יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

אופטימיזציית חנויות וירטואליות לרכישות מהסלולר

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. אופטימיזציית חנויות וירטואליות לרכישות מהסלולר
12/06/2023 18:07
הטלפונים הניידים כבר מזמן שולטים בהיקפי הרכישות המקוונות. התאמה נכונה של חנות וירטואלית לגלישה מניידים יכולה להקטין אחוזי נטישה ולהגדיל שיעורי המרה.
התאמה אופטימלית לסלולר לחנות וירטואלית

אופטימיזציה של חנות באינטרנט לטלפונים ניידים - הקדמה

בשנים האחרונות, הטלפונים הניידים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, וחוללו מהפכה בהיבטים שונים של הפעילות היומיומית, לרבות קניות. עם האימוץ הנרחב של סמארטפונים והנגישות הגוברת של האינטרנט, קניות מקוונות היו עדות לשינוי משמעותי לעבר פלטפורמות ניידות. מאמר זה בוחן את ההשפעה של טלפונים ניידים על חנויות מקוונות, מתעמק ברכישות חוצות-מכשירים, דן בחוויית משתמש (UX) בטלפונים ניידים, מדגיש את המשמעות של אתרים ידידותיים לנייד ו-SEO, ומספק טיפים לאופטימיזציה של חנויות מקוונות כדי לקבל יותר המרות. כדי לשפוך אור על הנושא, נבחן נתונים סטטיסטיים רלוונטיים לגבי השימוש בטלפון הנייד לרכישה מקוונת, רכישה חוצת מכשירים ותובנות רלוונטיות נוספות.

השפעת הטלפונים הניידים על רכישה באינטרנט

הופעת הסמארטפונים הניעה את צמיחת המסחר האלקטרוני ממכשירי הטלפון הניידים. לפי Statista, מכירות המסחר האלקטרוני הסלולרי העולמי הסתכמו ב-2.91 טריליון דולר ב-2020 והן צפויות להגיע ל-3.56 טריליון דולר עד 2021. יתרה מכך, דוח של אדובי מגלה כי טלפונים ניידים היוו 73% מסך הביקורים באתרי קמעונאות ב-2020.

טלפונים ניידים שינו את הקניות המקוונות על ידי מתן נוחות וגישה מיידית למוצרים. על פי סקר של comScore, כ- 78% ממשתמשי הטלפון הנייד בארצות הברית ביצעו רכישה באמצעות המכשיר שלהם בשנת 2020. יתר על כן, על פי מחקר של Invesp, כ- 66% מהצרכנים ביצעו רכישה ספונטנית במכשירים הניידים שלהם.

חווית קניות חלקה באמצעות רכישה חוצת מכשירים

רכישה חוצה-מכשירים (cross device purchase) מתייחסת למצב בו צרכנים משתמשים במספר מכשירים לאורך מסע הקניות. לדוגמה, הם מתחילים את מסע הקניות שלהם מהמחשב בעבודה, וממשיכים אותו מהטלפון הנייד בבית במהלך הפסקת הפרסומות בטלוויזיה.

חנויות מקוונות נדרשות לבצע אופטימיזציה של הפלטפורמות שלהן כדי להבטיח חווית קניה חלקה במכשירים שונים. לפי מחקר של גוגל, 85% מהקונים באינטרנט מתחילים את מסע הרכישה שלהם במכשיר אחד וממשיכים במכשיר אחר.

כדי להקל על רכישות חוצות-מכשירים, חיוני לחנויות מקוונות לשמור על עקביות בין הפלטפורמות. עקביות של אתרים במעבר בין פלטפורמות שונות, משמעותה שהגולש מבין שהוא באותו אתר שביקר בו קודם לכן בפלטפורמה אחרת, ושחוויית הניווט שלו באתר זהה: אותו סגנון עיצובי, אותם צבעי מותג, אותו מבנה אתר, אפשרויות ניווט דומות ככל שניתן וכן הלאה. מחקר של Criteo מצא שלקוחות שחוו מסע קניות עקבי בין מכשירים היו בעלי סיכוי גבוה יותר לבצע המרה. יתר על כן, 39% מהצרכנים דיווחו על תחושת תסכול כאשר חוויותיהם לא היו עקביות בכל המכשירים.

שיפור חווית משתמש (UX) בטלפונים ניידים

משתמשי נייד מצפים לדפים שנטענים במהירות. מחקר של גוגל מצביע על כך ש-53% מהמשתמשים נוטשים אתר אינטרנט אם לוקח יותר משלוש שניות לטעון אותו. לכן, אופטימיזציה של מהירות טעינת הדפים ופישוט מסע המשתמש באתר חיוניים לחוויית מובייל יעילה.

בעבר, אתרי אינטרנט היו מתוכננים לניראות ונוחות אופטימלית על המחשב השולחני, תוך התאמה לגלישה בטלפונים ניידים. כיום, החשיבה התהפכה והתכנון הוא לטלפונים ניידים תחילה (mobile first). עיצוב רספונסיבי ואינטואיטיבי עבור נייד תחילה מבטיח חוויה ידידותית למשתמש בכל המכשירים. עיצוב רספונסיבי משמעו התאמת הניראות לגדלים שונים של מסך, דבר המקנה שיפור לנגישות האתר ולחוויית המשתמש. ניווט אינטואיטיבי משמעו קלות תפעול עם קריאות בולטות לפעולה (CTAs), דבר המקנה חוויית גלישה חלקה וברורה.

חנות וירטואלית בסלולר

אופטימיזציה של חנויות מקוונות עבור טלפונים ניידים

גוגל נותנת עדיפות לאתרים ידידותיים לניידים בדירוג במנוע החיפוש. עם אינדקס ניידים-תחילה, אתרים מותאמים למכשירים ניידים מקבלים העדפה. אתרים שאינם ידידותיים לניידים עשויים לחוות דירוג נמוך יותר ותנועה אורגנית מופחתת.

אתרים ידידותיים לניידים לא רק זוכים בהעדפה בתוצאות החיפוש, אלא גם מגדילים את שיעור ההמרה באתר, כלומר, אחוז הרוכשים עולה. כך שהרווח הוא למעשה כפול: גם הגדלת החשיפה לאתר וגם שיפור בשיעור ההמרה.

על מנת לבצע אופטימיזציה של חנויות מקוונות לטלפונים ניידים, כדאי לשקול יישום של השיטות המומלצות הבאות:

  1. ודא רספונסיביות לנייד – עיצוב אתרים המותאמים לגדלים שונים של מסך.
  2. בצע אופטימיזציה של מהירות טעינת הדפים – צמצם למינימום את גדלי הקבצים, נצל את אחסון המטמון של הדפדפן ודחוס תמונות כדי לשפר את המהירות.
  3. פשט את הניווט – הטמע תפריטי ניווט ברורים ואינטואיטיביים לגלישה קלה.
  4. בצע אופטימיזציה של תוכן לנייד – השתמש בטקסט תמציתי וניתן לסריקה, שקול שימוש בחלוקת המידע לנקודות והשתמש בגופנים גדולים וקריאים.
  5. ייעל את תהליך התשלום – צמצם למינימום את מספר השלבים עד לרכישה, תוך הקטנת כמות הכפתורים שצריך להקליק עליהם וכמות השדות שיש למלא. כמו כן, ודא כי כל שלבי הרכישה מאובטחים. ייעול תהליך התשלום יגביר את אמון הגולשים באתר ויקל עליהם את תהליך הרכישה. בכך, תצליח לצמצם למינימום את שיעור נטישת העגלה.
  6. נצל הודעות דחיפה (הודעות push) – השתמש בהודעות דחיפה כדי לעדכן את הלקוחות לגבי מבצעים, מוצרים חדשים ועגלות נטושות, כדי למשוך ולשמר ביעילות קונים ניידים.
  7. שלב מגוון אפשרויות תשלום לנייד – הצע מגוון אפשרויות תשלום המותאמות לטלפונים, כגון ארנקים דיגיטליים (ביט, גוגל פיי, אפל פיי וכיו"ב), כדי להתאים להעדפות של קונים ניידים.
  8. יישם הוכחה חברתית – מנף ביקורות, דירוגים והמלצות של לקוחות כדי להחדיר אמון ואמינות ללקוחות פוטנציאליים, ולהגביר את ההמרות.

היתרונות של אתרים מותאמים לנייד

ההשקעה באתר שהותאם בצורה טובה לטלפונים ניידים משתלמת ותורמת בצורות רבות להצלחת המכירות מהחנות באינטרנט.

להלן היתרונות של אתרים מותאמים לניידים:

  1. חווית משתמש משופרת – אתרים מותאמים לנייד מספקים חוויית גלישה חלקה ואינטואיטיבית למשתמשים. עם עיצוב רספונסיבי, האתר מותאם לגדלים שונים של מסך, ומבטיח שהתוכן יהיה נגיש וקריא בקלות. הדבר מפחית את הצורך של משתמשים להגדיל או לגלול יתר על המידה, דבר שמוביל לחוויית גלישה מהנה יותר.
  2. שיעורי מעורבות והמרות משופרים – אתרים ידידותיים לנייד תורמים להגברת מעורבות המשתמשים ולשיעורי המרה גבוהים יותר. לפי גוגל, לא סביר ש-61% מהמשתמשים יחזרו לאתר שאליו התקשו לגשת במכשירים הניידים שלהם. על ידי מתן חוויה ידידותית לנייד, עסקים יכולים ללכוד ולשמר את תשומת הלב של משתמשים בנייד, ולבסוף להוביל ליותר המרות ומכירות.
  3. טווח הגעה מורחב – עם הגידול האקספוננציאלי של השימוש בטלפון סלולרי, בעל אתר ידידותי לנייד מאפשר לעסקים להגיע לקהל גדול יותר. מחקר של eMarketer מעריך שעד 2023 יהיו יותר מ-3.8 מיליארד משתמשי סמארטפונים ברחבי העולם. על ידי מתן שירות למשתמשים ניידים עם אתר ידידותי לנייד, עסקים יכולים לנצל את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי העצום הזה.
  4. יתרון תחרותי – אתר מותאם לנייד יכול לבדל עסקים מהמתחרים שלהם. כאשר משתמשים נתקלים באתרים שאינם מותאמים לנייד, הם עלולים לנטוש אותם במהירות לטובת אלו המספקים חוויית סלולר טובה יותר. על ידי השקעה באתר מותאם למובייל, עסקים יכולים לבדל את עצמם וליצור רושם חיובי, ולהגדיל את הסיכוי למשוך ולשמר לקוחות.
  5. ביצועי SEO משופרים – לאתרים ידידותיים לנייד יש השפעה חיובית על מיקומי תוצאות החיפוש האורגניים שלהם. גוגל, מנוע החיפוש הנפוץ ביותר, נותן עדיפות לאתרים ידידותיים לנייד בתוצאות החיפוש. עם אינדקס "ניידים-תחילה", אתרים המותאמים למכשירים ניידים מקבלים העדפה, מה שמוביל לדירוג גבוה יותר ולנראות אורגנית מוגברת. זה, בתורו, יכול להביא יותר תנועה אורגנית לאתר וליצור הזדמנויות רבות יותר להמרות.
  6. ויראליות ושיתוף חברתי – עם השכיחות של מדיה חברתית ויכולות שיתוף מיידי, אתרים ידידותיים לנייד מאפשרים למשתמשים לשתף בקלות תוכן, מוצרים ומבצעים עם הרשתות שלהם. הדבר מגביר את טווח ההגעה של עסקים ומגדיל את הסבירות לחשיפה ויראלית. על ידי אופטימיזציה של חווית הנייד, עסקים יכולים להפיק תועלת משיתוף חברתי ולמשוך לקוחות חדשים באמצעות הפניות.
  7. תובנות מונעות נתונים – אתרים ידידותיים לנייד מאפשרים לעסקים לאסוף נתונים בעלי ערך על התנהגות משתמשים בנייד. ניתוח אינטראקציות של משתמשים, שיעורי קליקים ומדדי המרות ספציפיים למכשירים ניידים מספק תובנות לגבי העדפות המשתמש ומסייע לעסקים לחדד את האסטרטגיות שלהם לנייד. התובנות הללו יכולות לספק אופטימיזציות עתידיות וגישות שיווק מותאמות אישית, ובסופו של דבר להוביל למיקוד יעיל יותר ולהמרות גבוהות יותר.

היתרונות של אופטימיזציית חנויות באינטרנט לניידים - סיכום

לא ניתן להמעיט בהשפעה של טלפונים ניידים על חנויות מקוונות. עם עליית המסחר בטלפונים ניידים, אופטימיזציה של חנויות מקוונות למכשירים ניידים הפכה הכרחית להצלחה. על ידי אימוץ רכישות חוצות-מכשירים, אספקת חוויות משתמש יוצאות דופן והקפדה על נהלי אתרים וקידום אתרים ידידותיים לנייד, עסקים יכולים למשוך ולשמור קונים בנייד, דבר שמוביל להמרות גבוהות יותר. עם האסטרטגיות הנכונות והטמעה של אופטימיזציות ספציפיות לנייד, קמעונאים מקוונים יכולים למנף את כוחם של טלפונים ניידים כדי להניע צמיחה ולהשיג את היעדים העסקיים שלהם בעולם ההולך ומתפתח של מסחר אלקטרוני.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: