מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
14/11/2019 20:00
מה עושה קידום אתרים בגוגל (SEO) לקידום אתרים איכותי? איך עושים קידום אתרים נכון? במה מיוחד קידום אתר...
23/01/2019 15:14
אנו במיזם גרופ קיבלנו את תו אמון הציבור להגינות בעסקים.
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
תהליך בניית אתרים
17/10/2019 13:13
אחלה מאמר! ערך מעולה!
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...

מהו שיווק באינטרנט

»
»
מהו שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט מכיל אספקטים מתחומי קידום אתרים, פירסום באינטרנט ואף עיצוב אתרים. במאמר זה נסקור מעט את השלבים של השיווק באינטרנט, ממשיכת לקוחות חדשים, שמירה על לקוח קיים באתר, והחזרת לקוחות מהעבר.

שיווק חכם באינטרנט

מהו שיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט הוא נושא רחב מאוד, המכיל בתוכו אספקטים מתחום קידום אתרים במנועי חיפוש, פירסום באינטרנט בתשלום או אפילו בחינם, ותתפלאו, אפילו עיצוב אתרים הוא שיווק באינטרנט.

ובכל זאת, מהו שיווק באינטרנט וכיצד הוא תורם לך בקידום העסק? ובכן, בנית אתר מאוד יפה ומרשים, אבל הלקוחות הפוטנציאלים אינם מכירים אותו עדין... אם לא נעשית עבודת שיווק טובה לאתר, אז כל תוחלת הקיום שלו למעשה מוטלת בספק.

כמו בנושא קידום אתרים, גם כאן, רצוי להתחיל את השיווק עוד טרם בנינו את האתר. אמנם, ניתן להתחיל בדיעבד לעשות עבודת שיווק ופירסום טובה, אבל חשיבה מראש על הכל וקשירה בחבילה אחת של בניית אתר אינטרנט עם קידום אתר עם שיווק באינטרנט יכולה להיות אפקטיבית יותר וזולה יותר.

שיווק טוב של האתר שלכם הוא כזה המטפל בשלושת הגורמים הבאים:

  • משיכת לקוחות חדשים לאתר
  • שמירת הלקוח שנכנס לאתר כמה שיותר זמן באתר
  • לגרום ללקוחות שעזבו לשוב לאתר שלכם

ננסה לסקור מעט כל אחד מן הגורמים הללו.

שיווק באינטרנט שלב א': משיכת לקוחות חדשים

ישנן הרבה דרכים למשוך לקוחות חדשים לאתר שלכם באינטרנט, מהן שתיים נפוצות ביותר: קידום אתרים וכן פירסום. קידום האתר הוא דבר חשוב ונכון לעשות, כדי להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל (ושל מנועי חיפוש פחות נפוצים), והוא תהליך ארוך המראה תוצאות בעיקר לאורך זמן. במקביל לקידום האתר נכון וחשוב לפרסמו ברבים.

קידום האתר הוא הליך מאוד חשוב ויש לו יתרונות רבים על פני הפרסום. לקריאה נוספת בנושא זה, הכנסו לעמוד בנושא קידום אתרים.

אחרי שקראתם על קידום האתר והשתכנעתם כמה הוא חשוב, אנו פה כדי לבלבל אתכם. אם אתם מקדמים את האתר, מדוע אתם זקוקים גם לפרסום? לפני שנשיב, נניח שיש לכם אתר על צימר בצפון אותו אתם רוצים לקדם תחת הביטוי בגוגל "צימר בצפון".

עתה, נבחן את היתרונות של פירסום האתר מול קידום האתר:

  • פרסום האתר הוא פחות ממוקד - לא התבלבלנו, אנו סוקרים את היתרונות של הפירסום ולא של הקידום. המיקוד שהוא יתרון לקידום האתר יכול להיות גם חיסרון. לא תרצה שמישהו המחפש אטרקציות בצפון, טיולי ג'יפים, או אפילו מלון בצפון יחשף לאתר שלכם? מי שיחפש "טיולי ג'יפים" בגוגל לא בהכרח יגיע לאתר שלכם העוסק ב"צימר בצפון" בתוצאות האורגניות.
  • פרסום האתר הוא אפקטיבי מיידית - לעומת קידום אתרים שהוא הליך ארוך, הפירסום הוא מיידי. רק תפרסמו את אתר הצימר שלכם ומיד הגולשים יחשפו לפירסום.
  • פרסום האתר יוצר מוניטין - גם אם תהיו ממוקמים בקישור הראשון בגוגל תחת עשרות ביטויים, עדין לא תהיו מותג. כדי להיות מותג חשוב להופיע בכל מקום, ולא רק בגוגל, כדי להכנס לתודעה של האנשים.

אם כן, להצלחת העסק: פרסום האתר צריך להיות שלוב יד ביד עם קידום האתר.

אחרי שהשתכנעת שפירסום הוא חשוב, ננסה לחשוב איך לפרסם את האתר של הצימר שלכם בצורה יעילה ובתקציב נמוך. נכון להיום, תוכלו לשלם 8000 ש"ח לפירסום בYNET ולהופיע במודעת ג'אמבו (זו הענקית למעלה שקשה לפספס) ולזכות במיליון חשיפות עד שמודעתך תרד. האם זה יעיל? ממש לא. מליון החשיפות יספיקו בדיוק ליום וחצי ומודעתכם תוסר לאחר ששרפתם אלפי שקלים.

אז איפה כדאי לפרסם כדי להיות אפקטיבי יותר ובתקציב זול יותר? ננסה קודם לראות אלו סוגי פרסומות הן הכי יעילות:

  • מינימום תקציב - גם אם יש לנו תקציב גדול לפרסום, נרצה לשמרו לכמה שיותר זמן. על אחת כמה וכמה אם התקציב הוא קטן.
  • פיזור - חשוב להיות בכל מקום ולהיות חשופים לכמה שיותר אנשים.
  • גישת "שגר ושכח" - מודעה שתפורסם פעם אחת ותשאר שם לתמיד.

 

אז איך משיגים פרסום שיהיה גם זול, גם מפוזר ונגיש לכולם, וגם ישאר שם לתמיד? יש הרבה דרכים. לדוגמא: פרסום מאמר פירסומי באתר מאמרים עם קרדיט והפניה לאתר שלכם. התקציב הוא כאמור אפס וזו השקעה חד פעמית בכתיבת המאמר או בקנייתו כדי שהוא ישאר שם לתמיד. המאמר יהיה חשוף לקוראי אותו האתר המחפשים חומר בנושא, ואפילו סביר שחיפוש תכנים מהסוג הזה במנועי החיפוש יעלו את המאמר שלכם בתוצאות החיפוש. באופן דומה להעלאת מאמר מקצועי, ניתן להכניס תגובות איכותיות בפורומים עם קרדיט פרסומי, וכמובן גם תגובות בבלוגים, טוקבקים לכתבות וכיוצא באלו. אם נדאג להרבה תכנים איכותיים שיפוזרו בצורה חכמה ברשת, החשיפה אלינו ולאתר שלנו תגדל.

מה עוד ניתן לעשות פרט לתכנים המפוזרים ברשת? הרבה. ניתן להעלות סרטון איכותי ליוטיוב ולתת לו "לצוף" שם. לא קרה לכם שחיפשת סרטון מסויים ביוטיוב ואיכשהו גלשתם מסרטון לסרטון? באופן דומה, יגיעו אנשים לסרטון שלכם ותתפלאו איך תוך זמן קצר יהיו לסרטון שהפקתם מאות חשיפות, אם לא אלפים או אף מאות אלפים. הפקת סרטון שכזה היא השקעה חד פעמית, והפרסום נשאר לו שם לתמיד.

אפשר גם לפתוח קהילות על אתר הצימרים ברשתות חברתיות. נצלו את הבמה שנותנים טוויטר, פייסבוק, Linked In ושאר הרשתות החברתיות. ברגע שיהיו כמה מאות גולשים לקבוצה שלכם, לקוחות נוספים יגיעו אליכם במהרה.

קיימות גישות נוספות כיצד להשיג פירסומים וחשיפה בתקציב זול, כגון פירסום ממומן בגוגל Google Adwords או פירסום ממומן וממוקד בפייסבוק, שזה הלהיט החדש. גישות אלו נסקור במאמרי ההמשך.

שיווק באינטרנט שלב ב': שמירת הלקוחות באתר

ראשית, ננסה להבין מדוע בכלל חשוב לנו לשמור את הלקוחות שלנו באתר כמה שיותר זמן. להלן מספר סיבות עיקריות מני רבות:

  • יותר תודעה אליך - זמן שהיה ארוך יותר באתר שלך, משמעו יותר חשיפה למותג שלך, ללוגו ולתכנים. יותר חשיפה זה יותר הפנמה בתודעה פנימה שאתה קיים ושווה משהו. לקוח שנכנס לאתר ויצא במהרה, גם ישכח אותך במהרה.
  • יותר חשיפה לפרסומות - לקוח הנמצא יותר זמן באתר שלך, חשוף יותר לפרסומות. גם אם יש לך בסה"כ באנר קטן למטה או מודעה שאינה בולטת במיוחד בקטן בצד, יכנסו אלו לתת מודע של הגולש. יש מי שיגיד שהוא בכלל לא מתייחס לפרסומות ומתעלם מהם בצורה אוטומטית, אבל כמו שכולנו מתעלמים מהפרסומות בערוץ 2 ובכל זאת מכירים את רובם, כך גם התעלמות מהפרסומות באתר שלך במודע או שלא במודע, עדין מכניסה את הפרסומת לתודעה של הגולש ולתת מודע אצלו.
  • קידום האתר בגוגל - גוגל מודד מספר פרמטרים של הגולשים בכל אתר. ביניהם יש את פרמטר ה Bounce Rate (אחוז הנוטשים את האתר בפרק זמן מאוד קצר) ואת פרמטר זמן השהיה הממוצע באתר Average Time on Site . שימור הלקוח באתר, מועיל אם כן גם בקידום האתר בגוגל.

הרמתם אתר יפייפה וגם הגיעו אליכם כל מיני גולשים ולקוחות פוטנציאלים. הם נכנסו לאתר, ולמרות ההשקעה המרובה שבהכנת האתר, כל שהם טרחו לעשות זה לסרוק קצת את חלקו העליון ואת חלקו הימיני או השמאלי (בהתאם לשפת האתר) ומיהרו לעזוב תוך 15 שניות.

מחקרים הראו כי גולש שנכנס לאתר שאינו מכיר, אם לא מצא מה שהוא חיפש, סביר שימהר לברוח החוצה. לחילופין, אם הוא מצא את מה שחיפש באתר ואין לו מה עוד לעשות באתר, גם כן דרכו החוצה קצרה ומהירה.

אז מה עושים כדי לשמר את הגולש באתר שלנו?

  • מציגים לו בבירור את מה שהוא מחפש - לדוגמא: כותרות בולטות, בחברה גדולה לשים את מספר הטלפון של שירות הלקוחות במקום בולט, מינימום תפריטים ואופציות, תמונה ברורה להמחשה ליד כל כותרת חשובה וכן הלאה.
  • מגרים אותו לפנות לדפים נוספים באתר - בכל עמוד תוכן צריך להקיף את המידע מכל עבר בעוד אפשרויות שיסקרנו את הגולש ללחוץ עליהם. אם העמוד מכיל מאמר, אז מימין שיהיה תפריט המפנה לעוד מאמרים, בסוף המאמר רשימה של מאמרים קשורים נוספים, ומשמאל אפשר להכניס טיזרים למאמרים אחרים, קישורים מעניינים, או תמונות מושכות שלחיצה עליהן תפנה לעמוד רלוונטי.
  • נותנים לגולש פעולה לביצוע - בסוף כל כתבה, לאפשר הכנסת תגובה למשל. במאמר על מוצר, אפשר ממש משמאל לשים טופס ליצירת קשר לקניית המוצר או לקבלת פרטים נוספים.

שיווק באינטרנט שלב ג': לגרום ללקוחות לחזור לאתר

ראשית, מדוע חשוב בכלל להחזיר לקוח שעזב בשנית אלינו? יש סיבות רבות לכך. ביניהן:

  • לקוח מבולבל - לקוחות רבים מחפשים ומבררים הרבה לפני שהם רוכשים מוצר. יתכן שרק בפעם השניה (או החמישית) כשיחזור אליכם לאתר הוא ירכוש משהו.
  • לקוח המחפש מוצר נוסף - לקוח שרכש אצלכם מוצר דרך האתר או ביצע שירות מסויים שרציתם שיבצע, יכול לרכוש שוב מוצר נוסף או משלים בפעם הבאה שיחזור אליכם. זכרו: פעם לקוח מרוצה, תמיד לקוח.
  • קידום האתר בגוגל - כן, כן. לקוח שחזר מקדם אתכם בגוגל. אחד הפרמטרים של גוגל לקידום האתר הוא גולשים חוזרים. לקוח שחזר לגלוש שוב באתר שלכם, למעשה כאילו אמר לגוגל "פה יש מה שאני מחפש" ובכך מיידע את גוגל כי האתר שלכם רלוונטי יותר. גוגל בהתאם יקדם אתכם בתוצאות האורגניות.
  • לקוח מרוצה יביא לקוח נוסף - ודאי קרה לכם שקניתם מוצר מסויים או רכשתם שירות מסויים והייתם מאוד מרוצים עד שהמלצתם לחבר או לקרוב משפחה על אותו מוצר / שירות. באופן דומה, לקוח שיאהב את האתר שלכם ואת מה שיש לכם להציע בו, ימשוך לקוחות פוטנציאלים נוספים אליכם לאתר.
  • רווח גדול יותר ממפרסמים - במידה ויש לכם פרסומות באתר, ככל שיהיו יותר כניסות לאתר, כך תוכלו לדרוש יותר בעבור פרסומות שתמקמו אצלכם באתר. מפרסם יהיה מוכן לשלם לכם הרבה על פרסומת שלו אצלכם באתר, אם ידע שיש לכם 10,000 גולשים שונים ביום, והוא כמובן ישלם פחות אם יהיו רק 1,000 גולשים שונים ביום.

 

אחרי שהבנו את החשיבות הרבה בלקוחות חוזרים, ננסה להבין איך גורמים להם לשוב לאתר. כאן למעשה, יש 2 אספקטים שונים עיקריים: שימור לקוחות וכן מתן ערך מוסף באתר.

שימור לקוחות

הלקוח נכנס אליכם לאתר? נסו להשיג ממנו דרכי יצירת קשר להמשך. למשל: לגרום לו להרשם חינם לשירותי האתר השונים, כאשר תוך כדי רישום הוא חותם על תקנון האתר בו הוא מאפשר לכם ליצור עימו קשר בעתיד, ואף מספק לכם פרטי התקשרות עימו (כתובת דוא"ל, טלפון).

מעתה, תוכלו "להזכיר" לו על קיומכם מדי פעם, נניח במייל אוטומטי כחלק מרשימת תפוצה. למשל: הציעו לו לשוב לאתר כי נפתח מדור חדש ומעניין, או כי עלתה כתבה שאולי תעניין אותו, או כי להודעה שהשאיר בפורום יש תגובה חדשה. אפשר לשלוח לו מייל אוטומטי עם ברכה לחג הקרב או ליום הולדתו. חשוב לשים לב: אין לפנות ללקוח ללא שאישר לכם לפנות אליו (למשל ע"י סימון V באפשרות "מאפשר לקבל אלי הודעות דואר" בעת הכנסת פרטיו באתר שלכם). גם פניה יחידה שלכם ללקוח ללא שקיבלתם אישור מפורש על כך ממנו, עלולה להפר את הגבלות חוק התקשורת ("חוק הספאם"). חשוב לוודא שבכל יצירת קשר עם לקוחותיכם, הינכם פועלים על פי חוק.

ערך מוסף

נסו לתת לאתר שלכם ערך מוסף (added value) לגולשים וללקוח הפוטנציאלי. במידה ויהיה לכם ערך מוסף שכזה, הלקוח יחזור אל האתר שלכם מרצונו. ולקוח המגיע אליכם מרצונו ולא כי דירבנתם אותו ופניתם אליו מיוזמתכם שווה יותר!

אם כן, איך נותנים ערך מוסף באתר? קודם כל, האתר צריך להיות כזה המזמין לקוחות: מעוצב יפה ומרשים, נטען במהרה, קל לשימוש (תפריטים נגישים וברורים). האתר צריך להיות עשיר בתוכן מעניין ורב, שיתעדכן מדי פעם. מעבר לאלו, נסו לחדש עם משהו יחודי רק לכם: טיפים, המלצות, ביקורות, חוות דעת, רעיונות יחודיים. תוכלו לספק כלי מסויים חינמי הנגיש רק במסגרת האתר, כגון סרגל כלים איכותי. למעשה, כל רעיון שיתן לאתר שלכם ערך מוסף ויבדיל אותו מהאתרים האחרים בנושא שלכם יכול לתרום למשיכת לקוחות חוזרים.

שיווק באינטרנט - סיכום

נושא שיווק באינטרנט הוא חשוב מאין כמוהו בקידום האתר בגוגל, בפירסומו ברבים וביצירת שם ומוניטין לעסק. באמצעות שיווק נכון של האתר שלכם, תוכלו לצבור קהלים חדשים ולקוחות פוטנציאלים רבים יותר מיום ליום, לשמר לקוחות קיימים, ולדאוג להחזיר אליכם לקוחות מהעבר.

פארטי-אפ מיזם גרופ מתמחה בשיווק באינטרנט ויכולה לעזור לכם בכל נושא השיווק של האתר שלכם. איתנו תוכלו לקדם את האתר בגוגל, לפרסם אותו פירסום ממומן בגוגל, פירסום ממוקד במודעות הממומנות של פייסבוק, ליצור קהילות ודפים שלכם שנתחזק לכם אנחנו ברשתות החברתיות השונות (פייסבוק, טוויטר). נוכל להעלות על שימכם מאמרים פירסומיים שישוטטו להם באתרי המאמרים השונים, לרשום אתכם לאינדקסים רבים מהם יגיעו אליכם לקוחות פוטנציאלים, לכתוב עליכם בפורומים ובטוקבקים ברשת. פארטי-אפ מיזם גרופ מתמחה בהכנת סירטוני וידאו ויראליים שיועלו ביוטיוב ואף יקודמו בו לראש תוצאות החיפוש ביוטיוב בחיפושים השונים.

אנו מציעים קמפיינים שיווקיים למספר חודשים, בהם תוכלו ליצור מוניטין לעסק ולאתר שלכם ברשת.

הוספת תגובה

כתבה טובה מאוד

26/04/2010 1:31
רמי זמיר
כתבה מקצועית ואיכותית!

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של בניית חנות וירטואלית בחוד החנית של הטכנולוגיה עם שיווק אפקטיבי להגדלת המכירות.

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: