מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

אופטימיזציית יתר

»
»
אופטימיזציית יתר

אופטימיזציית קוד ותוכן למנועי חיפוש כדאי לעשות בזהירות, ולהימנע מקידום יתר לא טבעי כמו דחיסת מילים, הדגשות מרובות והפצצת קישורים.

אופטימיזציית יתר

אופטימיזציה למנועי חיפוש

כדי לקדם אתר במנועי החיפוש, ניתן לבצע בו סוגים שונים של פעולות ורמות שונות של מניפולציות שישפרו את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש. אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO - Search Engine Optimization היא שם כולל למגוון פעולות שמקדמי אתרים מבצעים בדפי אינטרנט על מנת להפוך אותם לקריאים, ברורים ורלוונטיים יותר עבור מנועי החיפוש.

המילה אופטימיזציה מצביעה על כך שהמטרה היא להפוך את העמוד לאופטימאלי יותר, כאשר הדגש בקידום אתרים הוא על התאמה למנועי החיפוש. ידוע כי התאמת האתר למנועי חיפוש משפרת גם את הנגישות שלו, את הנוחות, ובכך גם את חוויית הגלישה בו. מכאן שרוב הצעדים שאנו נוקטים לקידום האתר פועלים בשני מישורים:

  • תרומה לחוויית הגלישה באתר
  • שיפור הדירוג בתוצאות החיפוש

כדי להשיג תוצאות טובות, רצוי לבצע את השלבים הבאים באופטימיזציה לאתרים:

  • אופטימיזציית קוד - התאמת הקוד למנועי החיפוש. התאמה כזו כוללת בין היתר: הפיכת הקוד לקוד סמנטי (העושה שימוש בתגיות h1, h2, h3, תגיות מטא keywords, description ועוד), שימוש במפת אתר, סידור מבנה התפריטים והניווט באתר, וכן הלאה.
  • אופטימיזציית תוכן - התאמת התכנים לנושא האתר. אופטימיזציית התוכן באתר כוללת בין היתר העלאת תכנים רלוונטיים לאתר, סידור התכנים בצורה מושכלת ושימוש באלמנטים הבאים לכל דף תוכן באתר:
    • כותרת החלון - הגדרת כותרת title ייחודית לכל עמוד, שתתאר את תוכן העמוד בצורה תמציתית ותכיל את מילות המפתח שאנו מטרגטים.
    • תגיות מטא ותגיות סמנטיות - הגדרת תגיות description ו-keywords בנפרד לכל דף באתר וכן הכנסת כותרות בצורה חכמה לתגיות h1, h2 וכו'.
    • הדגשות פנימיות - הדגשה ב-Bold של מילים וביטויי מפתח חשובים מלמדת את גוגל כי ביטויים אלה הם מרכזיים ורלוונטיים ביותר לנושא העמוד.
    • קישורים פנימיים בין עמודי האתר - בניית רשת קישורים פנימיים עוזרת לגולש להגיע אל תוכן נוסף שיעניין אותו, ומבחינת מנועי החיפוש, הקישורים הפנימיים מסייעים לחלק את הכוח הקידומי (ה-PR) בין עמודי האתר ולטרגט עמודים פנימיים לביטויי מפתח.
    • שילוב תמונות - שילוב של תמונות בתוך תכני האתר, וביצוע אופטימיזצייה של התמונות.

אופטימיזציית הקוד והתוכן עוזרת לאתר להפוך לאיכותי הרבה יותר, וכמובן רלוונטי יותר בנושא בו הוא עוסק, ולכן אתר זה ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מהו קידום יתר?

בגלל הקשר שדובר עליו קודם בין אופטימיזציה למנועי חיפוש לבין חוויית הגלישה באתר, קידום מוגזם יפגע באתר בשני המובנים הללו. אופטימיזציית יתר Over-optimization היא מצב שבו ביצענו כל כך הרבה מניפולציות במטרה לקדם את האתר, עד שהוא נהיה בלתי-טבעי ולא נעים לגלישה. גולש שייכנס לאתר יבחין שיש בו משהו מוזר ושהוא נראה לא מקצועי, ויימנע מלשוב לגלוש בו או לקשר אליו. ומה שגרוע לפחות באותה מידה - גם מנוע החיפוש יזהה בנקל את המניפולציות שנעשו באתר, והוא עלול להוריד את הדירוג שלו באופן פתאומי או להסיר אותו לגמרי מהאינדקס.

במקרים רבים, אופטימיזציית יתר נעשית בתום לב ע"י בעלי אתרים שאינם מומחים בתחום, ורק שמעו שכדי לקדם את האתר בגוגל, צריך להכניס בו כמה שיותר פעמים את מילות המפתח, להכניס קישורים רבים בין העמודים ועוד ועוד. למרות שאין בכך כוונה זדונית כמו במקרים של קידום שחור (Black Hat), עדיין עלול להיגרם לאתר נזק משמעותי. אתרים שהחלו בקידום-יתר שכזה עלולים לחוות ירידה משמעותית במיקום בתוצאות החיפוש. הניסיון מוכיח כי הסיבה לירידות כאלה היא פעמים רבות אופטימיזציית יתר. גילוי הסיבה ותיקון הטעויות יביאו בדרך כלל לחזרה מהירה לדירוג הקודם.

 

הפסקאות הבאות עוסקות בדוגמאות נפוצות לאופטימיזציית יתר שנתקלים בהן בלא מעט אתרים.

דחיסת מילים Keyword Stuffing

הכנסת מילות מפתח לטקסט ולכותרות בצפיפות בלתי סבירה. איך יודעים מתי זה יותר מידי? בעבר היתה טענה כי מומלץ לחזור על ביטויי המפתח באופן שאלו יופיעו בין 7%-3% מהטקסט, והיו אף כלים לבדיקת צפיפות מילים ותורה שלמה העוסקת בסוגיות כגון "הצמדה של ו' החיבור או ה' הידיעה למילת המפתח". היום ההמלצה היא לא לספור מילים ולא להשתמש בכלים מסוג זה.

אז מה כן עושים? קוראים את הטקסט בעין אובייקטיבית. אם מרגישים שלא נעים לקרוא את תוכן העמוד כי יש בו יותר מידי חזרות על מילים מסוימות, אז נראה כי חטאנו בדחיסת מילים. לא צריך להגזים, מנועי החיפוש די משוכללים ומסוגלים להסיק שהמאמר עוסק בצילום אירועים גם אם המילים 'צילום אירועים' ו'צילום חתונות' לא מופיעות בו שלוש פעמים בכל שורה. מספיק לשלב את ביטויי המפתח בכותרת העמוד title, בכותרת הראשית h1, בתיאור העמוד description ובמילות המפתח keywords ומדי פעם בטקסט לפי ההקשר והרלוונטיות.

ישנן צורות נוספות של דחיסת מילים, ואלו הן מספר דוגמאות לכך:

  • דפי נחיתה באתר - אם למשל רוצים לקדם את המילה אופנוע, אז התפריטים הראשיים מכילים את הקישורים הבאים (כל קישור מפנה לעמוד פנימי): אופנוע ים, אופנוע שטח, אופנוע כבד, אופנוע למכירה, אופנוע לצעירים, וכו' (שוב ושוב חזרה על מילת המפתח). אין בעיה שיהיו לנו דפי נחיתה יעודיים לכל ביטוי זנב ארוך, אך חשוב שלא לבנות את כל האתר שלנו רק סביב ביטויים אלו, ולהעשירו בכתבות איכות.
  • דחיסת מילים בכותרות - אם למשל רוצים לקדם את המילה מדפסת, אז ה- title של האתר יהיה "מדפסת | מדפסות | מדפסת צבע | קניית מדפסת". 

חשוב אם כן לא לדחוס מילים ולא לחזור על מילים שוב ושוב, לא בכותרות, לא בתכנים, לא בתפריטים. חזרה מיותרת היא בגדר "כל המוסיף גורע".

טעויות בעריכה של מילות המפתח בדף

מלבד דחיסת מילים, ישנן עוד כמה טעויות נפוצות הקשורות בשיבוץ מילות המפתח בדף והדגשתן:

  • פיזור לא נכון של מילות המפתח - ידוע אמנם כי מיקום גבוה בדף נחשב כחשוב יותר, ולכן ישנה נטייה לשבץ את מילות המפתח בעיקר בפסקה הראשונה. אולם חשוב לדעת כי ישנה חשיבות להופעתם של ביטויי המפתח לכל אורך הטקסט, פחות או יותר באופן שווה. הדבר תורם לכך שהטקסט ייראה טבעי יותר, כיוון שהוא עוסק באותו נושא מתחילתו ועד סופו, וכך רואה זאת גם מנוע החיפוש.
  • בידוד מילות המפתח - ויתור על מילות יחס או מילות חיבור כדי לבודד את הביטויים המרכזיים פוגעת בחוויית הגלישה. כאשר שטף הקריאה נפגם, ייתכן שנפסיד את הגולש מהר מאוד. 
  • שימוש מופרז בהדגשות או פונטים גדולים במיוחד - השימוש בהדגשות צריך להיעשות בקפידה. הדגשות רבות מידי של ביטויי מפתח עלולות להיחשב כספאם.
  • שיבוץ יתר של מילות המפתח - יש הנוהגים להכניס את מילות המפתח בצורה עודפת ב-footer של העמוד, בשולי העמוד, בערכי ה-ALT של התמונות, וכן הלאה. אין בכך צורך, וגם פה, כל המוסיף גורע.
  • מיקוד יתר ב-title - יש לעתים נטייה לקצר את ה- title ולכלול בו רק את מילת המפתח בלבד, או מספר ואריאציות שלה. באתר בנושא הקלדה, למשל, לקבוע title שיהיה "הקלדה | הקלדות". חשוב לזכור כי מיקוד יתר שכזה רק מזיק. אם כל האתרים בנושא הקלדה יכילו את אותו ה- title, את מי יעדיפו מנועי החיפוש? גוגל יעדיפו את האתר עם הערך המוסף, ה- title הייחודי וזה שנותן יותר אינפורמציה לגולש. במקרה שלנו, יהיה עדיף לבחור את ה- title "הקלדה עיוורת - שירותי הקלדות לעסק".

הפצת קישורים באופן לא טבעי

קישורים נכנסים לאתר תורמים בדרך כלל לקידום שלו, אולם יצירת הקישורים צריכה להיעשות בדרך חכמה, כך שיורגש כמה שפחות שאנחנו מוציאים את הקישורים באופן סיסטמטי. כמה המלצות בתחום הקישורים:

  • לשמור על תדירות קבועה של קישורים נכנסים - לא מומלץ להוציא כמות גדולה של קישורים לאתר בתקופה קצרה, לאחר שבמשך זמן רב הוא לא קיבל שום קישור. בניית הקישורים צריכה להימשך בטפטופים על פני תקופה ארוכה.
  • לגוון את העוגן של הקישורים - רצוי לא להשתמש תמיד באותו עוגן, אלא לגוון מעט: ברוב הקישורים נשתמש במילות המפתח החשובות ביותר, למשל "מדפסת", אך אחוז מסוים מן הקישורים יהיו עם העוגן "מדפסות" או אפילו ביטויי זנב ארוך כמו "מדפסות לייזר". 
  • להימנע מקישורים הדדיים - קישור מאתר א' לאתר ב' ובחזרה מ-ב' ל-א' הוא בעל איכות יחסית נמוכה. אם מרבית הקישורים לאתר שלנו יהיו מסוג זה, הקישורים ייתפסו כלא טבעיים והאתר עלול להיפגע מכך.
  • קישורים מבודדים או קישורי footer - קישורים העומדים בפני עצמם ולא מופיעים כחלק מטקסט, או קישורי מתחתית העמוד, נחשבים חזקים הרבה פחות, ולא טבעיים (גוגל לא טפשים, ומכירים את עולם החלפות הקישורים...).
  • גיוון סוגי הקישורים - תמיד רצוי לקבל קישורים גם מאתרי איכות וגם מאתרים חלשים. גם ממאמרים, גם מטוקבקים, גם מפורומים וגם מאתרים אחרים. כמה שיותר מגוון, ככה זה יהיה טבעי יותר וטוב יותר. גם קישורי nofollow, אולי הם לא תורמים ממש לחיזוק האתר, אבל אם גוגל יראו שלאתר שלכם יש גם קישורים שכאלו, זה רק אינדיקציה שאלו קישורים טבעיים יותר ובמכלול הכללי זה רק מוסיף.

ומה לגבי הוצאת קישורים? יש המפחדים מהוצאה של קישורים מהאתר החוצה, בטענה שאלו יפגעו בדירוג האתר. כאן הדעות חלוקות, ויש מי שיוציא מהאתר שלו רק קישורי nofollow. אנו מאמינים כי הוצאה של כמות סבירה של קישורים לאתרי איכות עם דירוג גבוה, מתוך הטקסט באתר שלכם ולפי הרלוונטיות, רק תבסס את אתרכם כאתר סמכותי יותר ותעזור בדרוג שלו.

לסיכום

גוגל לא אוהב פעולות שנעשות במטרה לשפר את דירוג האתר, אך אינן מביאות תועלת לגולש. לכן, קידום אתרים נכון מבחינת גוגל ומבחינת הגולשים באתר הוא קידום המבוסס על פעילות מתונה השומרת על האופי של דף אינטרנט נורמלי וטבעי. כדי לשמור על חוויית הגלישה שמספקת גוגל לגולשיה, היא מקפידה לדרג את האתרים לא רק על פי מדדים כמו צפיפות מילים (שהיה קריטריון משמעותי מאוד בעבר), אלא יותר על פי איכות האתר. האיכות נמדדת לפי גורמים שונים וביניהם כמות התוכן ואיכותו, מהירות טעינת האתר ועוד. אופטימיזציית יתר על דרגותיה השונות היא אחד הגורמים הפוגעים באיכות האתר, ולכן רצוי להכיר את הנושא ולהימנע מנסיונות קידום כאלה.

הוספת תגובה

קידום אתר כמכלול

05/06/2011 12:29
דוד כהן
קידום אתר הינו שילוב של מספר גורמים: אופטימיזציית קוד, אופטימיזציית תוכן, תכנים איכותיים, קישורים נכנסים, מהירות טעינת האתר, ועוד. שינוי פרט זה או אחר בלבד לא תמיד יביאו את הקידום המיוחל. בכל מקרה, מיקומים בגוגל נקבעים רק בטווח הארוך ושינויים שעשית לא תמיד יתבטאו בתוצאות החיפוש באופן מידי.
אתה מוזמן ליצור עימנו קשר על מנת שנבדוק את האתר שלך.

אתר לימודים באינטרנט

05/06/2011 7:36
אורן
באתר שלי השתמשתי במה שכתבת ועדיין לא רואים תוצאות.

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: