מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

אפקט ארגז החול

»
»
אפקט ארגז החול

אחת התופעות אותם חווים אתרי אינטרנט המוקמים על דומיינים חדשים נקראת אפקט ארגז החול של גוגל Google Sandbox ולפיה אתרים אלו נעלמים מתוצאות מנוע החיפוש.

אפקט ארגז החול

מהו אפקט ארגז החול?

כאשר אנשי קידום אתרים מדברים על אפקט ארגז החול של גוגל (Google Sandbox Effect) הם מתכוונים לתופעה של היעלמות אתרים חדשים מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. לצורך הדיון, אתרים חדשים הינם אתרים שקמו על דומיין חדש שלא היה עליו אתר קודם לכן (ולא אתרים שנבנו מחדש על דומיין קיים). מאז מרץ 2004 מקדמי אתרים רבים הבחינו בתופעה שאתרים חדשים, שעם עלייתם לרשת דורגו גבוה ע"י גוגל, לפתע לא מופיעים בתוצאות החיפוש במילות חיפוש רלוונטיות לאתר. לאור זאת, ההנחה היא שגוגל התחיל בתקופה זו להפעיל פילטר חדש כדי לסנן אתרי ספאם ולמנוע מהם להגיע במהירות לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש. כדי לבצע זאת, אתרים חדשים עוברים דרך הפילטר שנקרא "ארגז החול" ונשארים בו למעיין תקופת מבחן שאורכה נע בין כחודשיים לשנה ואף יותר. במהלך תקופת השהייה בארגז החול, גוגל בוחן את ה"מוניטין" של האתר ואם הוא איננו אתר ספאם, הוא ישוב בתום התקופה אל תוצאות החיפוש במילות החיפוש הרלוונטיות.

הכניסה לארגז החול אינה קשורה לתוכן האתר או לאופטימיזציה שנעשתה לו, אין היא קשורה ל- pagerank של האתר, כמות התכנים ואיכותם, וכמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר. למעשה, אפקט ארגז החול משפיע על כל האתרים בלא הבחנה. ההשפעה של אפקט ארגז החול של גוגל על האתר היא שאתר חדש שעלה לרשת ואף דורג בתוצאות החיפוש במקום גבוה, פתאום ייעלם לגמרי מתוצאות החיפוש האורגניות במילות וביטויי חיפוש רלוונטיים לאתר. חיפוש האתר לפי שמו או כתובתו כן יובילו להופעתו בתוצאות החיפוש, כלומר, דפי האתר כן מאונדקסים ע"י גוגל, אך הפילטר מונע מהם להופיע בתוצאות החיפוש. התופעה כוללת כמעט את כל האתרים החדשים, אך נראה שהיא מכוונת בעיקר כלפי אתרים המתחרים על מילות חיפוש תחרותיות ומבוקשות במיוחד.

למה מיושם אפקט ארגז החול של גוגל?

ראשית, ראוי לציין כי התופעה של ארגז החול היא למעשה בגדר השערה. לא התקבל שום אישור מחברת גוגל על קיומו של פילטר כזה, אולם מקדמי אתרים רבים הבחינו בתופעה ומאז מקובל להניח שאפקט זה נוצר ע"י גוגל במטרה לחסום את הדירוג של אתרי ספאם או "אתרי מטאור", בכדי לשמור על תוצאות חיפוש איכותיות.

הסיבות לקיומו של אפקט ארגז החול הן אלו:

  • תקופת צינון לאתר חדש ובחינתו לפרק זמן של מספר חודשים.
  • חסימת אתרי ספאם שכל מטרתם היא קידום אתרים אמיתיים.

למשל אם אדם בנה אתר חדש בנושא אופניים, והאתר הוא אמיתי ולגיטימי עם תכנים, ויש לאותו אדם עוד 100 אתרים נוספים שהם אתרים פיקטיביים שהוקמו במטרה לקדם את אתר האופניים ע"י הכנסת כמות קטנה של תכנים לכל אתר פיקטיבי וקישורים יוצאים לאתר האמיתי בנושא אופניים, אז אפקט ארגז החול משפיע פה פעמיים: גם בוחן את אתר האופניים החדש ומשאיר אותו בתקופת צינון, וגם חוסם את 100 האתרים הנוספים שאינם אמיתיים.

איך ניתן לדעת אם האתר שלי בארגז החול?

אם האתר שלכם לא מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל במילות המפתח שבהן קידמתם אותו, ניתן לבדוק אם הוא נמצא בארגז החול (Google Sandbox) ע"י השלבים הבאים:

  • האם האתר בכלל מאונדקס ע"י גוגל - כדי לבדוק האם גוגל מאנדקס את האתר שלכם, רשמו את כתובת האתר או פיסת טקסט ייחודית ממנו בשורת החיפוש בגוגל.
  • חיפוש בביטויי זנב ארוך - אם מצאתם שגוגל אכן אינדקסו את דפי האתר, בידקו האם האתר נמצא בתוצאות החיפוש במילים פחות תחרותיות, או בביטויי זנב ארוך הקשורים לאתר שלכם. מכיוון שאפקט ארגז החול של גוגל משפיע יותר על ביטויי חיפוש תחרותיים, ייתכן שחיפוש האתר באמצעות ביטויי זנב ארוך דווקא כן יציג את האתר בתוצאות החיפוש.
  • שימוש במנועי חיפוש אחרים - אם האתר נמצא בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח במנועי החיפוש האחרים, זהו סימן לכך שהאתר שלכם כנראה בארגז החול. עם זאת, נציין כי מנועי חיפוש שונים פועלים לפי אלגוריתם שונה לאינדוקס האתרים, ולכן אינדיקציה זו אינה מדוייקת.

מה עושים כדי לצאת מארגז החול?

ישנם כמה אמצעים שניתן להפעיל כדי לנטרל אפקט ארגז החול וכדי לנצל אותו לטובתכם. ניתן להפריד את הפעולות לשלושה חלקים: איך להימנע משהייה בארגז החול, ואם האתר שלכם כבר נמצא בארגז החול - כיצד ניתן לנצל את הזמן, ומה לעשות כדי לצאת משם. הפסקאות הבאות מפרטות את הדרכים הללו:

פעולות מניעה

  • לרכוש דומיין ותיק - כדאי לתכנן מראש ולבנות את האתר על דומיין ותיק. מכיוון שאפקט ארגז החול פועל רק על אתרים חדשים, בחירת דומיין ותיק עשויה למנוע את הכניסה לשם.
  • להתחיל את קידום האתר מוקדם ככל שניתן - כשמתחילים בבניית אתר אינטרנט, כדאי להעלות מייד מספר עמודים בודדים בנושאים רלוונטיים אך לא תחרותיים במיוחד ולהשיג כמה קישורים נכנסים אל הדומיין, כדי להבטיח שגוגל יאנדקס את דפי האתר. קיים סיכוי טוב שהאתר ייכנס אל ארגז החול, אך עד שתסתיים מלאכת בניית האתר, יחלוף כבר פרק זמן משמעותי, הדומיין בינתיים ירכוש ותק, וכבר לא תצטרכו לחכות הרבה עד שהאתר ייצא מארגז החול.
  • קידום טבעי והדרגתי - ישנה טענה כי אפקט ארגז החול באתרים חדשים קיים בעיקר על ביטויים תחרותיים ומבוקשים במיוחד. על כן, מומלץ לקדם את האתר בצורה טבעית ואיטית, בתחילה לחזק ביטויי זנב ארוך פחות מבוקשים ורק לאחר מספר חודשי קידום, להתחיל לחזק את הביטוי הראשי.

ניצול זמן השהייה בארגז החול

  • המשך קידום האתר - בזמן שהאתר נמצא בארגז החול, חשוב להמשיך לקדמו כרגיל כדי שברגע שהוא ייצא משם, הוא ידורג מייד במקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. המשיכו להכניס לאתר תוכן איכותי ולהשיג קישורים נכנסים לאתר.
  • שיווק האתר - במקביל לקידום האתר מומלץ לשווקו בצורות שיווק מסורתיות, כגון הפצה בקרב חברים, פירסום באינדקסים ובפורומים, פירסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, וכן הלאה. שיווק באינטרנט יכול לשפר מאוד את התעבורה באתר ולסייע ביצירת קהילת מבקרים קבועה שתשפר את המוניטין של האתר בעייני גוגל.

איך לחזור לתוצאות החיפוש?

אם האתר שלכם כבר נפגע מאפקט ארגז החול של גוגל והוצא מתוצאות החיפוש, כל מה שניתן לעשות כדי לצאת משם הוא רק להמתין בתקווה שלאחר מספר חודשים לא רב הוא ייכנס היישר למקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות. לא יעזרו פניות לגוגל בצורה ישירה או עקיפה. כמו כן, מומלץ להמשיך ולחזק את האתר בקישורים איכותיים בצורה עקבית, לפחות קישור או שניים בשבוע.

האם קיים אפקט הפוך?

יש הטוענים כי בדומה לתופעה שתוראה להלן קיים גם אפקט הפוך (Reverse Sandbox). הכוונה היא שאתרים חדשים עם תוכן טוב וללא קישורים נכנסים מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש באופן זמני - וזה כדי לעודד אתרים המקודמים ברשת באופן כמה שיותר טבעי וללא ניפוח של כמות הקישורים באופן מלאכותי.

לסיכום

אפקט ארגז החול של גוגל (Google Sandbox) הוא למעשה פילטר שכל מטרתו היא למנוע מאתרי זבל להציף את תוצאות החיפוש האורגניות והוא איננו עונש. מובן שהרבה מהאתרים הנפגעים מאפקט ארגז החול אינם ספאמרים אך הם מפסידים בכל זאת מהמצב, וכל שנותר להם לעשות הוא להמשיך לקדם את האתר ולשווק אותו בשיטות המקובלות ולקוות לחזור במהרה לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

האם חוויתם את התופעה של ארגז החול באתר שלכם? ספרו לנו בתגובות.

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: