יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
28/02/2024 16:58
שילוב נכון של בחירת התבנית לאתר, בחירה נכונה של צבעים, אלמנטים ואפקטים, יכול להגדיל לכם את ההמרות מה...
28/02/2024 16:56
מהם הדגשים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מעצבים חנות אינטרנטית או אתר אינטרנט?
27/02/2024 17:52
מהו פורמט התמונה webp המתקדם, מה היתרונות שלו ואיזו תמיכה יש לו בדפדפנים השונים ובתוכנות הגרפיקה השו...
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
עיצוב רקע - background
12/06/2023 19:52
היי תמר, עושים את זה באמצעות ...
עיצוב רקע - background
28/05/2023 21:36
אני רוצה ליצור כפתור שהרקע שלו...
עיצוב רקע - background
15/12/2022 20:22
איך עושים שיראו את כל התמונת ר...
תגובות אחרונות פוסטים אחרונים בפורום
08/11/2022 19:11
היי, יש לי אתר קצת מורכב. הוא...
08/11/2022 19:09
היי, אני עוסק בענף הטניס ויש ...
08/11/2022 19:03
היי, ראיתי בכל מיני אתרים שמש...

מהפכות בעידן האינטרנט

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. מהפכות בעידן האינטרנט
13/02/2011 13:18
על אף הדיקטטורה הצליחו ההמונים במצרים ותוניסיה להשתמש ברשתות חברתיות כדי לארגן הפיכה.
קהילות ברשתות חברתיות

התארגנות קהילות בפייסבוק

רבים מן הגולשים באינטרנט פעילים ברשתות חברתיות, ואלו מאפשרות לקהל גדול של אנשים אלמונים לגמרי להתארגן ולהתאגד מאחורי רעיון או עיקרון כלשהו. כולנו מכירים את זה. לפי הסטטיסטיקה, לכל אחד יוצא להצטרף לכשתי קבוצות בחודש בממוצע. פעמים רבות אלו הן קבוצות בעלות רעיון חברתי משמעותי כמו המאבק לשחרורו של גלעד שליט או לקידום איכות הסביבה, אך לרוב מדובר בקבוצות חסרות תוכן של אנשים שחושבים שהם מצחיקים. היעדר האידאולוגיה לא מעיד בהכרח על כישלון הקבוצה הפייסבוקית, כמו למשל במקרה של הקבוצה המאגדת אל כל אלה מאיתנו המשתמשים בסלולרי שלהם בתור פנס, או קבוצות שחבריהן מתחייבים להודיע על נכסים להשכרה בת"א עוד לפני שהם מגיעים ללוחות כמו winwin או יד2 - קבוצות אלו עוררו הדים ברשת החברתית Facebook וגרפו כמות נכבדת של חברים.

הקלות הבלתי נסבלת של ההצטרפות לקבוצות בפייסבוק גורמת לכך שרבים מאיתנו מוצאים את עצמם מצטרפים לקבוצה של חברים שלהם, או של חברים של חברים שלהם, למרות שהם אינם חשים כל השתייכות אמיתית לרעיון מאחורי הקבוצה. גם אם אכן מדובר במטרה נעלה, מעטים הם החברים בקבוצות הללו שבאמת יקומו משולחן המחשב ויצאו לרחובות להפגין בעד או נגד נושא כלשהו. דוגמה לכך היא המאבק נגד התייקרות מחירי הדלק. קבוצות רבות (חלקן גייסו מאות אלפי חברים בפייסבוק!) קמו סביב עניין המאבק, אך רק מעטים מהם יצאו בסופו של דבר להפגנות.

לצאת מהרשת החברתית אל הרחוב

בניגוד לחוסר האונים בארגון מחאות חברתיות בישראל, כמה מקרים שקרו לאחרונה ברחבי העלם הערבי מוכיחים כי כשהמצב הוא בכי רע, האינטרנט יכול בהחלט לסייע לעורר את הציבור, בעיקר הצעיר, להתקוממות נגד השלטון. הדבר בולט במיוחד במשטרים כמו בתוניסיה, שנמצאים כמה שנים מאחור בכל הקשור לרשתות חברתיות. הדיווחים מספרים כי המהפיכה בתוניסיה התארגנה באמצעות מסרים בבלוגים ובאתרים שונים באינטרנט, שבאמצעותם תיאמו ההמונים את זמני ההפגנות ומיקומן. כאשר השילטונות עלו על דרכי הפעולה, הם ניסו לחשוף את המסיתים למרד ולהשתלט על חשבונות הפייסבוק שלהם. לבסוף פייסבוק עצמה התערבה ועזרה למורדים ליצור דפי כניסה מאובטחים, כדי לאפשר להם להמשיך בפעילות למען חופש הפרט. המהפכה הוכתרה בסופו של דבר בהצלחה והביאה להפלתו של הדיקטטור זין אל עאבדין בן עלי. תוצאות המהפכה הזו השפיעו גם על שאר העולם הערבי. לאחר שבועות אחדים חלה מהפכה גם במצרים, וגם היא הושפעה רבות מן האינטרנט והרשתות החברתיות.

בנוגע למידת ההשפעה של האינטרנט על הצלחת ההתקוממות במדינות הערביות, הדעות חלוקות. יש המרחיקים לכת ואומרים כח הרשתות החברתיות פייסבוק Facebook וטוויטר Twitter, כמו גם האתר יו-טיוב You Tube שימשו את המתקוממים ליצירת קשר ביניהם, תיאום המהומות וקריאה להמונים לצאת לרחובות. פרשנים אחרים טוענים כי הרשתות החברתיות סייעו למהפכה לקרות, אולם ייתכן שהצלחת המרד הייתה קורית גם ללא הסרטונים וההתארגנות ברשתות החברתיות. לדידם של המפחיתים בכוחן של הקהילות המקוונות, אין בכך יותר מאשר מחאה ספונטנית מצידם של המונים מתוסכלים, שהיה להם קל יחסית להביע את מחאתם באמצעות האינטרנט בלבד.

כך או כך, לא רק בתוניסיה, אלא גם במצרים הייתה רשת האינטרנט חלק בלתי נפרד מתוצאות המהפכה. השימוש ברשתות חברתיות היה כה רב ומאיים מבחינת השלטון, עד כי לקראת סוף ינואר 2011 הוחלט על ניתוק המדינה מרשת האינטרנט. ספקיות האינטרנט הגדולות במצרים נותקו בצעד תקדימי שייזכר מן הסתם לרעתו של מובארק.

צנזורה באינטרנט - לא רק במצרים

אמרנו צעד תקדימי במצרים? אולי. אבל במקומות אחרים בעולם כבר היו מקרים של ניתוק האינטרנט או צנזורה על אתר מסוים ע"י שלטון דיקטטורי. בסין למשל נחסם לשימוש אתר פייסבוק לפני כשנה, וגם השימוש בגוגל מצונזר מאז 2006 במידות משתנות. גוגל, שהסכימה בתחילה להתאים את מנוע החיפוש הסיני לרצונות ודרישות השלטון, איבדה בהמשך את סבלנותה ונמנעה מלרצות את הצנזורה הסינית על חשבון זכויות הפרט. בתחילת 2010 הכריזה גוגל שעקב מתקפת האקרים על אתרי גוגל היא מפסיקה את הצנזורה על תוצאות החיפוש באתר google.cn, גם אם המהלך יעלה לה בהפסקת מוחלטת של שירותיה במדינה זו.

חופש הפרט בעידן של תכני גולשים

נראה כי אינטרנט ודיקטטורה לא ממש הולכים ביחד. חופש הביטוי וחירויות הפרט כמו חרוטים על דגלה של רשת האינטרנט, לפחות לכאורה. לנו הגולשים במדינה דמוקרטית, ברור כשמש כי נוכל כל יום לקום בבוקר ולגלוש לאיזה אתרים שנרצה בלי שאיזה שליט עריץ יחסום לנו את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר, או את הרשתות החברתיות הפופולריות והאהובות עלינו (למרות שגם על ביטחון זה מנסה לערער ש"ס בהצעות חוק לחסימת אתרי מין, הימורים ואלימות). החופש הזה הוא לגמרי לא מובן מאליו כשמדובר על מדינות כמו איראן, סין, צפון קוריאה ודיקטטורות נוספות בעולם.

לאור היכולות שמביא עימו עידן ווב 2.0, המאפשרות לגולשים לעצב את פני האינטרנט, להעלות בו תכנים, לשתף קבצים, לכתוב בלוגים ולבנות לעצמם אתרים, עולה התמיהה כיצד ייתכן שבמאה העשרים ואחת ישנן עדיין מדינות שנוטלות מאזרחיהן את אחד הדברים הבסיסיים ביותר שלו הם זכאים - חופש.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: