החשיבות של שילוב סיגנלים חברתיים באתרי אינטרנט
סיגנלים חברתיים הם למעשה אינדיקציות למנועי החיפוש על כך שבאתר נעשה שימוש שיווקי ברשתות חברתיות. במילים אחרות, אנו מלמדים את מנוע החיפוש שהאתר שלנו "ידידותי" לרשתות החברתיות וכולל כלים שמשפרים את אפקטיביות שיתוף התכנים ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכן הלאה).
ישנה חשיבות רבה לסיגנלים חברתיים באתרי אינטרנט, יהיה זה אתר תדמית או חנות וירטואלית. חיבור טוב יותר של האתר לרשתות חברתיות תורם להגדלת החשיפה אליו, הן מצד הרשתות החברתיות עצמן (שמחוברות טוב יותר לאתר) והן בצורה עקיפה מצד מנועי החיפוש שחושפים את האתר במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
התרומה של הטמעת סיגנלים חברתיים באתר לקידום האורגני שלו היא כפולה: ראשית, עצם העובדה שמשלבים באתר אלמנטיים חברתיים, היא כשלעצמה משפרת את הקידום האורגני. שנית, שילוב אותם אלמנטים חברתיים באתר מגדיל את שיעור הכניסות לאתר מרשתות חברתיות, דבר שגם הוא תורם לקידום האורגני.
טיפים לשילוב סיגנלים חברתיים באתר שלכם
אחרי שהבנו את חשיבות הסיגנלים החברתיים, נבחן כיצד להטמיע אותם באתר.
אספנו עבורכם מספר דרכים לשפר את הסיגנליים החברתיים באתר שלכם. רובם דורשים עבודת פיתוח באתר:
1. קישורים לרשתות חברתיות - הציגו בדפי האתר שלכם קישורים לרשתות החברתיות השונות: יוטיוב, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכן הלאה. מומלץ קישור רוחבי (כלומר, בכל דפי האתר) שימוקם בתחתית דפי האתר שמציג אייקון לחיץ שמפנה בהקלקה עליו לרשת החברתית.
2. מנגנון Open Graph - הטמיעו באתר מנגנון Open Graph שאוסף מידע רלוונטי של כל עמוד באתר. המידע כולל בין היתר את כותרת הפוסט שמשתפים, את תוכנו, התמונה שלו ועוד. בעת שיתוף בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, המידע הזה בא לידי ביטוי באופן שהרשת החברתית יודעת להציג בצורה טובה את העמוד שאותו משתפים (הכותרת שלו, תאור קצר, התמונה וכו').
3. כרטיסיות טוויטר - באופן דומה ל-Open Graph, קיים מנגנון ייחודי לאיסוף מידע עבור טוויטר. עשו בו שימוש.
4. מידע מבוסס מיקום - שלבו באתר מידע מבוסס מיקום ICBM ו-GEO. מידע זה כולל נקודות ציון גיאוגרפיות של העסק ועוזר למנועי החיפוש ולרשתות החברתיות לשלב את העסק שלכם במפות ובחיפושים מבוססי מיקום.
5. אפשרויות שיתוף - אפשרו לשתף את העמודים באתר שלכם באמצעות כפתור שיתוף בפייסבוק, כפתור שיתוף בוואטסאפ, כפתור שליחת המאמר לחבר ועוד.
סיגנלים חברתיים אינם מסתכמים רק ברמת הפיתוח באתר, אלא גם בשיתוף תכנים מהאתר ברשתות חברתיות. מנועי החיפוש אוהבים לראות כניסות מרשתות חברתיות לאתר, דבר שתורם לקידום האורגני של האתר.
לכן, הכנסו מעת לעת לרשתות החברתיות השונות וצרו משם פוסטים עם הפניות לעמודים שונים באתר שלכם.