יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

הקמת אתר או פתיחת בלוג?

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. הקמת אתר או פתיחת בלוג?
05/02/2012 10:06
מתלבטים אם לפתוח בלוג או להקים אתר בהתאמה אישית? להלן רשימת יתרונות וחסרונות לכל אפשרות.
לבנות אתר או לפתוח בלוג

שיתוף תכנים באמצעות בלוגים

אחת הדרכים המהנות ביותר עבור הגולשים להשתתף בכתיבת התכנים באינטרנט, היא באמצעות בלוגים. בעשור האחרון התוודענו אל הבלוגים בהדרגה, ועם הזמן אזרנו אומץ גם אנו לפתוח בלוג אישי, שבו סיפרנו לכל גולש מזדמן על עצמנו, החברים, המשפחה, העיסוק והתחביבים שלנו, כיאה לכל יומן. שהרי בלוג הוא קיצור המונח web log (בעברית "יומן רשת").

מהו בלוג?

הבלוגים מופיעים בדרך כלל בפורטלים גדולים (כמו למשל נענע ותפוז הישראליים), שם יכולים הגולשים באתר לחפש בין הבלוגים הקיימים לפי נושא או לפי כותב ולעקוב אחרי בלוג כלשהו ע"י הצטרפות לרשימת תפוצה. הקוראים יכולים בדרך כלל גם להגיב לרשומה ("פוסט") בבלוג ובכך להיות מעורבים בתוכן שלו. כיום יכול כל אדם באשר הוא לפתוח בלוג בפלטפורמות שונות, ואפילו לא חייבים להזדהות: צריך רק להשאיר כתובת אימייל אמיתית לצורך הרישום ולהגדיר כותרת לבלוג והופ! גם אנחנו בלוגרים.

אכן, קל ופשוט. אלה מאיתנו שאוהבים להיות בכל מקום ברשת ושואפים להתקהלות סביבנו של קהל קוראים נאמן, ודאי לא יפסחו גם על פתיחת בלוג בין כל שאר האפשרויות להתבטא ברשת, כמו פורומים, רשתות חברתיות, אתרי שיתוף קבצים ועוד. אז למה זה בעצם כדאי?

  • זול ואף חינמי - אפשר לפתוח את הבלוג בחינם, אז בעצם, למה לא? ישנם הרבה בלוגרים שפותחים בלוג, כותבים בו רשומה אחת ואז נעלמים, ללא כל הפסד.
  • כלי ביטוי - גם אם רק מעטים יקראו את הבלוג שלכם, או אפילו רק קרובי המשפחה הגרעינית, עדיין עצם הכתיבה יכולה להיות מהנה. רבים כותבים בלוגים כצורך "לארגן את הראש". ישנם בלוגרים המביעים את כישרונותיהם באמצעות הבלוג, ומפרסמים בהם למשל תמונות שצילמו, שירים שכתבו או מתכונים מקוריים.
  • כלי שיווקי - בעלי אינטרסים מסחריים כמו למשל בעלי מקצוע, חברות, אנשי פרסום או פובליציסטים, מפרסמים בלוגים שעשויים להפוך מאוחר יותר למקורות מידע פופולאריים עבור המתעניינים בתחומם. חלק מהבלוגים הללו מספקים מידע צרכני חשוב, חוות דעת על מוצרים או שירותים, או פשוט מענה לשאלות בתחומים שונים, למשל איך נפטרים מיונים בעליית הגג, איך תובעים את המגיע לנו מביטוח לאומי, או שאלות בנושאים רפואיים.
    ברגע שהבלוג הוא מועיל ומעניין, עשויים להיות לו קוראים רבים, דבר שיתרום לבעל המקצוע מבחינה שיווקית: הוא יוכיח את ידיעותיו הרבות בתחום וישיג לו קהל לקוחות פוטנציאליים שייתנו בו אמון ובהמשך יהפכו ללקוחות בפועל.
  • מקור לקישורים - ברוב הפלטפורמות, ניתן להוציא מהבלוג קישורים באופן חופשי לאתרים מחוצה לו. אם הקישורים הם קישורים המאפשרים גישה של מנועי החיפוש לאתר המקושר (כלומר, הם אינם קישורי nofollow), הם יכולים לתרום לקידום אתרים ולטרגט ביטויים שרוצים לקדם.
  • להרוויח לפי כמות קוראים - בחלק מאתרי הבלוגים, מתגמלים את הכותבים לפי מספר כניסות לבלוג שלהם, וכך אפשר להפוך את תחביב הכתיבה למקור הכנסה, אם כי לא כדאי לבנות על זה כעסק מלבלב אם עדיין לא הוכחתם את הכישרון שלכם ואת יכולתכם לרתק גולשים ולגרום להם לחזור אל הבלוג שלכם שוב ושוב.

בנוסף לכל אלה, הבלוגים הם כמובן נכס עבור בעלי האתרים המפעילים אותם: הם מושכים את הגולשים לאתרים, ואלה מוסיפים לאתר תוכן באופן שוטף וגם מגדילים את זמן השהייה באתר (כל עוד הם כותבים, הם נמצאים באתר). כל אלה מהווים עבור אתרי הבלוגים אמצעים זולים לשיווק ולקידום במנועי החיפוש.

היתרונות בבניית אתר

אם כן, לגולשים פרטיים כמו גם לבעלי עסקים, כדאי לנהל בלוגים. לאור זאת עולה פעמים רבות ההתלבטות אם להסתפק בבלוג משגשג באחד או יותר מן הפורטלים החזקים הקיימים ברשת, או שיש צורך גם באתר משלנו? ניתן לראות בשטח כי רוב החברות והעסקים הרציניים מקימים אתר אינטרנט עצמאי ולא מסתפקים בבלוגים, על אף כל יתרונותיהם. יש לכך כמה וכמה סיבות:

  • דומיין משלכם - כשפותחים בלוג באתר בלוגים, הדומיין שעליו הוא יימצא נגזר מכתובת הפורטל עצמו, ולכם יש שליטה רק על שם הבלוג, למשל: www.blogname.domain.com.
    אם אתם מעוניינים בדומיין שיווקי וזכיר, המזוהה במלואו עם החברה שלכם, תוכלו להשיג זאת ע"י הקמת אתר משלכם ורכישת דומיין ייחודי. כיוון שבחירת הדומיין משפיעה לא רק מבחינה שיווקית, אלא גם מבחינת קידום האתר במנועי חיפוש, רצוי לקחת גורם זה בחשבון כשמתלבטים בין אתר לבלוג.
  • בעלות על האתר - בעוד שבלוג בדרך כלל איננו בבעלותכם, ועלול להימחק אם ייסגר האתר, או להיות מושפע מהחלטות ניהוליות של בעלי אינטרסים אחרים, אתר משלכם יהיה תמיד שלכם (תלוי כמובן בסוג האתר והחוזה שלכם עם החברה לבניית אתרים). באתר שבניתם במיוחד עבור העסק שלכם, תהיה לכם שליטה מלאה על הקוד של האתר, תוכלו להחליט היכן לאחסן אותו ועוד. בתור בעלי בלוג, השליטה שלכם תהיה מוגבלת להעלאה ועריכה של תכנים דרך מערכת הניהול בלבד.
  • קידום האתר - אם חשוב לכם להופיע במיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל, אתר עצמאי בדרך כל עדיף על פני פתיחת בלוג. ישנם אמנם בלוגים באתרים חזקים מאוד, אך באתר משלכם תוכלו להחליט מה יהיה מבנה העמוד, כיצד ייראו התפריטים ומה תהיה ההיררכיה. ניהול קטגוריות היא משימה לא תמיד פשוטה באתרי בלוגים, ובלוגרים רבים לא מודעים כלל לאפשרות לחלק את הרשומות שלהם לקטגוריות. כשאתם מזמינים אתר לעסק, אתם יכולים לדרוש מראש שהוא יהיה מותאם למנועי חיפוש, כולל קוד סמנטי, הפרדה של העיצוב בקובצי CSS וכו', בעוד שבבלוג, עליכם לקבל את תשתית האתר כגזירה בלתי ניתנת לשינוי.
  • עיצוב ייחודי - בפלטפורמות השונות שאפשר לפתוח בלוג בהן, ניתן בדרך כלל לבחור עיצוב תבניתי מבין כמות מוגבלת של אפשרויות המוצעות באתר. כשבונים אתר בהתאמה אישית, העיצוב הוא כמובן חופשי לחלוטין.
  • הוספת פיצ'רים - כשבונים אתר אצל בונה אתרים, ניתן לבחור אילו יכולות יהיו באתר: למשל, ניתן להוסיף פורום עצמאי, לשלב חנות מקוונת עם המוצרים שלכם ועוד. בבלוגים האפשרויות מוגבלות מאוד בהשוואה לאתר מותאם אישית.
  • רושם מקצועי - הגולשים שיגיעו לאתר שלכם יבחינו כי הוא אתר עצמאי המייצג אתכם בלבד והמסר שיועבר אליהם הוא שהחברה שלכם גדולה ורצינית, המוכנה ומסוגלת להשקיע בבניית אתר מרשים. לעומת זאת, אם יש לכם רק בלוג, הרושם עלול להיות שלילי. משמעות הדבר בעיני הלקוחות שלכם היא שאינכם מבינים בשיווק או שאין לכם די תקציב כדי לממן אותו.
  • תשומת לב הגולשים - באתר משלכם יש פחות סיכויים שהגולש ימצא על המסך הסחת דעת שתגרום לו לברוח מהאתר. לעומת זאת, בבלוג קל מאוד לגולשים לעבור לבלוגים אחרים הנמצאים באותו אתר ולשכוח מאיתנו לתמיד.

לאור כל הסיבות הללו, ברור כי עבור עסק רציני השואף לגדול ולהצליח, אתר הוא כלי חשוב ואין לוותר עליו לטובת פתיחת בלוג בלבד, על אף ההבדל בהשקעה הכספית. יועצי שיווק באינטרנט ומקדמי אתרים יאמרו בדרך כלל כי האופציה האידאלית היא בניית אתר עצמאי ולצידו תחזוק של בלוג אחד או יותר למטרות קידום האתר והשיווק שלו ברשת.

הוספת תגובה

איך בונים בלוג?

16/10/2012 18:46
ילדה
מה זה שווה את רק אומרת את כל מה שיש בבלוג
מה שחשוב לנו זה איך פותחים את הבלוג אם כתוב ולא ראתי
אז אני מצטערת תודה אוהבת .....♥
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: