מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

שלבים בקידום אתרים

»
»
שלבים בקידום אתרים

קידום אתרים מקצועי הוא תהליך ארוך טווח שמתחיל במחקר מילים ולימוד השוק וממשיך באופטימיזציית קוד ותוכן ובבניית רשת קישורים לאתר.

שלבי קידום אתרים

כיצד נעשה קידום האתר שלך?

תהליך קידום אתרים כולל מספר שלבים:

שלב א': לימוד השוק ומחקר מילים

בשלב זה בקידום האתר לומדים את הנושא אותו מקדמים. בין היתר:

  • לימוד התנהגויות הגולשים – אילו ביטויים מבוקשים יותר בחיפושים, אילו מילות מפתח וביטויי מפתח כדאי לקדם.
  • לימוד אתרי המתחרים – דירוג החוזק שלהם, ותק הדומיין, קישורים נכנסים, באילו מילים הם מקודמים וכיו"ב.
  • לימוד גוגל – לימוד אילו מילים וביטויים גוגל מקשר עם המילים אותן רוצים לקדם.
  • לאחר לימוד השוק ומחקר המילים מכינים תוכנית קידום לאתר, הכוללת: תכנון מבנה היררכי של תכנים שהוא אופטימלי לקידום אפקטיבי, הכנת רשימת תכנים נדרשים לאתר, ורשימת מילות מפתח לקידום ולשילוב בתכני האתר.

שלב ב': אופטימיזציית קוד

חלק נוסף בשלבי קידום אתרים קשור אל הקוד של האתר. בשלב זה עוברים על הקוד של האתר ומתקנים אותו על מנת שיתאים עד כמה שניתן לדרישות ולסטנדרטים של מנועי החיפוש.

לדוגמא: מוודאים כי לוגו האתר הוא לחיץ ומפנה לעמוד הבית, יש שימוש בתגיות h1,h2,h3 ובתגיות מטא description ו-keywords, קיימת מפת אתר, קיים שימוש בערכי alt לתמונות, וכן הלאה.

לא תמיד ניתן לתקן את הקוד בצורה מירבית, כי לעיתים קוד האתר הוא בעייתי לתיקון או שאינו זמין (אין הרשאות גישה אליו).

שלב ג': אופטימיזציית תוכן

תהליך קידום אתר אינטרנט כולל סידור האתר במבנה היררכי בהתאם לתוכנית שהכנו בסוף השלב הראשון. לאחר מכן מתחילים להעלות תכנים לאתר, כאשר נעשית אופטימיזצייה של כל דף נחיתה: קביעת כותרת החלון, תגיות מטא, הדגשות פנימיות, קישורים בין התכנים וכן הלאה.

התכנים באתר הם חשובים מכמה סיבות:

  • דירוג גבוה יותר לאתר – אתר העשיר בתכנים איכותיים הוא רלוונטי יותר לגולש מבחינת גוגל ולכן מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  • יותר חשיפות – דפי תוכן רבים הם סיכוי גבוה יותר שימצאו אתכם בחיפושים השונים של ביטויי זנב ארוך (ולא רק בחיפוש אחר הביטוי הראשי שמקודם).
  • יותר המרות – אתר המכיל תכנים רבים משדר מקצועיות ורלוונטיות לגולש המגיע אליו. לכן, הוא "ממיר" טוב יותר. כלומר הגולש לא יברח מהאתר לאתר אחר, אלא יהפוך מגולש ללקוח.

שלב ד': בניית רשת קישורים לאתר

כל קישור מאתר חיצוני לאתר אותו מקדמים, הוא בבחינת המלצה של האתר המקשר על האתר שלנו. לכן, יש חשיבות רבה בקישורים נכנסים לאתר. יש חשיבות לכמות הקישורים, אך גם לאיכות הקישורים, כאשר לא כל קישור שווה בעוצמתו לקישור אחר.

במסגרת בניית רשת הקישורים, מזרימים לאתר בצורה שוטפת קישורים נכנסים ממקורות שונים: טוקבקים של כתבות, פוסטים בבלוגים, תגובות בפורומים, הרשמה לאתרי אינדקס, קישורים ממאמרים באתרי מאמרים, קישורים מאתרי תמיכה בתחום האתר המקודם, והחלפות קישורים עם אתרים אחרים.

כיצד הכל מתבצע?

בתחילת תהליך קידום אתר אינטרנט, מתמקדים בלימוד השוק ובמחקר מילות המפתח ובונים תוכנית לקידום האתר. לאחר מכן, נעשית אופטימזציית קוד לאתר וכן אופטימיזציית תוכן ראשונית לאתר. עד כאן, עוברים כחודש או כחודשיים.

בהמשך, מתחילה פעילות שוטפת של העלאת תכנים לאתר, כאשר לכל תוכן שעולה נעשית אופטימיזציית תוכן, ובמקביל בונים את רשת הקישורים לאתר.

במהלך כל השלבים בקידום אתרים, עוברים על סטטיסטיקת הכניסות של האתר (באמצעות הכלי Google Analytics) ועל ההערות של גוגל על הקוד (באמצעות הכלי Google Webmaster Tools) ומתקנים את הקוד ואת התוכן בהתאם.

מתי רואים תוצאות?

על מנת להגיע לקידום אפקטיבי, נדרש תכנון ארוך טווח של כל השלבים בקידום אתרים, ואורך רוח. ברוב המקרים, תוצאות והישגים ראשוניים רואים בתוך כמספר חודשים. הזמן המדוייק תלוי בהרבה פרמטרים, כגון: חוזק האתר שאותו מקדמים, חוזק אתרי המתחרים ועוד.

בניגוד לפירסום שהוא מיידי ומהיר, אך פחות אפקטיבי, קידום אורגני הוא איננו מיידי, אך אפקטיבי בטווח הרחוק עשרות מונים. הקידום האורגני איננו מיידי, כיוון שלוקח זמן "ללמד את גוגל" כי האתר שאנו מקדמים רלוונטי יותר ולהעלות אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

האם הקידום מותר לפי חוקי גוגל?

חברות קידום אתרים מקצועיות עושות קידום בשיטות White Hat שהן שיטות חוקיות ומותרות ואף מומלצות על ידי גוגל. השיטות הללו נועדות להשביח את האתר מבחינת קוד ותוכן וליצור באזז ברשת סביב האתר, ולכן קידום בשיטות אלו הוא מומלץ וגוגל אף מנחים כיצד לעשותו נכון.

כל שימוש בשיטות קידום מסוג Black Hat הוא שימוש פסול ואסור לפי גוגל (שכן הוא כולל העלמת קישורים ותכנים באתר, תצוגה שקרית לגוגל על המתרחש באתר, זיוף קליקים, ושאר שיטות אסורות). שימוש בשיטות אלו עלול לפגוע במיקומי האתר בטווח הארוך ואף להעלימו מהאינדקס לחלוטין. אתר שקודם בשיטות פסולות של Black Hat ונפסל, לא יוכל להשתקם ולא יהיה מנוס מלהקים אתר חדש על כתובת דומיין חדשה.

מה קורה לאחר שמגיעים לתוצאה טובה?

תהליך קידום אתרים לעולם איננו מסתיים. גם לאחר שמגיעים לקישור הראשון בעמוד הראשון, חייבים להמשיך בקידום ממספר סיבות:

  • אם מפסיקים לקדם, המתחרים שמקדמים את האתר שלהם ומחזקים אותו יעברו את האתר שאנחנו מקדמים ולכן נרד במיקומים של תוצאות החיפוש.
  • גם לאחר שמגיעים גבוה, תמיד נרצה לקדם ביטויים נוספים לאתר ולהגיע גבוה גם בהם.

ייתכן שחברות שונות מציגות שלבי קידום אתרים שונים מעט, אולם הרעיון המרכזי הוא דומה, וחשוב לבצע את כל השלבים על מנת להשיג תוצאות טובות במנועי החיפוש.

האם עושים לאתר שלכם קידום אתרים איכותי הכולל את כל השלבים?

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: