יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

פייסבוק וגוגל בזירת הקרב

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. פייסבוק וגוגל בזירת הקרב
16/11/2010 10:18
בין פייסבוק לגוגל התותחים רועמים, אבל המוזה אצל פייסבוק לא שותקת: הרשת החברתית הגדולה בעולם משיקה שירות חדש שהוא גם אימייל, אבל לא רק.
פייסבוק מקימים דואר אלקטרוני

הקרב על הכתובות

פייסבוק Facebook וגוגל Google הן שתי ענקיות אינטרנט המתחרות עלינו הגולשים כבר זמן רב. בין הקרבות והסכסוכים ביניהן שמענו לאחרונה על כך שגוגל חסמה את האפשרות של משתמשי פייסבוק לחפש חברים חדשים דרך גוגל וליבא אותם מחשבון ג'ימייל אל פייסבוק. פייסבוק לא נשארה חייבת, ומצאה דרך לעקוף את החסימה של גוגל, ע"י שימוש בשרות המאפשר ליצא מידע מגוגל ומיועד למעשה לשימוש אישי. הקרב הוא למעשה על השליטה בספרי הכתובות של המשתמשים, המכילים מידע כמו שמות משתמשים, כתובות האימייל שלהם ועוד.

מן העבר השני, פייסבוק איננה שוקטת על השמרים וכדי להתחרות בחברת גוגל, החלה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט שבמסגרתו הוטמע מנוע החיפוש בינג Bing בחיפוש של פייסבוק. בהמשך הועמק שיתוף הפעולה כך שבינג עצמו יציע שירות שנקרא Bing Social ויתן באמצעותו תוצאות חיפוש מן הרשתות החברתיות, ובראשות פייסבוק כמובן. כל זה במטרה להתחרות במנוע החיפוש של גוגל ולשבור את המונופול של גוגל בתחום החיפושים. הרשתות החברתיות הן הצעקה האחרונה ברשת האינטרנט ולכן פייסבוק ומיקרוסופט עושות מאמצים להביא את בינג להיות מנוע חיפוש חברתי ייחודי, שיש לו יתרונות מעבר לזה של גוגל. במסגרת Web 2.0 שבו הגולשים הם נותני הטון ברשת הרבה יותר מבעבר, ואנשים רוצים לטפח קשרים חברתיים ועסקיים באמצעות האינטרנט, הכוח האמיתי יימצא בסופו של דבר אצל החברה שתצליח ללכוד כמה שיותר גולשים ברשת החברתית שלה.

בשבוע שעבר חלה המתקפה האחרונה לעת עתה בקרב הענקיות הזה: גוגל פירסמה אזהרה חסרת תקדים ללקוחותיה, שבה היא מזהירה את הגולשים מיבוא הכתובות אל פייסבוק. הטענה שגוגל מעלה בפנייתה אל הגולשים היא שלא כדאי להם לייבא את רשימת הכתובות אל שירות שלא ייתן להם מאוחר יותר ליצא את אותה רשימה ממנו אל שירות אחר. זוהי בעצם פנייה רגשית אל המשתמשים המיועדת ליצור אצלם תחושת כעס. בסופו של דבר, ההחלטה היא בידינו, הלקוחות, ולגוגל לא נותר אלא לאפשר לגולשיה בלית ברירה לבחור באפשרות של ייצוא ספר הכתובות אל פייסבוק.

גוגל שחוששת להישאר מאחור בתחום החברתי, מנסה גם היא ללכת קדימה מול פייסבוק. הניסיון של גוגל להשיק רשת ציוצים Google Buzz שתתחרה בפייסבוק נכשל בגלל מחדלי פרטיות ומאז אנחנו שומעים שמועות על הצעד הבא של גוגל בדמות רשת חברתית שתיקרא עפ"י אותן שמועות Google Me. האם זה יקרה ומתי אנחנו עדיין לא יודעים, אבל עד שזה יקרה, פייסבוק היא זו שמספקת לנו חדשות אינטרנט מעניינות.

פייסבוק משיקה שירות מסרים

כשברקע עדיין רועמים הפגזים, פייסבוק מביאה השבוע את הקרב מול גוגל לדרגות חדשות. אתמול הודיעה פייסבוק במסיבת עיתונאים על השקת שירות העברת מסרים, שיחל בהדרגה בחודשים הקרובים. מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הדגיש אתמול כי לא מדובר בשירות אינטרנט בלבד, אלא בפלטפורמה אחת שתשלב את כל דרכי התקשורת המוכרות לגולשים כמו הודעות טקסט, SMS, דואר אלקטרוני והודעות מיידיות. מערכת זו היא למעשה שידרוג רציני של מערכת המסרים של פייסבוק. המטרה שפייסבוק הציבה לעצמה, לפי צוקרברג, היא להפוך את האימייל לפשוט יותר ולהוריד ממנו פיצ'רים. מחקר שעשתה החברה לקראת השקת השירות החדש, גילה כי בני נוער נמנעים משימוש במייל כי הוא רישמי מידי ומסובך - צריך למצוא את הכתובת של הנמען, לכתוב מהו הנושא ועוד. הצעירים כנראה מעוניינים בשירות מסרים פשוט ומהיר יותר, ופייסבוק מתכוונת לספק להם אותו.

עוד הסביר אתמול צוקרברג כי השירות החדש איננו מייל בלבד. המשתמשים יוכלו אמנם ליצור להם חשבון מייל ולקבל כתובת מייל אטקרטיבית המסתיימת ב- facebook.com@, אולם השירות יטפל באמצעי תקשורת אחרים. מה שמייחד את פייסבוק בתחום הזה הוא שכל משתמש יודע מיהם החברים שלו, ולכן פייסבוק, שבה יש לנו כבר ממילא רשימת חברים, יכולה להתמודד עם תופעת הספאם, שהיא מן המטרידות ביותר בשימוש בדואר אלקטרוני.

עולם האינטרנט לאן?

ההתפתחויות האחרונות בפייסבוק מעלות את השאלה כיצד ייראה עולם האינטרנט בשנים הבאות? הפסימיסטים, או יש מי שיאמר הקנאים, צופים לפייסבוק כישלון ומדמיינים את עתיד האינטרנט ללא הרשת החברתית שכיום יש לה חצי מיליארד משתמשים. על פי תחזית אחרת, פייסבוק מכינה לנגד עינינו את הקרקע להשתלטות מוחלטת על רשת האינטרנט. כשבידיה רשת חברתית רבת משתתפים, שירות חיפוש הנתמך ע"י מיקרוסופט ועכשיו גם שירות דואר אלקטרוני נראה כי פייסבוק היא חלק מהחיים והסרטון בסוף הפוסט אולי מוכיח זאת בדרך הטובה ביותר. פייסבוק מוכנה לכבוש את העולם הווירטואלי וייתכן שבכוונתה להפוך בעתיד מאתר אחד באינטרנט להיות רשת האינטרנט עצמה, כך שבעצם כל הגלישה שלנו תתחיל ותסתיים בתוך פייסבוק.

תגיות: גוגל | פייסבוק
הוספת תגובה

הגיע הזמן שגוגל יקבלו בראש

27/01/2011 16:02
אבי
הם שולטים ביד רמה בכל הקשור לפרסום באינטרנט וגורפים את הכסף לעצמם!לא פלא שהמשרדים שלהם נראים כך:
http://1dak.com/people/google-office-pictures-47-pics/

YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: