מהם קישורי אתר?
קישורי אתר Site Links הם קישורים המופיעים מתחת לאתרים מסוימים בתוצאות החיפוש בגוגל ומטרתם היא לסייע לגולשים לנווט בתוך האתר. המערכת של גוגל מפענחת את מבנה הקישורים בתוך האתרים השונים כדי ליצור קיצורי דרך שאמורים להועיל לגולשים ולעזור להם להגיע אל העמוד הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש שלהם, ולעשות זאת בכמה שפחות קליקים.
בגוגל מסתירים כמובן את האלגוריתם המדוייק שבו הם משתמשים כדי למצוא קישורי אתר, אבל מה שבטוח זה שגוגל לא יציג קישורי אתר במקרים הבאים:
- גוגל מציג Site Links רק כשזה עשוי להיות מועיל לגולש, ולכן קישורי אתר שאינם רלוונטים לשאילתת החיפוש לא יוצגו.
- אם המבנה של האתר איננו מאפשר לאלגוריתם של גוגל למצוא קישורי אתר, הם פשוט לא יוצגו.
סוגי קישורי אתר
בעבר היה קיים רק סוג אחד של קישורי אתר, שהוא הסוג הקלאסי וגם הנחשק ביותר, כיוון שהוא מוצג רק עבור אתר המופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש. כיום ישנם סוגים שונים בנוסף לסוג הראשון. פירטנו אותם כאן עבורכם:
- קישורי אתר מסורתיים - לפעמים נקראים גם קישורי אתר בפתיחה קלאסית. קישורים אלה מופיעים רק עבור האתר שנמצא במקום הראשון התוצאות החיפוש בגוגל. במקרה זה יופיעו הקישורים (עד שמונה) מתחת לכתובת האתר URL, בשני טורים שבכל אחד מהם עד ארבעה קישורים. Site Links מסורתיים יוצגו רק עבור העמוד הראשי בדומיין או בסאב-דומיין. כדי לראות קישורי אתר עבור האתר שלכם, חפשו בגוגל את שם החברה שלכם. במקרה זה יוצגו בדרך כלל קישורי אתר תחת הקישור לאתר.
הקישורים המסורתיים תורמים להגדלת הטראפיק לאתר באופנים הבאים:- מושכים את העין וגונבים את ההצגה - בגלל השונות שלהם על רקע שאר הקישורים בעמוד התוצאות, קישורים אלה מבליטים את האתר שבו הם מופיעים ומביאים ליותר כניסות לאתר.
- יותר הפניות לאתר - קישורי אתר מסורתיים הם למעשה הפניות נוספות לאתר שלכם מדף התוצאות של גוגל, וזה מגדיל כמובן את הסיכוי שהגולשים יקליקו על הקישורים שלכם ויגיעו לאתר.
- שורת קישורי אתר (One-Line Sitelinks) - מוצגים עפ"י רוב עבור אתרים המדורגים בשלושת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, אך לפעמים גם לאתרים במקומות נמוכים יותר. במקרה של קישורי אתר מסוג זה, מוצגים שלושה-ארבעה קישורים בלבד בשורה אופקית.
- תוצאות משניות (קישור כפול) - הכוונה היא לעד שני קישורים נוספים אל אותו אתר. תוצאות אלה מופיעות מתחת לתוצאה הראשית כשהן מוזחות מעט פנימה (אינדנטציה), ויש להן שורת תיאור עמוד קצרה.
- קישורים נוספים - דומים ל"תוצאות משניות", אך אלה מוצגים ללא שורת תיאור. קישורי אתר אלה מופיעים בעיקר באתרי פורומים או קהילות, שיש בה הרבה עדכונים. הקישורים שיוצגו הם למעשה העדכונים האחרונים בנושא המבוקש, והם ימויינו לפי התאריכים. התופעה הזאת מצביעה על כך שגוגל מזהה פורומים פעילים ומציג תוצאות מתוכן הפורומים.
- קישורי "עבור אל" - קישורים שנמצאים בתוך תיאור העמוד ע"י שימוש במילים "עבור אל (שם הלינק)" או מיד לאחר תיאור העמוד.
- קישורי ניווט באתר או פירורי לחם - קישורים אלה מופיעים בדרך כלל בצבע ירוק במקום כתובת ה-URL, והם מציגים את נתיב הניווט בתוך האתר אל הדף המבוקש.
שני הסוגים הראשונים של קישורי אתר שהצגנו כאן הם למעשה הסוגים העיקריים של Site Links, כאשר שאר הסוגים הם הרחבות ואינם מוגדרים כקישורי אתר, למרות שיש המכנים אותם כך. בכל מקרה, כל ששת הסוגים המפורטים כאן הם טובים כשיטה לתפוס נפח ולהתבלט בעמוד החיפוש בגוגל.
איך משיגים Site Links?
נכון להיום, קישורי אתר נעשים באופן אוטומטי ע"י גוגל ולא ניתן להשפיע עליהם באופן ישיר. בעתיד, ייתכן שגוגל תיעזר במידע מבעל האתר כדי ליצור את ה-Site Links, אבל כרגע אין מידע רישמי בנוגע לאופן יצירתם, אלא רק דרכים כדי לסייע לגוגל להבין כמה שיותר טוב את המבנה של האתר ואת הקשר והרלוונטיות שלו למילים וביטויים מסויימים, בתקווה להשיג קישורי אתר בתוצאות החיפוש של ביטויים אלה. לפניכם רשימה של כמה דרכים להשגת Site Links:
- להגיע למקום ראשון בגוגל במילת החיפוש שבה אתם רוצים שיופיעו קישורי אתר. קישורי אתר מן הסוג המסורתי מוצגים עבור האתר הממוקם ראשון בתוצאות החיפוש, בעיקר במילות חיפוש תחרותיות.
- נראה שקישורי אתר מוצגים בעיקר בביטויים שיש להם נפח חיפושים מינימלי - אל תצפו לקישורי אתר בתוצאות בשאילתת חיפוש מאוד לא מבוקשת.
- לעזור לגוגל להבין את נושא העמוד ואת הרלוונטיות שלו לביטויים שבהם אתם רוצים קישורי אתר. עושים זאת ע"י:
- להקפיד על היררכיית אתר ברורה ומבנה אתר הגיוני שקל לנווט בו.
- שימוש בעוגן Anchor טקסטואלי בקישורים.
- אופטימיזצייה לתמונות באתר - שימוש בערך Alt רלוונטי לתיאור התמונות.
- שימוש בעוגן טקסט פנימי בתוך המאמרים, ע"י תגית a id.
- CTR גבוה ומיקום גבוה בתוצאות החיפוש של ביטויי חיפוש משניים - מספר הקלקות על קישור לעמוד פנימי באתר בתוצאות החיפוש בשאילתה הרלוונטית לעמוד זה, משפיע על הסיכוי שעמוד פנימי זה יופיע בקישורי האתר. למשל אם באתר בנושא פיצות ישנו עמוד פוקצ'ות המקודם תחת ביטוי זה והוא נמצא במיקום גבוה בגוגל במילה פוקצ'ות וה-CTR (אחוז הקלקות פר חשיפה) שלו גבוה, אז הסבירות שהאתר יקבל Site Link "פוקצ'ות" היא גבוהה יותר.
- להיות אתר סמכותי בתחומו - רמת ה-Authority של אתר מושפעת מקישורים נכנסים (ובמיוחד מכמות הדומיינים השונים המוציאים קישורים לאתר), קישורים פנימיים, Page Rank, ועוד. אחת הדרכים להפוך אתר לסמכותי בעיני גוגל ובכך לייצר לו קישורי אתר, היא יצירת קישורי עומק מדומיינים שונים ישירות לדפים פנימיים חשובים באתר, כגון דפים של קטגוריות ראשיות באתר.
- יצירת ערך מוסף לגולש ע"י קישורים מועילים לעמודים פנימיים וכן לעמודים באתרים חיצוניים שהם רלוונטיים ועשויים בסבירות גבוהה לעורר עניין אצל הגולשים. גוגל כאמור מעוניינת בהצגת קישורי אתר שמועילים לגולש ולכן רואה בקישורים פנימיים וקישורים יוצאים כאלה סיבה טובה להציג קישורי אתר.
מעבר לעיל, הנסיון מלמד שיצירת פעילות שיווקית המכניסה גולשים לעמודים ספציפיים באתר בצורה ישירה (ולא דווקא דרך תוצאות החיפוש), הופכת גם דפים אלו לדפים מועדפים על גוגל להיכלל ברשימת קישורי האתר. למשל, אם יש לכם דף חדש בנושא תחרות שהפעלתם באתר למשך מספר חודשים, וקיים ריבוי אנשים הנכנסים לעמוד זה באמצעות פייסבוק או פירסומים אחרים ברשת, סביר שדף זה ייכלל ברשימת קישורי האתר (עד אשר התחרות תסתיים ולא תהיינה עוד כמעט כניסות לדף זה ישירות).
לסיכום
היום בניגוד לפעם ניתן לקבל קישורי אתר גם כשהאתר איננו מדורג במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. ישנם סוגים שונים של Site Links וכולם במידה זו או אחרת מגדילים את מספר הכניסות לאתר. ישנן דרכים המסייעות להשיג קישורי אתר וכדאי לנסות ליישם אותן, רוב השיטות הן ממילא דברים שכדאי לעשות למען קידום האתר ושיפור חוויית הגלישה בו, ואם תצליחו גם לקבל Site Links בגוגל - אז מה טוב.
האם הצלחתם להשיג קישורי אתר מסוג כלשהו? איך עשיתם זאת?
אופס!!!
איזה יופי!
אחלה כתבה