הקמת חנות וירטואלית לרהיטים
יש לכם חנות צדדית קטנה למכירת סלונים או פינות אוכל, אבל מרגישים שצריך לקדם מעט את העסק? תחום הרהיטים מעניין אתכם ואתם רוצים לפתוח עסק עצמאי? אם הרעיון של חנות וירטואלית לרהיטים עדיין לא עלה במוחכם, כדאי לחשוב עליו במלוא הרצינות, מכיוון שדווקא בניית חנות וירטואלית לרהיטים יכולה להיות המתכון להצלחה ולפריצה של העסק.
סיור וירטואלי בחנות רהיטים – מה אפשר למכור בה?
בחנות הווירטואלית ניתן למכור כל רהיט אשר נמכר בחנות הפיסית, החל מכיסא פשוט ועד לפינת אוכל גדולה ומעוצבת. להלן מספר דוגמאות לקטגוריות נפוצות שניתן למצוא בחנות למכירת רהיטים באינטרנט:
- סלונים – מבחר סלונים מעוצבים הכוללים ספות, כורסאות ופינות ישיבה עשויות מבד או מעור במגוון רחב של צבעים לבחירה.
- פינות אוכל – סט שולחנות וכסאות תואמים מעץ, ממתכת או מפלסטיק.
- חדרי שינה קומפלט – מגוון רחב של חדרי שינה הכוללים מיטה זוגית, ארון, שידות לילה ושידות עם מראה.
- ריהוט לחדרי ילדים – חדרי שינה לילדים הכוללים מיטות מעוצבות, שידות, שולחנות, סיפריות או כוורות מעוצבות.
- ארונות – ארונות עם דלתות או ארונות הזזה בסגנונות שונים.
- שולחנות – שולחנות למטרות שונות ובעיצובים מגוונים, כגון שולחן לקפה, שולחן לסלון, שולחן עיתונים מעוגל, שולחן שירות או שולחן מתקפל.
- כסאות – כסאות מסוגים שונים, כגון כיסא לפינת אוכל, כיסא בר גבוה, כיסא אורתופדי למשרד או כיסא מזכירה.
אפשר למכור את כל סוגי הרהיטים או להתמחות בנישה ספציפית הפונה לקהל יעד מסוים, לדוגמה חנות וירטואלית לחדרי שינה מאובזרים, חנות וירטואלית לחדרי אוכל מעוצבים או חנות וירטואלית לפינות אוכל מעץ מלא.
מדוע למכור רהיטים דווקא באינטרנט
חושבים לפתוח חנות וירטואלית לרהיטים אך עדיין מתלבטים? חשוב שתבינו את היתרונות הגדולים בפתיחת חנות מקוונת לרהיטים על פני חנות פיסית.
ראשית, תוכלו לחסוך במקום ולמכור את כל סוגי המוצרים שרק תחפצו. בעוד בחנות רהיטים פיסית יש אולם תצוגה בגודל מוגבל ולא ניתן להציג את כל היצע הרהיטים הקיים, דבר הדורש תחלופה עקבית במוצרים המוצגים, בחנות רהיטים מקוונת אין כל הגבלה על כמות המוצרים המוצגים.
שנית, בחנות רהיטים באינטרנט הוצאות התפעול נמוכות משמעותית מאשר בחנות פיסית. במכירות באינטרנט אין צורך בהחזקת מלאי גדול ויקר, אין צורך בהחזקת עובדים רבים ואין הוצאות שכירות, ארנונה, הוצאות חשמל ועוד. גם הוצאות השיווק והפרסום נמוכות משמעותית באינטרנט מאשר בעולם האמיתי. בשל עלויות התפעול הנמוכות יותר, הסיכון בהחזקת החנות נמוך יותר, התזרים של העסק בריא יותר והרווח התפעולי של החנות גדול יותר, דבר שגם יכול להתגלגל לצרכן הסופי במחיר מוצרים אטרקטיבי יותר.
מעבר לכך, חנות פיסית נותנת שירות לאזור מצומצם בארץ ופתוחה רק מספר שעות ביום. לעומתה, חנות וירטואלית לרהיטים נותנת שירות בכל הארץ ופועלת בכל עת 24/7. ניתן לבצע מכירת רהיטים באינטרנט גם לקצה השני של הארץ בשעות הלילה המאוחרות, בסופי שבוע ובחגים. למעשה, אפשר אפילו למכור בכל העולם, כאשר נדרש רק שהאתר יאפשר תמיכה בריבוי שפות וריבוי מטבעות.
אתר מכירות באינטרנט לרהיטים – אתגרים ופתרונות
למרות יתרונותיה הבלתי מבוטלים של חנות וירטואלית לרהיטים, המרחק הפיסי בין הלקוח לרהיטים המוצעים לו מהווה אתגר משמעותי. כך לדוגמה, בעת רכישת כורסה, ספה או כיסא אורתופדי, הלקוח אינו יכול לשבת עליהם ולנסותם. על מנת להתמודד עם אתגר זה, ניתן להציע בחנות הווירטואלית מדיניות החזרת מוצרים גמישה, כגון תקופת התנסות של חודש בבית שבמהלכה ניתן יהיה להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי מלא. ברוב המקרים, ההצעה הזו ללקוחות תגדיל את הסיכוי שירכשו באתר, וגם אם יהיו מעת לעת החזרות של מוצרים, עדין הרווח יעלה על ההפסד.
אתגר נוסף שקיים במכירה של רהיטים באינטרנט הוא הקושי לגבות תשלום על מוצרים יקרים, למשל חדרי שינה באלפי ועשרות אלפי שקלים. פעמים רבות, חושש הלקוח לשלם אלפי שקלים על מוצר שלא ראה במציאות, אלא רק בקטלוג דיגיטלי. ניתן להתמודד עם אתגר זה באמצעות גביית תשלום חלקי באתר, נניח רק 20% משווי העסקה, כאשר את היתרה גובים ברגע הגעת הרהיטים לבית הלקוח.
עוד אתגר במכירת רהיטים באינטרנט הוא זמן האספקה הארוך יותר מאשר בחנות פיסית, שכן ברוב המקרים, מוחזקים הרהיטים במלאי אצל הספק ולא אצל בעל האתר. בעת הזמנת הרהיט באתר, מזמין תחילה בעל האתר את הרהיט מהספק, ורק לאחר שהרהיט מגיע אליו, הוא שולח אותו ללקוח הסופי. על אתגר זה ניתן לפצות באמצעות שיטת דרופשיפינג, שמשמעותה היא שבעת ביצוע הזמנה חדשה באתר, הספק יעודכן על כך אוטומטית וישלח את המוצר ישירות ללקוח ולא לבעל האתר.
הגדלת ההמרות באתר למכירת רהיטים באינטרנט
רהיטים נבחנים בשני אספקטים: הפונקציונאליות שלהם והעיצוב שלהם. מבחינה פונקציונאלית, לקוח מחפשים ספה לסלון, כי הספה הנוכחית שלו כבר דהויה ובלתי ניתנת לניקוי. הוא גם מחפש פינת אוכל, מכיוון שלא מזמן עבר לבית חדש, והוא מעוניין בשולחן גדול יותר. מבחינת עיצוב, לקוח מחפש רהיטים שיתאימו לסגנון הבית שלו ולטעמו האישי. העיצוב יכול להיות כפרי (עשוי עץ), הייטקיסטי (שחור-לבן ובקווים ישרים ונקיים), עירוני תעשייתי (עיצוב נירוסטה) או בכל סגנון אחר. יש המחפשים ספת בד פרחונית ועליזה, בעוד אחרים דווקא מעדיפים ספת עור סולידית בעלת מראה יוקרתי. כל אחד והטעם העיצובי שלו.
על מנת להגדיל באתר את ההמרות, כלומר, את אחוז הרוכשים, יש לענות על שני האספקטים האלו בעמודי המוצר שמציגים את הרהיט הנמכר. מבחינה פונקציונאלית, אסור לחסוך בפירוט טכני. אם לדוגמה המוצר הוא ארון, אז יש לפרט את מימדי הארון, כמה מגירות יש לו, מה עומק כל תא אחסון, סוג העץ, הצבעים האפשריים לארון וכן הלאה. מבחינת העיצוב, חובה שעמוד המוצר יהיה מושקע ומזמין, ושיכלול תמונות איכותיות באיכות גבוהה. מומלץ לשלב תמונות של המוצר מזוויות שונות, ובנוסף, תמונות אווירה שימחישו שימוש במוצר, כלומר צילום של חדר אמיתי שמשולב בו הרהיט הרלוונטי.
מומלץ לשלב בדף הבית סליידר עם תמונות אווירה מתחלפות, אשר ישרו באתר אווירה ביתית נעימה. התמונות בסליידר יתבססו על צילומים איכותיים של רהיטים בסביבתם "הטבעית" (במטבח, בסלון או בחדר השינה).
להגדלת סל הרכישה הממוצע של הרוכשים באתר, מומלץ להציע לכל מוצר באתר מוצרים נלווים רלוונטיים. לדוגמה, בעמוד מוצר המציג מיטת יחיד לחדר השינה, ניתן להציע גם כלי מיטה, כגון ציפיות, כריות, שמיכות, מזרנים ועוד. בעמוד מוצר המציג שולחן לפינת האוכל, ניתן להציע גם כיסאות עץ תואמים, מפה לשולחן או אגרטל. נוסף על כך, מומלץ להציע גם שירותים נלווים, כגון התקנה, הרכבה והובלה.
רעיון נחמד לאתר למכירת רהיטים באינטרנט, הוא הרכבת חדר ילדים או חדר שינה בהתאמה אישית. מדובר על עמוד אינטראקטיבי ובו הגולשים בוחרים את המוצרים השונים ומשלבים יחד. ניתן אף לאפשר תכנון של הארונות והמיטות, למשל אופן חלוקת התאים והמדפים בארון.
באתר מכירות הכולל מוצרים רבים, מומלץ לשלב מערכת סינון נוחה. אם לדוגמה נמצאים בעמוד הקטגוריה של הארונות באתר, ניתן יהיה לסנן את הארונות הקיימים ולהציג רק את רשימת הארונות שעונים על דרישות הלקוח מבחינת המידות, הצבע, סוג העץ, מספר הדלתות ועוד. חשוב גם שבמערכת ניהול האתר תהיה שליטה מלאה על הפרמטרים לפיהם מתאפשר הסינון.
כדי לשפר את התקשורת עם הגולשים באתר, חשוב להציע באתר מגוון רחב של אפשרויות התקשרות, לדוגמה טופס יצירת קשר להשארת פרטים באתר, תמיכה באמצעות פורום ומספר טלפון של מוקד לשירות לקוחות.
מעבר לאמור לעיל, על מנת לשפר את הסיכוי שירכשו באתר, כדאי להדגיש באתר יתרונות נוספים שיש לרכישה מקוונת לעומת רכישה בחנות פיסית. לדוגמה, מחיר זול יותר, נוחות ההזמנה מהבית (תוך כדי הזמנה ניתן לבחון את מידות הרהיטים המופיעות באתר ולמדוד את השטח בו ימוקמו בבית), מגוון רחב יותר של מוצרים בתצוגה ועוד. כדאי גם לציין את האיכות הגבוהה של המוצרים, את האחריות המלאה וארוכת הטווח על המוצרים בבית הלקוח, את השירותים הנלווים דוגמת הובלה והרכבה, את מדיניות התשלומים הגמישה ועוד.
חנות וירטואלית למכירת רהיטים – סיכום
אם אתם חולמים ונושמים את תחום הרהיטים, אך עדיין לא פתחתם עסק, או אם יש לכם עסק לרהיטים אך הוא קצת מדשדש בשוק התחרותי, חנות וירטואלית למכירת רהיטים היא הפתרון המושלם עבורכם. חנות וירטואלית לרהיטים באינטרנט היא בעלת פוטנציאל מכירות עצום, רק חשוב שהיא תוקם בצורה חכמה עם תכנון מוקדם.
חנות רהיטים מקוונת לעמותה
עובדת סוציאלית