ביטויי זנב ארוך
קידום אתרים מצריך עבודה רבה והשקעה של זמן וכסף, בעיקר כשמדובר בתחומים תחרותיים. עסק קטן או עסק חדש ששם את פעמיו אל העמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל בתחום כמו רכב, נדל"ן וכדומה, עלול להתייאש מכמות המשאבים שיהיה עליו להוציא על מנת להביא את האתר למקום גבוה במנוע החיפוש. במקרים כאלה, עולם השיווק באינטרנט מציע פיתרון זמין והוא קידום האתר תחת ביטויי זנב ארוך (Long Tail). מונחי זנב ארוך הם ביטויים וצירופי מילים שהגולשים בגוגל מחפשים בתדירות נמוכה יותר מאשר מילות המפתח המבוקשות. אלו הם בד"כ ביטויי חיפוש ספציפיים יותר וארוכים יותר מאשר מילות המפתח התחרותיות, אך מה שמאפיין אותם הוא שהם מובילים לחיפוש ממוקד יותר, שמוביל פעמים רבות לקניה באתר שאליו מגיעים מן החיפוש, כיוון שגולשים שמחפשים ביטוי ספציפי הם בד"כ יודעים טוב יותר מה הם מחפשים ולכן גם קרובים יותר לרכישת המוצר המדובר.
משמעות השם "זנב ארוך"
השם "זנב ארוך" (long tail) הגיע אל תחום השיווק באינטרנט מעולם המתמטיקה והסטטיסטיקה. בניגוד לדעה הרווחת, הזנב הארוך אינו מתייחס אל אורך הביטוי שהגולשים כותבים בחיפוש, אלא לצורתו של גרף המתאר את מספר החיפושים עבור ביטויים הקשורים לתחות מסויים. גרף כזה מראה עקומה שערכה הגבוה ביותר הוא במילות המפתח המבוקשות ביותר בתחום. הביטויים הממוקדים יותר, כמו "מסעדת דגים", מקבלים ערכים נמוכים יותר, כלומר גולשים מעטים יותר מחפשים את הביטויים הללו במנוע החיפוש. העקומה על הגרף מתקרבת יותר ויותר אל עבר האפס, ככל שביטויי החיפוש נעשים ספציפיים יותר. עקומה זו נראית כזנב אינסופי ומכאן השם - זנב ארוך.
זנב ארוך וקידום האתר
בחירת ביטויי זנב ארוך כמילות מפתח לקידום האתר חוסך לנו את הניסיון לקדם את אתרנו תחת מילות מפתח מבוקשות מאוד, שהתחרות עליהן קשה, שכן חברות גדולות וותיקות שיש להן משאבים רבים, משקיעות גם הן מאמצים גדולים כדי להשיג תוצאות מרשימות בגוגל. אם כן, עד שגם לכם יהיו המשאבים המתאימים, תוכלו להשקיע את מרצכם בקידום האתר תחת ביטויי מפתח רלוונטיים אך מבוקשים פחות.
השיווק באינטרנט בתחום המזון, למשל, הוא תחום תחרותי. לכן, עסק חדש שרוצה להשיג בהדרגה תוצאות גבוהות במנוע החיפוש של גוגל, מומלץ לבחור מילים וביטויים לקידום שהתחרות עליהם היא ריאלית. כך, במקום לקדם את אתר המסעדה תחת הביטוי המבוקש "מסעדות", נבחר בביטויי זנב ארוך כמו "מסעדה בהרצליה", "מסעדת דגים בטבריה", וכדומה, כל אחד לפי מאפייני העסק שלו.
כיצד בוחרים ביטויי זנב ארוך לקידום?
ישנן שיטות רבות שבאמצעותן תוכלו למצוא מגוון רחב של ביטויי זנב ארוך (long tail) שבאמצעותם תוכלו להגדיל את מספר הכניסות לאתרכם. בתור התחלה, כדאי לבדוק באלו ביטויים משתמשים המתחרים שלכם באתרים שלהם. לאחר מכן, ניתן לערוך מחקר קצר באמצעות גוגל:
- הקלידו את מילת המפתח שלכם בשורת החיפוש בגוגל, ובדקו את הצעות ההמשך שמופיעות לפניכם.
- בצעו חיפוש בגוגל, ושימו לב להצעות בתחתית עמוד התוצאות, תחת "חיפושים הקשורים ל..."
- היעזרו בכלי Google Adwords Keyword Tool כדי למצוא מילים וביטויים קרובים.
מכירים עוד טריקים לחיפוש ביטויי זנב ארוך מתאימים לקידום האתר? איך בחרתם את מילות המפתח שלכם?