יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

טיפים לאופטימיזציה של מהירות האתר בצד הלקוח ובצד השרת

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. טיפים לאופטימיזציה של מהירות האתר בצד הלקוח ובצד השרת
22/10/2023 16:36
אספנו עבורכם טיפים שיכוונו אתכם כיצד לעשות אופטימיזציה למהירות האתר שלכם. אתר מהיר יותר מביא למיקומים גבוהים יותר במנועי החיפוש ולהגדלה בחשיפות ובהמרות.
שיפור מהירות אתר אינטרנט

אופטימיזציית מהירות לאתרי אינטרנט

מהירות האתר היא גורם קריטי במתן חווית משתמש חיובית ובשיפור הדירוג במנועי החיפוש. אתרים עם טעינה איטית יכולים לתסכל משתמשים ולהוביל לשיעורי יציאה גבוהים יותר מדף הכניסה. אתר מהיר יותר גם ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש, ובכך יזכה לחשיפה גדולה יותר, וגם ישפר את חוויית המשתמש באתר, ובכך יגדיל את שיעור ההמרות שלו.

אופטימיזציית מהירות כוללת שיפור הן בצד הלקוח (HTML, CSS ו-JavaScript) והן בצד השרת של אתר אינטרנט, כדי להבטיח שהוא נטען במהירות וביעילות. במאמר זה נעמיק בטכניקות ובאסטרטגיות שונות לאופטימיזציה של מהירות האתר משני הצדדים.

אופטימיזציה בצד הלקוח

צד הלקוח מאגד בתוכו את כל הממשק למשתמש המנוהל בדפדפן, ולא בצד השרת. הוא כולל בין היתר את הגדרות מבנה האתר (HTML), הגדרות עיצוב האתר (CSS) והפונקציונליות של האתר (JavaScript).

נציג בפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם עם אופטימיזציית המהירות בצד הלקוח.

אופטימיזציה של ה-HTML

  1. מיזעור גודל קובץ HTML - הסירו רווחים לבנים, הערות ומעברי שורות מיותרים. השתמשו בכלים להקטנת HTML כמו HTMLMinifier או בכלים מקוונים כמו Minify HTML.
  2. אופטימיזציה לתמונות - השתמשו בפורמטים מותאמים של תמונה (למשל, WebP) ודחסו תמונות כדי להקטין את גדלי הקבצים מבלי להקריב את האיכות.
  3. צימצום בקשות HTTP - שלבו קבצי CSS או JS מרובים לאחד כדי להפחית את מספר בקשות ה-HTTP. הכניסו CSS או JS קטנים ישירות לתוך HTML כדי למנוע בקשות נוספות. כל בקשה היא למעשה פניה לשרת והיא מאיטה את טעינת האתר.
  4. טעינת אלמנטים במקביל - שנו את סדר טעינת קבצי ה-CSS וה-JS מתוך ה-HTML, באופן שקודם תבוצע טעינת ה-CSS ורק לאחריה טעינת ה-JS. הסיבה היא שטעינת CSS נעשית בצורה אסינכרונית, כלומר, בצורה מקבילית, בעוד שטעינת JS נעשית בצורה סינכרונית שחוסמת את התקדמות טעינת יתר האלמנטים ב-HTML עד לסיום טעינת ה-JS.
  5. תעדוף תוכן קריטי - טענו קודם משאבים קריטיים (תמונות, סרטונים, טקסטים) ואילו תוכן לא חיוני טענו מאוחר יותר. השתמשו בטכניקות כמו טעינה עצלה (lazy load) עבור תמונות או סרטונים שאינם קריטיים.

אופטימיזציה של ה-CSS

  1. מיזעור גודל קובץ CSS - הקטינו CSS באמצעות כלים כמו CSSNano, UglifyCSS או כלים מקוונים. ניתן להשתמש במאפייני קיצור שונים ב-CSS, על מנת להקטין את גודל הקוד הכולל.
  2. צימצום אלמנטים - שלבו תמונות קטנות לגיליון ספרייט (sprite) אחד כדי לצמצם בקשות HTTP. באופן דומה, השתמשו בתכונת background-position לטעינה של חלק מתמונת רקע יחידה שתשמש למספר רקעים.
  3. הטמעת אלמנטים below the fold - שיקלו לכלול קטעי CSS המתייחסים לאלמנטים שמוצגים על המסך מיד עם טעינת העמוד וללא צורך בגלילה, ישירות ב-HTML במקום בקובץ CSS חיצוני.

אופטימיזציה של ה-JS

  1. מיזעור גודל קובץ JavaScript - צמצמו ושרשרו קבצי JavaScript באמצעות כלים כמו UglifyJS או Terser.
  2. טעינה במקביל - השתמשו בטעינה אסינכרונית עבור סקריפטים לא חיוניים באמצעות התכונות async or defer.
  3. שיפור הגדרות המטמון של הדפדפן - הגדירו תאריך תפוגה (expiration date) מתאים או גיל מקסימלי (maximum age) בכותרות HTTP כדי לאפשר לדפדפנים לשמור קבצי JavaScript במטמון.

אופטימיזציה בצד השרת

צד השרת מאגד בתוכו את שרתי אחסון האתר עליהם מאוחסנים קוד האתר, בסיס הנתונים וכן קבצי התמונות והמסמכים.

נציג בפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם עם אופטימיזציית המהירות בצד השרת.

  1. שימוש ב-CDN - עשו שימוש ב-CDN, שמהווה הפצה של משאבי האתר בשרתי אחסון ברחבי העולם. תוכן המאוחסן קרוב יותר פיסית למשתמשים נטען מהר יותר.
  2. דחיסת נתונים - אפשרו דחיסת Gzip כדי להקטין את גודל הקבצים המועברים בין השרת לדפדפן המשתמש.
  3. פרוטוקולי תקשורת מתקדמים - עשו שימוש בפרוטוקולי התקשורת http/2 ו- http/3 לעיבוד והעברת נתונים מהיר יותר ברשת.
  4. אופטימיזציה לבסיס הנתונים - שפרו את טבלאות ה-SQL בצורה חכמה. הגדירו מפתחות אינדקס לשדות רלוונטיים, העדיפו בחירת סוג מידע מצומצם (למשל tinyint במקום int, או varchar במקום text), הטמיעו מנגנוני cache לבסיס הנתונים ועוד.
  5. נצלו את מטמון הדפדפן - הגדירו כותרות מטמון מתאימות (בדרך כלל בקבצי htaccess על השרת או בקוד צד השרת, אך גם בקוד ה-HTML), כדי לאפשר לדפדפנים לשמור משאבים במטמון ולשפר את טעינת הדפים הבאים.

סיכום נושא אופטימיזציית המהירות

לסיכום, אופטימיזציה של מהירות האתר היא חיונית כדי לספק חווית משתמש חלקה. על ידי הטמעת שילוב של אופטימיזציות בצד הלקוח ובצד השרת, ניתן לשפר משמעותית את המהירות והביצועים של האתר שלך, דבר שיוביל לשביעות רצון מוגברת של המשתמשים ולשיפור הדירוג במנועי החיפוש.

נמליץ מעת לעת לבדוק את מהירות האתר באמצעות כלים שונים כמו Google PageSpeed Insights, GTmetrix או Pingdom וזאת, על מנת לנתח את מהירות האתר ולזהות אופטימיזציות אפשריות נוספות.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: