יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
28/02/2024 16:58
שילוב נכון של בחירת התבנית לאתר, בחירה נכונה של צבעים, אלמנטים ואפקטים, יכול להגדיל לכם את ההמרות מה...
28/02/2024 16:56
מהם הדגשים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מעצבים חנות אינטרנטית או אתר אינטרנט?
27/02/2024 17:52
מהו פורמט התמונה webp המתקדם, מה היתרונות שלו ואיזו תמיכה יש לו בדפדפנים השונים ובתוכנות הגרפיקה השו...
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
עיצוב רקע - background
12/06/2023 19:52
היי תמר, עושים את זה באמצעות ...
עיצוב רקע - background
28/05/2023 21:36
אני רוצה ליצור כפתור שהרקע שלו...
עיצוב רקע - background
15/12/2022 20:22
איך עושים שיראו את כל התמונת ר...
תגובות אחרונות פוסטים אחרונים בפורום
08/11/2022 19:11
היי, יש לי אתר קצת מורכב. הוא...
08/11/2022 19:09
היי, אני עוסק בענף הטניס ויש ...
08/11/2022 19:03
היי, ראיתי בכל מיני אתרים שמש...

יום הולדת 25 לחלונות של מיקרוסופט

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. יום הולדת 25 לחלונות של מיקרוסופט
30/11/2010 17:36
מעשה במערכת הפעלה שכבשה את העולם.
מיקרוסופט Windows

Windows מאז ועד היום

בשנת 1975 הקים ביל גייטס, בן למשפחה אמידה מסיאטל, יחד עם פול אלן את חברת מיקרוסופט. כיום מסתבר במבט לאחור שחלק ניכר מהכנסותיה של החברה במהלך השנים הן מהמוצר Windows. מערכת ההפעלה Windows עשתה היסטוריה וכיום היא מותקנת על 9 מתוך כל עשרה מחשבים בעולם. נראה כי רבים מאיתנו כלל לא זוכרים איך נראה המחשב לפני חלונות של מיקרוסופט. אז איך כל זה קרה?

בשנת 1985 יצאה חברת מיקרוסופט עם הגרסה הראשונה של חלונות Windows שהתחרתה אז עם מחשבי מקינטוש של אפל. ההצלחה הייתה אדירה הודות לשיווק צמרת. גרסת Windows 1.0 לא הייתה מערכת הפעלה אלא ממשק גרפי שמאפשר פתיחת כמה חלונות במקביל, והוא הופעל ע"י מערכת ההפעלה DOS. נוסטלגיה. מולטי טאסקינג אמיתי (האפשרות לעבוד על כמה יישומים במקביל) נוספה מאוחר יותר לחלונות והופיע בגרסה Windows 2.0. בשנת 1990 פותחה גירסת Windows 3.0 (למערכת זו מספר גרסאות, כאשר המוכרת ביותר מביניהן הינה Windows 3.1) שלראשונה היתה ממשק גרפי שגם מכבד את עצמו במראה, אך עדין היתה המערכת מבוססת DOS ולא עצמאית.

בשנת 1993 הגיחה לעולם גירסת Windows NT שיועדה ללקוחות מסחריים ועסקיים המשתמשים בפלטפורמה זו, והיא שווקה במקביל לגרסאות לשימוש הפרטי. לראשונה היה מדובר במערכת הפעלה אמיתית שאיננה מבוססת DOS. היתה זו גם מערכת 32 ביט ולא 16 ביט כמו כל המערכות לפניה, והיא תמכה בריבוי משתמשים, ריבוי שפות אמיתי ויכולות מולטי טאסקינג משופרות.

רק בשנת 1995 הוציאה מיקרוסופט מערכת הפעלה אמיתית שאיננה מבוססת DOS לקהל הפרטי. זה קרה עם צאת הגירסה Windows 95 לשוק. בחלונות 95 היו יכולות גרפיות ומולטימדיה משופרות שלא היו קיימות במערכות ה-NT. למטרת השיווק של גירסה זו, השתמשה חברת מיקרוסופט בשיר Start Me Up של מיק ג'אגר בתור הקונספט ופס הקול של הפרסומת למוצר החדש. הכפתור Start המוכר לכולנו, זה המופיע בצד השמאלי התחתון של המסך, היה גימיק חדש שהופיעה לראשונה בגירסה זו. מיקרוסופט המשיכה עם קו הפיתוח של Windows 9x והפעם עם גירסה מצליחה נוספת, היא Windows 98. כאן נעשו בחלונות בעיקר שינויים חיצוניים ושופרה התמיכה בהתקני חומרה מצד שלישי. גירסת חלונות נוספת שהמשיכה את קו הפיתוח Windows 9x היא Windows Millennium Edition שהושקה בשנת 2000 או בשמה המוכר יותר Windows ME. המערכת הזו הציגה לראשונה את המונח real mode ואיפשרה להריץ יישומים במהירות רבה יותר. אך מערכת זו לא זכתה לעדנה, בעיקר בשל חוסר היציבות הרב של המערכת ואי התאימות לאחור, ועד כה זכורה בתור מערכת ההפעלה הגרועה ביותר של מיקרוסופט. היו גם מי שפירשו את ME כקיצור של More Errors.

במקביל לפיתוח של קו המוצרים Windows 9x המשיכה מיקרוסופט בפיתוח הקו העסקי שלה עם גרסאות משופרות עבור Windows NT ואחת הגרסאות החזקות והמשופרות של המערכת הינה Windows NT 5.0 (או בשמה המוכר יותר Windows 2000) שנחלה הצלחה רבה בקרב הקהילה העסקית וזכורה לטובה בשל יצובותה הרבה.

הגרסה הנמכרת והמצליחה ביותר של חלונות היא ללא ספק Windows XP. ה"לב" של מערכת זו התבסס על המערכת Windows NT הטובה והיציבה בשילוב יכולות המולטימדיה והגרפיקה של קו המוצרים Windows 9x. לאחר שתוקנו מחדלי האבטחה שהתגלו בה, היא יצאה בגירסה מאובטחת יותר ונוחה להפעלה עם גירסת עדכונים ראשונה Service Pack 1 (או בקיצור SP1), ולאחר מכן עם SP2 ועם SP3. בהמשך יצאה גם גירסת Windows XP 64 שהיתה מערכת 64 ביט ואיפשרה להריץ יישומי 64 ביט ובעיקר איפשרה לפרוץ את מגבלת 3.2GB של זכרון שהיתה עד אז במערכות ה-32 ביט. לאחר מכן, שקטה מיקרוסופט כ-5 שנים, שבהן לא שוחררה אף גירסת חלונות חדשה.

לאחר ההצלחה הגדולה של חלונות XP נחלה מיקרוסופט כישלון חרוץ עם השקת Windows Vista. הכשלון במיוחד נצרב בזכרוננו, בשל הרצון העז של מיקרוסופט להחדרת קמפייין ה- Wow Effect שסימל את ה"ואו" שהמשתמשים חווים בעת השימוש במערכת החדשה, בשל יכולותיה הגרפיות המפליאות. מה גורם למערכת הפעלה של ענקית כמו מיקרוסופט להיכשל? התשובה לכך לא לגמרי ברורה, אבל נראה כי הסיבות העיקריות הן בעיות שהתעוררו בעת השימוש בה, כמו בעיות תאימות שמנעו עבודה חלקה עם אפליקציות שונות, דרישות חומרה גבוהות, ועיצוב גראפי מפתה המצריך משאבים ובכך הוא בא על חשבון פעולה חלקה של המערכת. מערכת ההפעלה Windows Vista צרכה הרבה יותר משאבים של זכרון ומקום והיתה איטית הרבה יותר מקודמתה Windows XP והכל בכדי לספק חווית משתמש טובה יותר, שכנראה באה על חשבון יציבות ואבטחה.

הגירסה האחרונה של חלונות היא Windows 7 שיצאה בשנת 2010. הפעם למדה מיקרוסופט מהטעות של קודמתה Windows Vista והשיקה גירסה קלת משקל הרבה יותר שצורכת מעט משאבים ויכולה לעבוד גם על מחשבים איטיים וחלשים יותר. נעשתה למידה רבה לפני השקת המוצר, שבמסגרתה שוחרר מספר מצומצם של גרסאות בטא נסיוניות ומיקרוסופט ניתחה ותיקנה את הבעיות לפי חוות דעת המשתמשים. לצד חווית משתמש עשירה הרבה יותר ויכולות משופרות ב Windows Vista, הציגה הפעם מיקרוסופט מערכת יציבה ומאובטחת שמסתפקת במעט משאבי מערכת. אמנם, מערכת טובה יותר מאשר Windows XP, אך לא רבים נוהרים לעברה, אלו מהסיבה שלטענתם "אין במערכת כל חידוש או צורך מהותי על פני XP" ואלו מהסיבה ש"ניתן למערכת קצת להשתפשף, ונלמד מנסיונם של אחרים האם שווה לשדרג".

מיקרוסופט זה לא רק Windows

מלבד מערכת ההפעלה חלונות, מיקרוסופט אחראית גם על תוכנות שרת וכלי פיתוח תוכנה, משחקי מחשב שונים, האתר MSN וכמובן חבילת היישומים למשרד Office. בשנים האחרונות השקיעה החברה משאבים משמעותיים על מנת להתחרות בגוגל ולהיכנס אל שוק האינטרנט. אם בתחילה זילזלה מיקרוסופט באינטרנט בטענה שהקונספט של שירותים מקוונים יכשל, לומדת החברה להכיר בטעותה ובאיחור של מספר שנים ממהרת להדביק פערים וליצור שירותי אינטרנט מקוונים משל עצמה. לשם כך היא השיקה את המותג Live ובמסגרתו הוציאה את הפורטל שלה, שירות דואר, וגם ניסתה להתחרות בשירות החיפוש של גוגל. כחלק מהמגמה הזו, מיקרוסופט משתפת פעולה עם פייסבוק ומוסיפה חיפוש חברתי למנוע החיפוש שלה Bing. השירות החדש נקרא Bing Social והוא יאפשר קבלת תוצאות חיפוש מותאמות אישית, המושפעות מהפעילות של החברים שלנו בפייסבוק.

אין ספק ששיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לפייסבוק הוא צעד ענק במטרה להתחרות באויבת גוגל Google. קשה לומר איך בדיוק ייראו התוצאות של הניסיונות הללו, אולם לאור הצלחותיה של פייסבוק Facebook כרשת חברתית שפניה לקראת כיבוש עולם המסרים עם שירות המייל שהיא חשפה לאחרונה, מסתמן כי מיקרוסופט לא יכלה להמר טוב יותר.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: