכן כיום לכל עסק גדול בתחום הצרכנות יש מועדון לקוחות.

 

פייסבוק מאפשר דבר דומה בתקציב נמוך יותר ולכן מתאים גם לחברות ולעסקים קטנים יותר. ניתן לפרסם את הקבוצה בדרכים רבות החל מחתימת האימייל, פרסום באתר למי שיש אתר, פליירים, כרטיסי ביקור, פרסום ממומן בגוגל-אדס (Google Ads) או בפייסבוק עצמו. אם יש לכם בלוג ב-Themarker או בתפוז ניתן גם שם לפרסם לינק לקבוצה.

פעילות חברתית בפייסבוק מול פרסום בפייסבוק

כל חבר בפייסבוק עם כרטיס אשראי יכול לפרסם בתוכו. הפרסומות מופיעות בצידי דף העבודה, והן מוצגות לפי מכרז של המפרסמים עצמם. היתרון של הפרסום בפייסבוק הוא שניתן להגיע לאוכלוסיות יעד מאד ספציפיות ללא כלים מאד מתוחכמים. בשונה מפרסום ב Ynet למשל, הפרסום בפייסבוק יופיע לחברים רשומים בלבד ולכן, בהנחה שרוב החברים הכניסו פרטים נכונים כגון מין, גיל, שפה וארץ מוצא, ניתן להגיע לקהלי יעד מדוייקים להפליא. למשל, צלמת הריון יכולה לצמצם משמעותית את תקציב הפרסום שלה, ולהגיע בדיוק יחסי לקהל היעד שלה, נשים בגילאים 25-35 דוברות עברית ואשר חיות בארץ.

גם גוגל מציע פרסום מפולח לפי האלגוריתם של גוגל. בשונה מפרסום בגוגל, הפרסום בפייסבוק ישיר הרבה יותר. ניתן לפלח את קהל היעד בקלות רבה יותר אך הכלים העומדים לרשות המפרסם הם דלים יותר בשל העובדה שהפרסום בפייסבוק עדיין חדש יחסית.

לסיכום: אנשים הם עצלנים

חייבים להבין ופסקה זו נכתבה מנסיון רב בתחום - אנשים הם עצלנים גדולים. אם הם צריכים ללחוץ לחיצה אחת מיותרת על העכבר, אם הם צריכים לקרוא פסקה אחת נוספת, להזיז את היד מהעכבר למקלדת ללא תגמול הולם, הם לא יעשו את זה. יש להזהר כאשר פונים למסה של אנשים כי התגובות שלהם יכולות להיות לא רצויות. לכן, יש להתנהל במקצועיות. צריך לגרום להם להסתקרן. יצר המציצנות גובר בדרך כלל על תחושת העצלנות ולכן השתמשו בכותרות מסקרנות במיוחד. כמובן שנוסחת הקסם היא להציע לקהל היעד פרסים שווים שהם יכולים להשיג בקלות. 

בפייסבוק הכללים הם שונים. לחברות קידום אתרים בלבד ישנה בעיה והיא שכל התשתית שהן בנו עבור קידום האתרים בגוגל כבר אינה משפיעה בפייסבוק. בעת ביצוע קמפיין באופן לא מקצועי ניתן לעשות טעויות רבות של נסיון וטעייה. כדי להיכנס לפייסבוק באופן מוצלח ולבסס את עצמכם שם עם מזעור התקלות ניתן וכדאי להיעזר בחברה המכירה טוב את רזי השוק ואת דרכי השיווק באינטרנט.

הצטרפו בלחיצת קליק אחד לדף של מיזם גרופ בפייסבוק, קבלו עידכונים שוטפים וטיפים בנושא בניית אתרים עם קידום אתרים, ייעוץ בנושא שיווק באינטרנט, וניהול קמפיינים.

הוספת תגובה

בטח

19/03/2012 22:07
משה
בטחחח

דף עיסקי

23/11/2011 11:06
נטע
שלום הייתי רוצה לקבל מידע לגבי דף עיסקי בפייסבוק

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של בניית חנות וירטואלית בחוד החנית של הטכנולוגיה עם שיווק אפקטיבי להגדלת המכירות.

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: