יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
04/04/2024 18:47
בניית של חנות באינטרנט למכירה של מוצרי גיימינג, מחשבים, סלולר וציוד נלווה
09/08/2023 17:16
בניית חנות באינטרנט למכירה של מוצרים לחיות מחמד
12/03/2023 22:03
במאמר זה נסקור את התפתחות שפת צד השרת PHP מראשית ימיה, לכל אורך גירסאותיה השונות עד לאן שהיא הגיעה ב...

התוכן הוא המלך - על חשיבות התוכן באתרי אינטרנט

  1. דף הבית
  2. קידום אתר מכירות
  3. התוכן הוא המלך - על חשיבות התוכן באתרי אינטרנט
אתר איכותי הוא אתר עם תוכן עשיר כחלק ממערך שיווק באינטרנט: חשוב שיהיה רלוונטי לגולש, מעניין, עם הקפדה על כתיבה שיווקית וחשיבה על קידום אתרים.
ניהול תוכן באינטרנט

חשיבות תוכן וניהול תוכן באתרי אינטרנט

בעבר, הייתה "אופנה" של בניית אתרים עשירים בפלאשים עם מסכי פתיחה מרשימים. אנשים טענו כי חשוב להציג אתר יפה ומושך עד כמה שניתן לגולשים וללקוחות. היום, חלה הבנה כי אתר טוב הוא לא בהכרח כזה העשיר בפלאשים כבדים, אלא כזה העונה על מספר פרמטרים, וביניהם:

  • עולה בצורה מהירה
  • נוח למשתמש
  • מכיל הרבה תוכן ומידע רלוונטיים

כמה מעוצב שהוא לא יהיה, אתר ללא כל תכנים טובים ואיכותיים עם ניהול תוכן רציני, לא יצליח למשוך אליו קהל גולשים מתעניין, וגם לא יקודם גבוה במנועי החיפוש.

אז מהו תוכן "טוב"?

תוכן טוב הוא חלק ממערך של שיווק באינטרנט והוא כזה שבשורה התחתונה יביא לכם לקוחות ורווחים. כדי שתוכן יביא לכם לקוחות הוא חייב לעמוד בכמה פרמטרים:

  • תוכן רלוונטי - התוכן חייב להיות רלוונטי לאתר שלהם, וכזה שהלקוחות שלכם יתעניינו בו
  • תוכן מעניין - התוכן צריך להיות כתוב בצורה מעניינת ושתמשוך את הקוראים לקרוא עוד ועוד
  • כתיבה שיווקית - התוכן חייב להיות תוכן "מוכר". כזה שהמסרים שתרצו להעביר דרכו יחלחלו בצורה טובה וברורה אצל הלקוח
  • תוכן עם דגש על קידום אתרים - התוכן חייב להיות בנוי באופן שחיפושים שונים במנועי החיפוש יפנו אל התוכן הזה בתוצאות גבוהות
  • ניהול תוכן - תוכן שיהיה קל לניהול בקלות כחלק מהאתר: להוסיף כתבה, לערוך כתבה, לשלב תמונות, וכו'

דיי ברור מהו תוכן רלוונטי ומהו תוכן מעניין. נפרט מעט על שאר הפרמטרים.

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא כתיבה שהמטרה שלה היא להעביר מידע או מסר, באופן שיקלט הכי ברור אצל הקוראים. כחלק מכתיבה שיווקית חשוב לכתוב בצורה "הסברתית" ולא "פירסומית", כלומר להסביר ללקוח בבהירות את המסרים שלכם מבלי להראות כאילו מנסים למכור לו משהו. אחרי שהמסרים יעברו אליו ויופנמו אצלו, יהיה קל יותר באמת להפוך אותו מקורא מתעניין ללקוח.

איך למשל מבצעים כתיבה שיווקית? בעקרון, אין כללים מוגדרים. אם הצלחנו לכתוב משהו שהעביר מסר שהופנם, עשינו את העבודה. ובכל זאת, יש כמה דוגמאות איך לעשות זאת נכון:

  • פתיחה מעניינת - פתיחת המאמר צריכה להיות כזו שתמשוך את הקורא לקרוא. למשל, התחלה בדוגמא, הצגת הבעיה הקיימת, להתחיל דווקא מהאלטרנטיבות ולהסביר כמה הן אינן טובות, וכו'
  • שילוב דוגמאות "מהחיים" - אם מנסים להסביר משהו, אפשר להמחיש זאת ע"י דוגמא שקרובה לקורא, גם כדי שיבין את הרעיון טוב יותר וגם כדי שיזדהה איתנו
  • פנייה אישית - כתיבה הפונה בגובה העיניים לקורא, בצורה בה הכותב כאילו משוחח עם הקורא ולא רק שופך מידע בצורה כללית
  • כתיבה "מדעית" - שילוב ציטוטים של אנשים, תאריכים, אומדנים והערכות, כל אלו הופכים את הכתבה לכזו המשדרת אמינות
  • שילוב תמונה להמחשה - תמונה שווה אלף מילים, והוספת תמונה טובה בכתבה משיגה לעתים תוצאה הרבה יותר טובה מאשר עוד מלל
  • עיצוב הטקסט - גם לעיצוב הטקסט יש משמעות, דוגמאות:
    • חלוקה נכונה לפסקאות לא ארוכות וריווח נכון מקלים על הקריאה
    • פונט קטן יותר נתפס רציני יותר
    • צבע פונט מותאם לצבע הרקע מקל על הקריאה ומשדר מקצועיות

ישנן שתי שיטות להשגת לקוחות:

  • Push - פונים אל הלקוח ישירות ומציעים לו הצעה
  • Pull - גורמים ללקוח לפנות אלינו מרצונו כי הוא צריך משהו

אם הצלחנו בביצוע כתיבה שיווקית באופן שתהיה מסוגננת ומנוסחת בצורה טובה, והלקוח הפוטנציאלי יקרא אותה אצלנו באתר, סביר שיפנה אלינו מרצונו (שיטת Pull). מכאן שחצי מהעבודה כבר נעשתה: לא היינו צריכים לרדוף אחריו או לשכנע אותו, וגם שידרנו יותר רצינות ומקצועיות.

תוכן עם דגש על קידום אתרים

לקוח פוטנציאלי נוסף שלנו הוא מנוע החיפוש. אם הצלחנו לעניין גם אותו בכתיבה שלנו, הוא יודה לנו על זה בכך שיעלה אותנו גבוה יותר בדירוגי האיכות שלו ובתוצאות החיפוש שלו. וכמו בשיטת "חבר מביא חבר", כך גם הלקוח "גוגל" (או כל מנוע חיפוש אחר), אם הוא יהיה מרוצה הוא יפנה אלינו לקוחות נוספים: ברגע שנהיה גבוה יותר בתוצאות החיפוש, יגיעו אלינו לקוחות אחרים נוספים דרכו.

חשוב, אם כן, לקחת בחשבון את מנוע החיפוש ואת כל נושא קידום אתרים בגוגל ברגע שכותבים תוכן. תוכן שנכתב בצורה טובה וחכמה פעם אחת, יעזור בקידום האתר מעלה בחיפושים ויביא לנו עוד לקוחות.

כדי שהתוכן יתרום לנושא קידום אתרי אינטרנט הוא צריך להיות בנוי נכון:

  • כותרת טובה
  • כותרות משנה
  • הדגשות בגוף הטקסט
  • טקסט עשיר במילות מפתח מבוקשות במנועי החיפוש - מילים הנבחרות בקפידה תוך סקרי שוק ושימוש בכלים מקצועיים
  • עם קישורים פנימיים בין התכנים השונים

אם כבר כותבים כתבה לאתר שלכם, מומלץ לכן לקחת את נושא קידום אתרים בצורה רצינית ולא להתעלם ממנה בכתיבה.

ניהול תוכן

ניהול תוכן הוא היכולת להוסיף תכנים חדשים ולערוך קיימים באמצעות "פאנל ניהול" המכונה מערכת ניהול תוכן או לעיתים CMS (השם המלא: Content Management System).

כחלק מהליך בניית אתר אינטרנט חדש חשוב לשים דגש שתינתן לנו האפשרות לניהול התכנים באתר בצורה טובה ונוחה, אך במקביל מקצועית וכזו המותאמת למנועי החיפוש בצורה מקסימלית.

הרבה חברות טוענות כי להן יש מערכת ניהול תוכן טובה יותר של המתחרים. יכול להיות. אך לפני שמשווים צריך לבחון את הקריטריונים למערכת ניהול טובה, ולדעתנו מערכת CMS טובה היא כזו המכילה:

  • ניהול תוכן מקצועי - המקצועיות נמדדת ביכולות השונות של המערכת, בין היתר:
    • יכולת הוספת תכנים ללא הגבלה
    • יכולת סידור נוחה של התכנים בקטגוריות
    • יכולת חיפוש דפים / תכנים
    • יכולת מיון הדפים ורשימת התוצאות
    • יכולת לקבוע לכל דף האם הוא "טיוטה" ומוסתר זמנית באתר, או גלוי באתר
  • ניהול תוכן ידידותי למשתמש - תכונות "ידידותיות" חשובות
    • ממשק בעברית
    • מינימום תפריטים - אפשר לעשות הרבה עם מעט תפריטים ואופציות מסורבלות
    • ניווט פשוט - בצורה פשוטה ניתן להכנס למצב עריכה או לעבור בין התפריטים השונים
    • ממשק עשיר באייקונים ברורים ולא רק בטקסט
    • עשיר בהסברים - מעבר עם העכבר על כל אייקון אומר מה יקרה בלחיצה עליו
  • ניהול תוכן עם אופטימיזציית קידום אתרים - לכל עמוד שעורכים צריכה להנתן בקלות האפשרות לשינוי
    • שם הדף באתר
    • כותרת החלון title
    • כותרת ראשית h1
    • כותרת משנית h2
    • יכולת עריכה עם עיצוב - עריכה עם הדגשות ויצירת קישורים פנימיים ולא רק טקסט נטול עיצוב
    • תאור עמוד description למנוע החיפוש
    • רשימת מילות מפתח keywords למנוע החיפוש

ברגע שהחלטנו על בניית אתר אינטרנט ובחרנו בחברת בניית אתרים מסויימת, מערכת ניהול התוכן תלווה אותנו שנים רבות. רבים נוטים להמעיט בחשיבותה ומסתכלים רק על עיצוב האתר ולא על מאחורי הקלעים (מה שנקרא back office). חשוב לבדוק היטב איזו מערכת ניהול תוכן אתם מקבלים יחד עם האתר שלכם, ולוודא כי היא משלבת בין מקצועיות, ידידותיות למשתמש וכמובן לא לשכוח קידום אתרים ואופטימיזציה מקסימלית לגוגל.

ניהול תוכן - סיכום

אתר איננו רק עיצוב. תוכן איכותי חשוב שיהיה בכל אתר מקצועי המכבד עצמו. תוכן טוב הוא כזה שלקח בחשבון שיווק באינטרנט ולכן בנוי עם חשיבה והקפדה על רלוונטיות, עניין, כתיבה שיווקית, קידום אתרים במנוע חיפוש וניהול תוכן איכותי. חשוב לזכור כי אם יש לנו באתר תוכן טוב, המרחק לעוד לקוח קצר יותר.

אולי יעניין אותך גם:
הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: