מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

כובע שחור Black hat SEO

»
»
כובע שחור Black hat SEO

שימוש בשיטות כובע שחור פסולות לקידום אתרים Black Hat SEO עשוי להוביל לדירוג גבוה במנועי חיפוש לזמן מה, אך כשהתרמית תתגלה האתר עלול להפסל.

קידום בכובע שחור

קידום אתרים כובע לבן White Hat לעומת כובע שחור Black Hat

תהליכי קידום אתרים נועדו על מנת להביא את האתר למקום גבוה בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש, ובעיקר גוגל. על מנת להשיג תוצאות טובות, ישנן שיטות מוכרות ומקובלות כדי לקדם אתר, שהן אף מומלצות ע"י גוגל (כפי שניתן לשמוע מפיו של מאט קאטס מגוגל בסרטון שבתחתית העמוד). שיטות אלו מכונות כובע לבן White Hat. קידום כזה תורם לסריקה יעילה של האתר ע"י מנוע החיפוש ומשביח את האתר מבחינת התוכן שלו באופנים הבאים:

  • איכות האתר - הקפדה על תוכן עשיר ועל אופטימיזצייה נכונה משפרים את חוויית הגלישה באתר.
  • רלוונטיות - עבודת SEO נכונה עוזרת למנוע החיפוש לסרוק את האתר מהר, ולהסיק עד כמה הוא רלוונטי למילת חיפוש זו או אחרת.
  • שיווק באינטרנט - עבודת קידום מחוץ לאתר (Off Page), שעיקרה יצירת רשת קישורים נכנסים, תורמת לשיווק האתר והעסק ברשת ועוזרת להגדיל את כמות הכניסות לאתר.

שיטות קידום כובע לבן White Hat

על מנת לקדם אתר בצורה הנחשבת חוקית בעיני מנועי החיפוש, משתמשים מקדמי אתרים בדרכים רבות ומגוונות:

  • אופטימיזציית קוד - אופטימיזציה נכונה, הכוללת התאמת האתר למנועי החיפוש ועמידה בתקני W3C, מבטיחה שהאתר ייסרק טוב יותר ע"י העכביש של גוגל.
  • אופטימיזציית תוכן - שימוש בכותרות בצורה אופטימלית ושיבוץ חכם של מילות המפתח תורמים לקידום האתר במנועי החיפוש.
  • קישורים נכנסים - השגת קישורים נכנסים לאתר, עם העדפה לקישורים מאתרים חזקים, רלוונטיים לנושא האתר המקודם, ושהקישור ייצא מגוף התוכן במקום כמה שיותר גבוה בדף.
  • תכני גולשים - שילוב תכני גולשים באתר משפר את הדירוג שלו ע"י גוגל כיוון שתכני הגולשים מעשירים אותו בתוכן איכותי ומילות מפתח, מגדילים את זמן השהייה באתר, יוצרים אתר המתעדכן לעיתים תכופות ומורידים את אחוז הנטישה (Bounce Rate) באתר.

קידום הנעשה בשיטות אלה הוא ממושך יותר ודורש עבודה רבה בכמה חזיתות. בעלי אתרים שרוצים להקים אתר ולהתחיל לראות את הרווחים באופן מיידי, יכולים לראות בכך חיסרון, ולכן הם מעדיפים להקים אתרים ולקדם אותם בשיטות אינסטנט. הסבירות שאתרים אלה ייפסלו היא גבוהה, אולם במקרים רבים, קידום Black Hat הוא שיטת עבודה: מקימים אתר, מרוויחים ממנו סכומים גדולים בתקופה קצרה, האתר נפסל - ומקימים אתר חדש במקומו. וחוזר חלילה.

שיטות קידום פסולות כובע שחור Black Hat

לעומת שיטות כובע לבן, קידום מסוג Black Hat SEO מתבסס על שיטות קידום פסולות, במטרה לרמות את מנועי החיפוש על מנת להגיע במהירות לדירוג גבוה. גוגל נלחם בשיטות הללו במלוא המרץ, בעיקר בגלל הסיבות הבאות:

  • רלוונטיות - שיטות מסוג כובע שחור Black Hat מביאות לכך שאתרים שאינם רלוונטיים לשאילתת החיפוש יופיעו במקומות גבוהים. מנועי החיפוש עושים מאמצים על מנת שהתוצאות יותאמו במידה אופטימלית לצורכי הגולשים, ותוצאות ספאם פוגעות במטרה זו.
  • חוויית גלישה - בגלל בעיית הרלוונטיות, אתרים המקודמים ע"י Black Hat SEO פוגעים בחוויית הגלישה במנועי החיפוש. בנוסף, אתר אשר נעשה בו קידום פסול הוא פחות נעים לגלישה. דוגמה מובהקת לכך היא דחיסת מילים, אף גולש לא מעוניין לקרוא תוכן שעושה שימוש מוגזם במילה אחת.

כחלק מהמלחמה בתופעת הקידום בכובע שחור, אתר המקודם בשיטות פסולות עלול להיפסל ע"י מנועי החיפוש. במקרים שמזוהה קידום פסול, מנוע החיפוש לא ייאנדקס את דפי האתר, ולעיתים יוטל עליו חרם, כך שכדי להחזיר אותו אל תוצאות החיפוש, ייאלצו בעליו להעבירו לדומיין אחר ולאחסן אותו אצל ספק אחר (כיוון שמנועי החיפוש מזהים את ה-IP של האתר).

במהלך השנים נחשפו שיטות פסולות רבות לקידום אתרים במנועי חיפוש. אתרים רבים נפסלו על רקע שימוש בטכניקות Black Hat שונות, הנקראות גם Spamdexing וביניהן טכניקות הקשורות לתוכן (Content Spam), טכניקות הקשורות לקישורים (Link Spam) ושיטות נוספות:

Content Spam

  • הגדלת צפיפות ודחיסת מילים Keyword stuffing - שימוש במילות מפתח בכמות מופרזת לא רק מפריעה לקריאה ונראית רע, אלא היא גם מזיקה לקידום האתר ונחשבת לספאם. דחיסת מילים נעשית לרוב באופן ממוחשב על מנת להעשיר את העמוד במילות מפתח על גירסאותיהן השונות, במטרה לשפר לכאורה את הרלוונטיות של האתר למילות חיפוש אלו.

    גם אופטימיזציית יתר שנעשית בתום לב עלולה להזיק ולהיחשב לספאם. חשוב לוודא שמילות המפתח לא מופיעות יותר מידי פעמים בכותרות ובתוכן העמוד.

  • החבאת תכנים או קישורים באתר - טכניקה זו כוללת למשל כתיבת טקסט בגופנים בגודל אפס או בצבע הזהה לצבע הרקע. החבאת הטקסט נעשית לעתים בתוך ה-html ע"י מקטעי No Frame, ערכי Alt, או דיבים בגובה/רוחב אפס.
  • שכפול תוכן בצורה מכוונת בדף נתון, או בין דפים שונים באתר - מטרת השיכפול להגדיל את כמות התוכן באתר ולהפיץ בו מילות מפתח רבות ככל הניתן. סוג אחר של שכפול תוכן הוא שיכתוב מאמרים מאתרים אחרים, שנעשה ע"י כותבים הנשכרים לביצוע עבודה זו או באופן אוטומטי. אם השכתוב לא נעשה בצורה טובה, גוגל דיי בקלות עולה עליו.
  • דחיסת תגיות מטא Meta Tags Stuffing - עד שנת 2005 היה ניתן לשפר את דירוג האתר ע"י חזרה על מילות מפתח בתוך תגיות המטא, ושימוש ב-Keywords שאינן רלוונטיות לאתר. כיום שיטה זו אינה מניבה תוצאות.
  • דפי כניסה Doorway Pages - יצירת עמודים שאינם מכילים כמעט כל תוכן, ואין בהם שום ערך מוסף. דף כניסה טיפוסי מכיל בדרך כלל "לחץ כאן להיכנס", או נוסח דומה, ומעבר לכך דחיסה של מילות וביטויי מפתח בכמות גדולה.
  • אתרים למטרות AdSense (נקראים גם Scraper Site) - אתרים שכל התוכן שלהם לקוח באופן אוטומטי מאתרים רבים אחרים, ע"י סריקה אוטומטית של תוצאות החיפוש במנועי חיפוש. בגלל התוכן העשיר שהם משיגים, הם עשויים לעקוף את אתרי התוכן האיכותיים בתוצאות החיפוש, על אף שהם בעצם לא מכילים שום תוכן ייחודי. המטרה בבניית אתרים אלו ברוב המקרים היא להכניס גולשים לאתר וליצור תנועה בו, על מנת שאלו ילחצו על מודעות פרסומת שמהן ירוויח בעל האתר.

Link Spam

  • חוות קישורים Link Farms - הכוונה היא לאתרים שהוקמו על מנת להוציא מהם קישורים בכמויות גדולות, ומלבד אותם לינקים, הם אינם מכילים כמעט כל תוכן איכותי. גוגל מזהה את אתרים אלה כספאם וכתוצאה מכך, לא נותן ערך משמעותי לקישורים היוצאים מהם. תופעה זאת כוללת גם בלוגים (Spam Blogs) שנוצרים באופן אוטומטי על מנת להוציא מהם קישורים או להוביל לאתרים לא כשרים.
  • זיוף הקלקות - נעשה בצורה מלאכותית על מנת מנת להציג לגוגל מראה שווא של מסת כניסות אדירה לאתר. יש "המתמחים" בזיוף ההקלקות ופורסים את מקורות ההקלקה המזוייפים על פני כתובות IP שונות בכדי שפעילות הכניסה (המלאכותית) לאתר תראה טבעית בעיניי גוגל.
  • גניבה וזיוף דירוגים לעמוד PR Faking - טכניקה זו נעשית על ידי הפניית אתר שהוא חלש מבחינת הדירוג שלו לאתר חזק עם דירוג PR גבוה באמצעות redirect. לאחר שגוגל מסיק כי האתר החלש הוא למעשה עוד דרך כניסה לאתר החזק, הוא מדרג גם אותו ב-PR גבוה, וכאן נכנסים בעלי האתר החלש ומבטלים את ההפניה, תוך ניצול ה-PR החזק (והלא אמיתי שלו) על מנת לרמות אחרים במטרה להחליף קישורים עם אתר זה.
  • שיטות ספאם הפוגעות בגולשים, כגון Page Hijacking - יצירת העתק מזויף של אתר פופולרי כלשהו, והצגת תוכן זה לזחלן של מנועי החיפוש. תוך כדי כך, הגולשים מופנים אל אתר לא קשור או אף זדוני.
  • אתרים מרחפים - הקמת כמות גדולה של אתרים ללא תוכן, במטרה להוציא מהם קישורים אל האתר המרכזי. קישורים מאתרים אלה ממילא לא שווים הרבה כי אין בהם תוכן ואין אליהם קישורים נכנסים, לכן התועלת של שיטה זו היא בעיקר אשליה.
  • שימוש בתוכנה לבניית קישורים - אוטומאציה של תהליך בניית קישורים לאתר, שהיא חלק משמעותי בקידום במנועי חיפוש. הקישורים מופצים בהמוניהם ברשת, מבלי שבעלי האתר יצטרכו לכתוב תכנים רבים או לפעול לביצוע שיתופי פעולה והחלפות קישורים.
  • קניית דומיינים שפג תוקפם ושימוש בדומיינים אלה למטרת הוצאת קישורים, כאשר האתר החדש שמוקם על אותו הדומיין כלל איננו בתחום האתר הקודם שהיה עליו ואינו מהווה המשך ישיר שלו.
  • ספאם באתרי תוכן גולשים - הפצת קישורים באופן אוטומאטי בפורומים, בלוגים או תגובות למאמרים.

שיטות נוספות

  • מיסוך פניות זחלנים Cloaking - מונח זה מתייחס לפעולות שונות הנעשות על מנת להציג לזחלנים של מנועי החיפוש דפים שונים מאלה המוצגים לגולשים עצמם. תוכנה בצד השרת מזהה בכל כניסה לאתר האם מדובר בגולש או בזחלן. העמוד שיוצג לזחלן יהיה עמוד שנעשתה לו אופטימיזציה עבור מילות מפתח מסויימות, ולגולש יוצג העמוד שאליו רוצים שהוא ייכנס.
  • אתרי מראה - הקמת כמה אתרים זהים על כתובת URL שונה, במטרה להשתמש במילות מפתח שונות בכל אחד מן האתרים.
  • הפניית URL - הפנייה של הגולשים לאתר שונה מזה שהתכוונו להיכנס אליו, ע"י שימוש ב-Meta Refresh, הפניות בצד השרת ועוד.

סיכום

קידום אתרים בשיטות פסולות, הנקרא גם Black Hat SEO, מקובל בעיקר בקרב בעלי אתרי ספאם שמטרתם להרוויח כסף רב בזמן קצר וללא מאמץ, אולם ישנם מקרים של אתרים לגיטימיים המקודמים בדרכים לא כשרות מפאת חוסר ידיעה, או בתקווה שהתרמית לא תתגלה. קידום בדרכים אלה איננו משתלם לטווח הארוך, כיוון שגוגל יודעת לזהות את מרבית שיטות הקידום השחור ומענישה על כך את האתרים ע"י הפסקת האינדוקס שלהם או החרמה גורפת.

קידום כובע שחור Black Hat נפוץ במידה רבה בעולם, עד כדי כך ששיטות פסולות וטכניקות ספאם מתפרסמות ומופצות בין "עברייני הקידום" באמצעים כמו בלוגים או קהילות שונות ברשת. אותם ספאמרים נוהגים לקרוא למקדמי אתרים המשתמשים בשיטות כובע לבן White Hat בשם SEO Geeks, אולם מי שעוסק בתחום זה יודע כי עבודה ארוכת טווח על מבנה האתר ועל אופטימיזציית קוד ותוכן משתלמת בסופו של דבר.

יש המזכירים שיטות "כובע אפור" ומכנים שיטות שהן על קו התפר בין מותר לאסור. המשתמשים בשיטות אלו מנסים להקטין את הסיכון שבפסילת האתר שלהם, תוך מיקסום יכולת הקידום לאתר. כאן למשל נכנסת שיטת החלפת הקישורים, שהיא בעקרון שיטה מלאכותית לקידום האתר ולא כל כך טבעית בעיניי גוגל, אך אם היא נעשית בצורה חכמה והקישורים שנקבל לאתר יהיו מאתרים איכותיים ורלוונטיים לנושא שלנו, לא נסתכן בפסילת האתר המקודם או האתר ממנו יוצאים הקישורים (הסתייגות: כל מקרה לגופו וחשוב שמומחה יעריך נכונה את ההחלפה).

 

ספרו לנו באילו שיטות קידום אסורות נתקלתם - והאם זה עבד?

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: