מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
23/01/2019 15:14
אנו במיזם גרופ קיבלנו את תו אמון הציבור להגינות בעסקים.
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

אתרי מאמרים

»
»
אתרי מאמרים

הפצת מאמרים באתרי מאמרים היא שיטה שיווקית ופירסומית חשובה, שניתן לנצל אותה גם לקידום האתר במנועי חיפוש. כיצד לעשות זאת נכון?

הפצת מאמרים ברשת

מהם אתרי מאמרים ולמה הם קיימים?

אתרי מאמרים הם אתרים שמכילים תכנים בתחומים שונים המסודרים לפי קטגוריות נושאים. בישראל יש עשרות אתרים פעילים כאלו, שניתן לקרוא בהם מידע בתחומי חיים רבים, כמו גם בתחומים מקצועיים. אם הגעתם לאתר כזה ותהיתם מי הקים אותו ולאיזו מטרה, תוכלו לבדוק אם בתחתית העמוד יש קישור "מי אנחנו" שמציג את פרטי החברה. פעמים רבות תיתקלו בקישור עם עוגן "קידום אתרים" שמוביל אל אתר החברה שהקימה את האתר. מכאן ניתן ללמוד שאתרים אלה מוקמים בדרך כלל ע"י חברות קידום אתרים, והם מועילים לבעליהם במגוון דרכים:

  • קידום אתרי אינטרנט של החברה או של לקוחותיה - העלאת מאמרים בנושאים רלוונטיים לאתר כדי להוציא מהם קישורים אל האתר שמקדמים (חלק מקידום Off-Page). ידוע למשל כי כשמנוע החיפוש גוגל מדרג את האתר הוא לוקח בחשבון את כמות הקישורים הנכנסים אליו. אתר שיש לו הרבה קישורים נכנסים נחשב לאתר סמכותי ודירוגו ע"י גוגל יעלה.  
  • שיווק באינטרנט - באמצעות הפצת תכנים ברשת ניתן להגיע לקהל יעד רחב בחינם. הקוראים הם למעשה לקוחות פוטנציאליים, ולכן אתר מאמרים הוא בעצם במה לשיווק העסק. הפצה של מאמר באתר חזק, מגדילה את הסיכוי שלו להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל ובכך להשיג חשיפה גדולה.
  • פרסום בתוך האתר - פרסום ע"י הכנסת מודעות גוגל, שהרווח בעדן הוא לפי מספר הלחיצות (PPC - Pay Per Click) יכול להכניס רווחים נאים, תלוי כמובן בנושא ובטראפיק באתר. 

כשאנשים מפרסמים כתבות הם למעשה תורמים לאתר המאמרים מבחינת קידומו בגוגל ע"י חיזוקו באופנים הבאים:

  • הגדלת כמות התוכן - כל העלאה של כתבה לאתר מגדילה את כמות התוכן באתר, שהיא קריטריון חשוב בעיני גוגל.
  • מילות מפתח - כל כתבה מעשירה את האתר במילות מפתח בתחום שעליו היא מדברת ולכן מחזקת את האתר במילות מפתח כלליות ומבוקשות. לדוגמה, כשמישהו מעלה לאתר תוכן בנושא עיצוב פנים, הוא תורם לקידום הקטגוריה "עיצוב פנים" באתר המאמרים תחת חיפוש ביטוי זה, כיוון שהוא מעשיר את הקטגוריה בתוכן חדש המכיל מילות מפתח מהתחום.
  • עדכון שוטף של האתר - האתר מתעדכן כל פעם שנוסף בו תוכן, וגם זה דבר שמנוע החיפוש גוגל מאוד אוהב. אתרים שמתעדכנים תכופות מדורגים גבוה יותר בגוגל.

למה כדאי לפרסם תוכן באתרי מאמרים?

אם אתם בעלי עסק או חברה ויש לכם אתר אינטרנט, אתם ודאי מבצעים עבודת שיווק ופרסום כמיטב יכולתכם. שיווק באינטרנט הוא תחום שמאוד התפתח לאחרונה והוא משתנה כל הזמן, במיוחד עקב ההשפעה של עידן Web 2.0. בעולם האינטרנט של היום קיים דגש על תכני גולשים. הגולשים באינטרנט לוקחים חלק פעיל בניהול התכנים ברשת. הם כותבים בלוגים, מוסיפים ערכים לוויקיפדיה, כותבים תגובות וטוקבקים לתכנים שהם קוראים, משתתפים ברשתות חברתיות ועוד. העלאת מאמר לאתר מאמרים היא דרך נוספת לשיתוף הגולשים בעיצוב עולם הידע הקיים ברשת.

פרסום מאמרים באינטרנט נעשה על פי רוב באתרים המיועדים לכך. יש לכך כמה סיבות עיקריות:

  • חשיפה לקהל יעד גדול - אלה הם אתרים חזקים שמקודמים היטב באינטרנט ולכן לפוסטים המתפרסמים בהם יש חשיפה גדולה.
  • הפצת מאמרים חינם באינטרנט - על הפצה של מאמר לא צריך לשלם, ולמעשה ניתן להוסיף כמות בלתי מוגבלת של תכנים.
  • קישורים יוצאים - אפשר להפיץ מאות כתבות ולהוציא מכל אחת כמה קישורים לאתר שלכם, שתורמים כאמור לקידום האתר בגוגל. מספר הקישורים שניתן להוציא מכל כתבה מוגבל בד"כ ומשתנה מאתר אחד למשנהו.
  • השקעה לטווח הארוך - העלאת מאמרים ופיזורם ברשת היא דרך אפקטיבית לשיווק ומיתוג, שכן היא נעשית כמעט ללא השקעה כספית, והתכנים יישארו ברשת לזמן ארוך ולא יוסרו משם (זאת בניגוד לפירסום, שבו ברגע שמסתיים הקמפיין הוא מיד מוסר). ניתן לראות בכתיבת התכנים ופיזורם ברשת גישה של "שגר ושכח", כאשר פעם אחת משקיעים וכותבים את התוכן ואז הוא יישאר שם לתמיד ללא השקעה נוספת מצידכם.
  • תפיסת שטח בתוצאות האורגניות - בשל חוזקם של אתרים אלה בעיניי גוגל, אופטימיזצייה נכונה של התכנים שלנו (שניתן לראותם בגדר דפי נחיתה לכל דבר), יכולה להביאם הרבה פעמים אף למקום ריאלי בעמוד הראשון בתוצאות חיפוש עבור מילים מבוקשות בגוגל. פיזור חכם של פוסטים שונים באתרים חזקים יכול להביא למצב שתתפסו מספר תוצאות מתוך כ-10 תוצאות בעמוד הראשון (ולא רק תוצאה אחת עבור האתר שלכם), כאשר כל תוצאה מובילה לעמוד תוכן אחר שלכם, וכך תנשלו את המתחרים שלכם מלהיות בעמוד הראשון בגוגל.
  • מיתוג נכון - פרסום באתר כזה פותח הזדמנות להפגין ידע וליצור לכם תדמית של מומחים בתחומכם, זאת כמובן אם תעשו זאת נכון, ועל כך בפסקה הבאה.

 איך כותבים מאמר נכון?

כדי להוציא את המקסימום מהטקסט שמפרסמים באתר מאמרים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

  • לפרסם תוכן איכותי - הכוונה היא לתוכן רלוונטי ומעניין, שימשוך את הגולשים לקרוא אותו. מלבד זאת, אם מדובר בפירסום מאמרים כדי להוציא מהם קישורים לאתר שאתם מקדמים, חשוב שתכתבו באופן ממוקד על נושא הקשור לנושא האתר שאליו פונה הקישור. קישור שמוציאים מתוך טקסט רלוונטי הוא קישור חזק יותר, כיוון שגוגל יודע לפענח את ההקשר שממנו יוצא הקישור.
  • לתת ערך מוסף לגולש - חשוב שהתוכן שלכם יכיל מידע שיש בו צורך ורוצים לקרוא אותו. מבחינת קידום האתר שלכם, תוכן עם ערך מוסף אמיתי לגולש יביא למצב שהגולש יישאר יותר זמן בעמוד בשל קריאתו, יגיב עליו או יקשר אליו מבחוץ (כל אלו יעזרו בחיזוק עמוד התוכן ובפרט חיזוק הקישורים היוצאים ממנו אליכם). מבחינה שיווקית, תוכן איכותי יביא להתרשמות של הקורא מכם והוא כבר ימצא דרך ליצור איתכם קשר (למשל דרך הקלקה על הקישורים לאתר שלכם).
  • לפרסם מידע מקורי - גוגל מסוגל לזהות תוכן משוכפל, ואם התוכן שפרסמתם מועתק ממקום אחר, מנוע החיפוש יודע זאת וזה נחשב לשיכפול. גם אם מקור התוכן הוא באתר שלכם, ואין בזאת הפרת זכויות יוצרים, שכפול תכנים איננו מומלץ מבחינת קידום אתרים ועלול אף לפגוע באתר שלכם.

    יש הגורסים כי לגיטימי לפרסם טקסט כלשהו קודם אצלנו באתר ורק לאחר מכן באתר מאמרים, שאז לכאורה יזהה גוגל שהאתר שלנו הוא המקור, אך המלצתנו היא להמעיט בשכפולי תוכן וסינדיקצייה משתי סיבות עיקריות: ראשית, גירסת הטקסט באתר המאמרים יכולה להיסרק לפני הגירסה אצלכם באתר גם אם פרסמתם את התוכן אצלכם ראשון (ואז מבחינת גוגל הגירסה אצלכם באתר היא ההעתק), ושנית מהסיבה שאתר שרוב תכניו משוכפלים, גם אם הוא המקור בעיניי גוגל, אין בו ממש ערך מוסף לגולש.

  • לשים דגש על כתיבה שיווקית - המסר השיווקי שלכם צריך להיות ברור מקריאת הכתבה שפרסמתם. עוד על כתיבה שיווקית תוכלו לקרוא בעמוד ניהול תוכן.
  • להקפיד על רמה לשונית סבירה ומעלה - התוכן שאתם מפיצים הוא הפנים שלכם. טקסט עם שגיאות כתיב וטעויות דקדוקיות עושה רושם ראשוני רע.

טיפים נוספים לפרסום מאמר

מלבד ההנחיות המתמקדות בכתיבת התוכן, ריכזנו עבורכם בפסקאות הבאות המלצות נוספות שרצוי להתייחס אליהן בעת העלאה של מאמר לרשת:

 

אופטימיזציית תוכן

כדי לעזור לגוגל להבין מה הנושא של המאמר ומהן מילות המפתח שבהן אתם מקדמים אותו ובעקבות כך גם את האתר שלכם, כדאי להקדיש תשומת לב לפרמטרים הבאים:

  • כותרת - הכותרת שמזינים היא בדרך כלל גם כותרת החלון. כותרת החלון הנה חשובה ביותר עבור גוגל, ולכן חשוב לשבץ בתוכה את מילות המפתח שלכם, ורצוי בתחילת הכותרת. כותרת קצרה מידי איננה טובה, כי היא רחבה מידי. נסו להיות ספציפיים ולתת כותרת שתשקף את תוכן הכתבה. למשל הכותרת "מכנסי ג'ינס בגזרה גבוהה לנשים" תהיה אפקטיבית יותר מסתם "ג'ינסים".
  • תקציר - התקציר הוא למעשה כותרת המשנה שתופיע בפונט מודגש מתחת לכותרת הראשית. גם כאן רצוי לשלב מילות וביטויי מפתח.
  • עוגן לקישורים - כל קישור יוצא צריך להיות קישור עם עוגן טקסטואלי רלוונטי לאתר שאליו פונה הקישור. באופן זה תחזקו את אתרכם במילת המפתח שבעוגן.
  • שילוב מילות מפתח בטקסט - גם התוכן עצמו צריך להכיל כמה שיותר מילות מפתח וביטויי מפתח קשורים ורלוונטיים לנושא שעליו אתם כותבים. מאידך, חשוב להימנע מאופטימיזציית יתר ולא להציף את הטקסט בביטויים החוזרים על עצמם. טקטיקה זו היא לא רק מעצבנת עבור הקוראים, אלא גם פסולה בעיני גוגל.
  • מילוי שדה תוויות או מילות מפתח - הכניסו תוויות רלוונטיות בשדה המתאים, כדי שיהיה קל יותר לאתר את הכתבה שלכם לפי התוכן שלה. גוגל אמנם טוענת שאיננה מתייחסת לתגיות בדירוג האתר, אולם ייתכן שמנועי חיפוש אחרים כן עושים זאת.
  • הדגשות בגוף הטקסט - טקסט מודגש מתפרש ע"י מנוע החיפוש כרלוונטי וחשוב יותר, ולכן מומלץ להדגיש מידי פעם ביטויים חשובים מבחינת המסר שלהם, המכילים את מילות המפתח, אבל לא רק אותן, כדי להימנע מאופטימיזציית יתר.
  • תיאור העמוד - רוב אתרי המאמרים גוזרים את הטקסט עבור תיאור העמוד שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, מן הפסקה הראשונה של התוכן או מן התקציר שכתבתם, לכן את מילות המפתח החשובות רצוי לשלב בתחילת הטקסט, כדי לוודא שהן אכן יופיעו בתיאור העמוד.

 

בחירת קטגוריה מתאימה

בעת פירסום מאמרים, תתבקשו לבחור קטגוריה שבה יופיע התוכן שהוספתם. באתרים שונים החלוקה לקטגוריות היא מעט שונה, אולם ברוב המקרים תצליחו למצוא קטגוריה מתאימה. ישנם אתרים שמאפשרים הוספת קטגוריה חדשה במקרה שלא נמצאה קטגוריה מתאימה לכתבה שלכם, אולם זה נעשה דרך הנהלת האתר ולא באופן עצמאי.

כאשר הגולשים נכנסים לאתר המאמרים כדי לקרוא על נושא מסויים, במקרים רבים הם מחפשים בעזרת ניווט בין הקטגוריות השונות, המסודרות בדר"כ בתפריט מסודר בעמוד הראשי. כדי שגולשים אלה יוכלו להגיע לעמוד שלכם בקלות ולהיחשף לתכנים שלכם, חשוב שתקפידו לבחור תמיד את הקטגוריה המתאימה ביותר. בחירת הקטגוריה הנכונה חשובה מן הסיבות הבאות:

  • חוויית גלישה - הגולשים באתר יוכלו להגיע בקלות לעמוד התוכן שלכם.
  • מבנה היררכי באתר - מנוע החיפוש גוגל מכיר את ההיררכיה של האתר ומקשר את הטקסט אל הקטגוריה שבה הוא מופיע. כל זה תורם לקידום של המאמר ולכוח של הקישורים היוצאים ממנו.
  • קישורים למאמרים נוספים בנושא - בתחתית הטקסט שפרסמתם יופיעו בד"כ קישורים לתכנים אחרים בנושא דומה, מאותו אתר מאמרים. גוגל מזהה את רשימת הקישורים הזו כחלק מתוכן הדף ולכן רצוי שיופיעו שם תכנים מאותו תחום. אם תבחרו בקטרוריה המתאימה ביותר, הקישורים בתחתית העמוד יכילו מן הסתם מילים וביטויים רלוונטיים לנושא ויעשירו את תוכן העמוד בעיני גוגל.

 

קרדיט לכותב המאמר

רוב האתרים מאפשרים להכניס חתימה עם פרטים של הכותב ולעתים אף להוציא קישור או שניים מן החתימה. החתימה מופיעה בסוף הטקסט ומטרתה לתת קרדיט לכותב המאמר. זוהי הזדמנות טובה להפצת פרסומת טקסטואלית ברשת, שמכילה את שם החברה ומספרת עליה קצת. הנה כמה נקודות חשובות כדי להוציא את המקסימום מהחתימה:

  • אורך החתימה - כתבו שורה עד שתי שורות, לא יותר.
  • תוכן החתימה - ספרו מי אתם ומה אתם עושים.
  • חתימה מקורית - לא לשכפל חתימה זהה בכל הכתבות שלכם. אף אחד לא אוהב שכפולים, ובמיוחד לא גוגל.
  • טקסט עשיר במילות מפתח - שלבו את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שאותו אתם מקדמים.
  • קישורים - הוציאו מהחתימה קישורים לאתר שלכם, אבל בעיקר לעמוד הראשי. נסו בכל פעם לשנות מעט את העוגן של הקישורים ולהשתמש בכמה שיותר ואריאציות שונות.

לסיכום

פרסום מאמרים באתרי מאמרים זו דרך טובה להפצת תוכן שיווקי ברשת, כחלק ממערך שיווק באינטרנט. במידה ותעשו זאת נכון, התכנים יעבדו בשבילכם ברשת: הם יבססו את התדמית שלכם, יפרסמו אתכם באופן מאסיבי ויתרמו לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. כדי לא לגרום ליותר נזק מתועלת, הקפידו על הכללים והטיפים שפורטו למעלה.

 

יש לכם עצות נוספות לפרסום מאמרים ברשת? ספרו לנו בתגובות.

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של בניית חנות וירטואלית בחוד החנית של הטכנולוגיה עם שיווק אפקטיבי להגדלת המכירות.

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: