מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

מונחון קידום אתרים

»
»
מונחון קידום אתרים

מונחון אלפאביתי להגדרת מושגים מתחום קידום אתרים.

מונחון קידום אתרים

Alexa - אלקסה היא חברת בת של אמזון, המספקת סרגל כלים הניתן להורדה ע"י כל משתמש. הסרגל של אלקסה עוקב אחר פעולות הגולשים ובאמצעותו נמדדת התנועה (טראפיק) של אתרים ברשת. הנתונים נאספים ממחשביהם של מיליוני גולשים ברחבי העולם וניתן לצפות בהם ולנתח אותם באופן חופשי באתר האינטרנט של החברה. המדדים של אלקסה משמשים כלי עבור מקדמי אתרים ואנשי שיווק באינטרנט, המעוניינים לעקוב אחר אתר מסוים ולמדוד את הצלחתם בקידומו.

Bing - בינג הוא מנוע חיפוש חדש יחסית מבית מיקרוסופט Microsoft. עם השקת מנוע החיפוש החדש, מנסה מיקרוסופט להתחרות במנוע החיפוש של גוגל. בינג מכיל כמה מאפיינים דומים לאלה של גוגל, כמו חיפוש גלובלי, חיפוש לוקלאלי, מפות ועוד, ולעומת זאת יש לו מאפיינים ייחודיים לו, כמו ארגון תוצאות החיפוש לפי קטגוריות.

Black Hat - קידום אתרים בכובע שחור הוא מונח המתייחס לפעולות קידום אתרים שנחשבות לא חוקיות, כיוון שהן פוגעות ברלוונטיות של תוצאות החיפוש ובחוויית הגלישה בגוגל. בין שיטות הקידום הפסולות ניתן למצוא: דחיסת מילים, החבאת תכנים או קישורים, זיוף הקלקות, חוות קישורים ועוד. גוגל נלחמת בתופעת הקידום בכובע שחור ובמקרה של זיהוי אתר כזה, היא מענישה ע"י הוצאה מהאינדקס או פגיעה בדירוג האתר.

DMOZ - דמוז הוא מדריך האתרים הגדול ביותר בעולם, והוא קיים בשפות רבות, ביניהן גם עברית. כל אתר יכול להגיש בקשה להירשם לדמוז, אולם עקב הרצון ליצור אינדקס איכותי במיוחד, עורכי דמוז בררנים מאוד ולכן קשה להוסיף אליו אתרים חדשים. בנוסף, DMOZ נערך בידי עורכים מתנדבים, ללא תמורה כספית ולכן קצב הוספת אתרים חדשים הוא איטי למדי.

הוספת אתר לאינדקס זה נחשבה בעבר לחשובה ביותר ותרמה לקידום האתר, אך עם הזמן גוגל ממעיטה בחשיבות הרישום באינדקס זה.

Google - מנוע החיפוש גוגל השייך לחברת Google, הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. בתחילת הדרך, האלגוריתם שעמד בבסיסו של מנוע החיפוש נקרא PageRank והוא הומצא בשנת 1997 ע"י לארי פייג' וסרגיי ברין. לפי שיטתם, דירוג האתרים נעשה על פי כמות הקישורים הנכנסים אליהם, ולא רק לפי התוכן הקיים באתר. עקב הפופולריות של מנוע החיפוש, עולה החשיבות של דירוג גבוה במנוע חיפוש זה, ורבות מן השיטות לקידום אתרים מתמקדות בגוגל ופחות במנועי חיפוש אחרים. קיראו עוד על כלים ואופרטורים של גוגל שיכולים לשפר את חוויית הגלישה ולעזור גם בקידום אתרים.

Google Spider - העכביש של גוגל, או הרובוט של גוגל שנקרא גם Googlebot, הוא למעשה תוכנה שתפקידה לסרוק אתרי אינטרנט ולאסוף נתונים על אתרים ברשת. העכביש מטייל ברשת באמצעות קישורים, וכשהוא מגיע אל אתר מסוים הוא עובר בין עמודיו באמצעות הקישורים הפנימיים שבו. אסטרטגיה טובה לקידום אתר צריכה לקחת בחשבון את העכביש של גוגל ולאפשר לו לסרוק את האתר בצורה מיטבית - לשם כך עושים אופטימיזציה לעמודי האתר. דירוג האתרים בתוצאות החיפוש של גוגל תלוי בפרמטרים שונים כמו כמות הקישורים הנכנסים, הרלוונטיות של האתר למילות החיפוש, תדירות עדכון האתר ועוד. חשוב לאפשר לעכבישים של גוגל לסרוק את העמודים כראוי על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש.

Links - קישורים או לינקים הם הפניות מעמוד כלשהו באינטרט לעמוד אחר. הקישור יכול להיות כתובת URL, טקסט (קישור עם עוגן טקסטואלי) או תמונה, שכאשר לוחצים עליהם עוברים לעמוד אחר. מבחינת גוגל, קישור נחשב למעיין המלצה על האתר אליו הוא מפנה, ולכן קישורים נכנסים תורמים לקידום האתר, וככל שהקישור יוצא מאתר חזק יותר, כך גדלה תרומתו לדירוג האתר. בגלל שיטת העבודה של הרובוט של גוגל, ישנה חשיבות רבה גם לקישורים פנימיים באתר: הרובוט עובר בין הדפים באמצעות הקישורים ביניהם.

Nofollow - קישור מסוג nofollow הוא קישור רגיל שניתן ללחוץ עליו ולהגיע אל האתר שמפנים אליו, אולם כאשר התגית של הקישור מכילה את המאפיין nofollow, מנוע החיפוש מבין מכך שלא להעביר כוח מהעמוד הנוכחי אל העמוד שאליו מפנה הקישור. עקב כך, אותו קישור איננו תורם דבר לקידום האתר שאליו הוא מפנה. עם זאת, קישור מסוג nofollow עדיין יכול להועיל בכך שהוא עשוי להביא לכניסת גולשים דרכו אל האתר.

Page Rank - או בקיצור PR, הוא מדד של גוגל שבאמצעותו דורגו בעבר אתרים בתוצאות החיפוש. מדד PageRank מעיד בעיקר על כמות הקישורים שיש לעמוד מסוים, וככל שלעמוד היו קישורים נכנסים רבים יותר, כך עלה הדירוג שלו במנוע בחיפוש. כיום הדירוג של גוגל כולל מדדים נוספים מלבד כמות הקישורים, המשפיעים על השיקלול הסופי של כל אתר.

ניתן לבדוק מהו ה-PR של כל עמוד ועמוד באינטרנט באמצעות סרגל הכלים של גוגל. זהו פרט חשוב עבור מקדמי אתרים, שכן אם רוצים להשיג קישורים נכנסים לאתר שמקדמים, כדאי להוציא אותם מאתרים עם PR כמה שיותר גבוה. איכותם של קישורים כאלה תהיה ברוב המקרים גבוהה יותר מאשר קישורים מעמודים בעלי PR נמוך.

Redirect 301 - הפניה 301 היא הפניה קבועה מדומיין כלשהו לדומיין אחר. אם מעבירים את האתר לכתובת חדשה, חשוב לבצע הפניה עבור הגולשים וגם עבור מנוע החיפוש, כדי שהוא לא יתייחס אל האתר בכתובת החדשה כאל שכפול של התוכן הקיים בכתובת הישנה. בנוסף, כל הקישורים שהיו אל האתר בכתובתו הישנה יהיו לאחר המעבר קישורים מתים, ולחיצה עליהם תביא להודעת שגיאה.

הייחוד של הפניה 301 הוא בכך שהיא מאפשרת העברת ה-PR מהכתובת הישנה אל החדשה. הפניה זו מלמדת את מנועי החיפוש שהדף בכתובת החדשה הוא למעשה אותו דף שהיה קיים קודם בכתובת אחרת.

Sand Box - ארגז החול של גוגל הוא מעיין פילטר של מנוע החיפוש, שנועד לשם בחינת אתרים חדשים והוא משפיע בעיקר על אתרים המתחרים על מילות חיפוש תחרותיות. ההנחה היא כי גוגל משתמשת בפילטר זה על מנת למנוע מאתרי ספאם או אתרי מטאור להגיע לתוצאות גבוהות בתוצאות החיפוש. אתר חדש שעלה לרשת, עלול להיכנס אל ארגז החול של גוגל, ומשמעות הדבר שהאתר ייעלם מתוצאות החיפוש לתקופה שיכולה להגיע לכמה חודשים. הכניסה אל ארגז החול לא תלויה ב-PR של האתר או לאיכותו. גם אתר שדורג קודם לכן במקום גבוה בגוגל, עשוי לפתע להיעלם מן התוצאות לתקופת צינון, שבמהלכה ייבדק האם הוא אתר איכותי או רק אתר ספאם שהוקם במטרה לקדם אתר אחר.

SEM - קיצור של המונח Search Engine Marketing או בעברית שיווק במנועי חיפוש. הכוונה היא לשיטות שיווק שונות הנחלקות לשני כיוונים עיקריים: קידום אורגני במנועי חיפוש לעומת קידום ממומן, כלומר פרסום בתשלום. כל אותן שיטות יחדיו תפקידן להביא לכמה שיותר חשיפות לאתר שאותו משווקים.

SEO - קיצור המונח Search Engine Optimization או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש. הכוונה היא לפעולות השונות שנעשות על מנת להגדיל את כמות הכניסות לאתר דרך תוצאות החיפוש האורגניות. אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש כוללת פעולות כמו שיפור מבנה האתר, התפריטים, שימוש בתגיות המוכרות למנועי חיפוש כמו h1, h2, description, keywords וכו', בניית קישורים לאתר, שימוש בהדגשות בתוך הטקסט ועוד.

White Hat - קידום בכובע לבן הוא קידום בשיטות לגיטימיות. אלו הן שיטות קידום אתרים שגוגל מעודד להשתמש בהן, כיוון שהן לא רק משפרות את דירוג האתר, אלא משפרות גם את האתר עצמו, את הנגישות שלו לבעלי מוגבלויות ואת הרלוונטיות שלו למילות החיפוש שהקליד הגולש. בין שיטות הקידום החוקיות ניתן למצוא: אופטימיזציית קוד ותוכן, השגת קישורים נכנסים לאתר ממקומות שונים ברשת וכן שילוב תכני גולשים באתר.

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: