
מהי שיטת דרופשיפינג למכירה?
אחת השיטות הנפוצות ביותר למכירות אונליין היום, היא שיטת דרופשיפינג. מדובר בשיטה אשר על פי הערכות, תופסת כמעט חמישים אחוז מנפח המסחר ברשת. זו שיטה נפוצה ושכיחה, הן בקרב יצרנים שרוצים למכור את הסחורה שלהם והן בקרב סוחרים, אנשי מכירות, משווקים ואנשים שרוצים לעשות כסף בעזרת עבודה מהבית.
שיטת דרופישיפינג Drop Shipping היא איננה שיטה חדשה, אך בזכות האינטרנט היא הפכה להיות הרבה יותר שכיחה וגם הרבה יותר קלה לביצוע. הרעיון שעומד מאחוריה הוא זה: הסוחר, המכונה גם דרופשיפר, מפרסם פרטים של מוצרים אותם הוא מעוניין למכור, למרות שהוא איננו הבעלים שלהם ואיננו מחזיק במלאי. ברגע שלקוח פונה אליו, הוא מעביר את הפרטים שלו אל היצרן והיצרן הוא שמספק ללקוח את המוצר. הסוחר והיצרן מחלקים ביניהם את ההכנסה לפי מה שסיכמו מראש.
כאמור, מדובר בשיטה לא חדשה. בעבר היה נהוג לבצע מכירות באופן כזה דרך הטלפון או מדלת לדלת. היום, כל מי שרוצה לעסוק בתחום, יכול להתחבר ליצרנים או חברות שמתעסקות בתחום. ישנם גם יצרנים שמשתמשים בשיטה זו, על מנת למכור דרך האינטרנט מוצרים שהם משווקים בחנויות פיזיות או באתר שלהם, זאת מבלי שהלקוח יודע מהיכן מגיע אליהם המוצר.
מה הם היתרונות של שיטת דרופשיפינג
יתרון ראשון – הסוחר, איננו צריך להחזיק במוצר באופן פיזי, ולכן גם אין עלויות כספיות על אחזקה, אחסון וכל מה שכרוך בכך. רמת ההוצאות שלו היא מאוד נמוכה, והיא מתייחסת אך ורק לבניית חנויות ברשת דרכן הוא ימכור את המוצרים וכן לשיווק שלהן. גם רמת הסיכון של הסוחר נמוכה, כיוון שאינו נדרש להחזיק במלאים מיותרים שיעלו לו כסף.
יתרון שני – כל אחד יכול להשתמש בשיטה זו. אין צורך להיות אנשי מכירות ממולחים וגם לא אנשי ייצור. לכן, מדובר בשיטה מאוד פופולארית לעשיית כסף דרך עבודה מהבית. צעירים ומבוגרים בוחרים לעסוק בכך, מאחר ולא נדרש בשיטה זו ידע במכירות, וכל אחד יכול להתחבר אל גורמים שעוסקים בנושא ולהשתלב בו.
יתרון שלישי – אין מחויבות לסוג מוצרים מסוים או ליצרנים ספציפיים. אפשר לשווק ולמכור מגוון רחב של מוצרים, ואפשר לעבוד במקביל עם כמות גדולה של יצרנים, מהארץ ומחו"ל. האינטרנט פותח דלת לאנשים שעוסקים בתחום לייצר קשרים עם יצרנים בינלאומיים ולמכור את המוצרים שלהם. עם זאת, רצוי מאוד לעשות מחקר מקדים, לדעת אילו מוצרים יכולים להימכר, אילו מוצרים נחשבים אופנתיים או פופולאריים יותר, מה הגולשים מחפשים היום באינטרנט ועל מה הם יסכימו להוציא את כספם.
יתרון רביעי – ניתן להשתמש בפלטפורמות שונות בשביל לפתוח חנויות, דרכן ניתן למכור מוצרים שונים. אפשר לפתוח כמה וכמה חנויות שיעבדו במקביל, ולמעשה אין מגבלה אמיתית על אופי המכירות והשיווק, כל עוד עומדים בכללי הפלטפורמה בה מבקשים לפעול. יש רבים המשלבים מכירות באמזון, מכירות באטסי ובמקביל בעלי חנויות עצמאיות משלהם.
מה הם החסרונות של שיטת דרופשיפינג
חסרון ראשון – לסוחר אין קשר ליצרן, הוא רק מוכר את המוצרים שלו, אך הוא לא נמצא איתו בקשר ישיר. יתכן מאוד שהיצרן ישלח ללקוח מוצר מקולקל, ואז הלקוח שאיננו מכיר את היצרן אלא את הסוחר, יבוא אליו בטענות וידרוש ממנו את כספו בחזרה. במילים אחרות, אין לסוחר אחריות על איכות המוצר ואין לו יכולת להשפיע מה יקבל הלקוח. יתרה מכך, בנוסף על איכות המוצר, אין לסוחר יכולת השפעה בכל הקשור למשלוח (אופן המשלוח, זמני אספקה וכיו"ב), אחריות וכל פרט שקשור לשירות כלפי הלקוח.
חסרון שני – הסוחר חייב לעמוד בכללי הפלטפורמה בה הוא מפרסם, למשל תשלום אחוזים מהרווח לפלפורמה בה הוא מוכר, מוצרים שאסורים במכירה, מדיניות משלוחים וכיו"ב. הדבר יכול להיות בעייתי, אם מדובר על כללים נוקשים אשר יכולים להגביל אותו.
חסרון שלישי – בשביל להרוויח מדרופישיפינג, צריך להשקיע לא מעט זמן בפרסום ושיווק, וכן צריך להיות מאוד סבלני ולהכיר בכך שמדובר בתהליך ארוך טווח.
5 טיפים שלנו כדי להפוך לסוחר דרופשיפינג מקצוען
- מומלץ להכיר את הנושא היטב, להבין איך הוא פועל על יתרונותיו וחסרונותיו. לשם כך כדאי לקרוא חומרים מקצועיים בנושא Drop Shipping, לעקוב אחרי פורומים מקצועיים וקבוצות מקצועיות וכמובן להתנסות בצורה אקטיבית.
- מומלץ לבצע ניסויים שונים לפני שנכנסים לתחום באופן מעשי, גם אם זה אומר להשקיע מעט כסף בשיווק באינטרנט בלי תמורה ממשית. הדבר יכול להשתלם בטווח הרחוק.
- חובה להכיר את הפלטפורמות דרכן אפשר לפתוח חנויות, מהם הכללים של כל פלטפורמה ומה נדרש בשביל לשווק מוצרים של יצרנים שונים.
- כדאי למצוא מוצרים ייחודים, מקוריים ופופולאריים שגולשים מחפשים ומעוניינים לקנות.
- חובה להשקיע בשיווק ופרסום באינטרנט בצורה חכמה ויעילה. יש לתכנן בצורה נכונה את שולי הרווח של כל מוצר, על מנת שלא להביא למצב שהשיווק יוביל למכירות, אך בסופו של דבר העסק יפסיד.