מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

דף נחיתה

מהם דפי נחיתה (landing pages) וכיצד ניתן לבנות אותם בצורה אופטימלית שתתרום לקידום האתר באינטרנט?

מבנה דף נחיתה

מהו דף נחיתה

דף נחיתה (landing page) הוא למעשה כל דף באתר, שניתן להגיע אליו ישירות דרך מנוע החיפוש או דרך כל פירסום ברשת. דף זה הוא הרושם הראשוני של הגולש על המוצר שאתם מוכרים או השרות שאתם מציעים, ולכן חשוב שהוא יהיה עשוי בקפידה. דפי נחיתה שנערכו נכון הנם ברורים וקריאים יותר לא רק ללקוחות הפוטנציאליים, אלא גם - לא פחות חשוב - למנועי החיפוש, ובראשם גוגל. אם דף הנחיתה שלכם בנוי נכון, הוא מזמין ויעיל יותר ובכך מגדיל את הסיכוי להפוך את הגולשים שהגיעו לאתר ללקוחות.

בעבר היתה חשיבה לבניית דף נחיתה בפלאש שהוא דף מושך יותר, אך היום הכיוון הוא לבנות דפי HTML מבוססים אופטימיזציית תוכן (לפי האמור להלן). למשל כשמקשרים מודעה בקמפיין ממומן של Google Adwords לדף נחיתה חיצוני, ככל שהדף ייבנה עם אופטימיזציית תוכן טובה ונכונה יותר, גוגל יראה בדף כרלוונטי יותר ויזכה את המודעה הממומנת בציון איכות גבוה יותר (דבר שיוביל למיקסום החשיפות והפחתה של עלות לקליק). לכן, גם כאשר בונים דף נחיתה שכל מטרתו להיות חלק מקמפיין ממומן, חשוב לזכור שלא להזניח את נושא אופטימיזציית התוכן שלו, ואפילו לשלם על דף כזה יותר, כי בטווח הארוך תחסכו בעלויות הקמפיין.

כשבונים דף נחיתה, רצוי לחשוב על הגולש ומה הוא מחפש. אם אנחנו מקדמים את העמוד תחת מילות מפתח מסוימות, והגולש נכנס לאתר שלנו כיוון שהוא חיפש את מילות המפתח האלה, חשוב מאוד שדף הנחיתה שאליו הוא מגיע "יספק את הסחורה". דף זה צריך להיות ייעודי לנושא המבוקש, והתוכן שלו צריך להיות ברור ומובנה. אם דף הנחיתה (landing page) בנוי נכון ועשוי בצורה מקצועית, גם מנוע החיפוש יקרא אותו בצורה יעילה יותר, שגם תביא את דף הנחיתה גבוה יותר בתוצאות החיפוש של מילות המפתח שאתם מנסים לקדם.

איך לבנות דף נחיתה נכון

כתיבת דף נחיתה איכותי כוללת התייחסות גם למבנה וגם לתוכן המוצג בדף. הקפדה על מבנה המכיל את הפרמטרים הבאים, תבטיח שדף הנחיתה שלכם יהיה אופטימלי למשתמש, תעזור בנושא הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות ותתרום לקידום האתר בגוגל (המרכיבים מסודרים לפי סדר חשיבותם):

  • כותרת החלון title - הכותרת המופיעה על מסגרת חלון האינטרנט שבו צופים. חשיבותה של כותרת זו היא רבה לצורך קידום האתר. מנוע החיפוש של גוגל מתייחס אל תכנים המופיעים גבוה בדף כאל תכנים חשובים ורלוונטיים יותר, ומכיוון שכותרת העמוד נמצאת הכי גבוה שאפשר בדף - היא הופכת להיות ראשונה במעלה. בנוסף, כותרת זו קריטית עבור המשתמשים במנוע החיפוש - אותם לקוחות פוטנציאליים - כי היא מופיעה כלשונה גם ככותרת בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. בגלל חשיבות ה-title, רצוי וכדאי לשלב בתוכה את מילות המפתח שרוצים לקדם.

    כותרת חלון אופטימלית היא קצרה וקולעת ומוטב שתהיה בת מילים ספורות בלבד. כותרות ארוכות מדי מקוצרות ע"י גוגל בתוצאות החיפוש ויוצגו לגולש בצורה משובשת. אורך אידאלי לכותרת חלון הוא 2-6 מילים, בהתאם להקשר ולתוכן הדף. בבחירת המילים יש לקחת בחשבון שמשקלה של המילה הראשונה גדול יותר משל השנייה, וכן הלאה. על אף רצוננו לקדם במרץ את מילות המפתח המבוקשות, מומלץ להיזהר מאופטימיזציית יתר ולהימנע מכתיבת כותרת חלון שמכילה את מילות המפתח בלבד. כותרת כזו עלולה גם לטשטש את ייחוד האתר בין אתרי המתחרים ברשימת תוצאות החיפוש.

  • כותרת ראשית h1 - כותרת זו מכילה את שם דף הנחיתה ולמעשה מתארת את תוכן העמוד. ייעודה של כותרת h1 הוא להוות כותרת ראשית לעמוד, ולכן הגיוני ונכון שבכל עמוד באתר תהיה לא פחות ולא יותר מכותרת אחת מסוג זה. גם כאן, ככל שהכותרת ממוקמת גבוה יותר בעמוד, כך "משקלה" רב יותר, ומסיבה זו מומלץ שהיא תהיה תמציתית ותכיל את מילות המפתח בלבד.
  • כותרת משנית h2 - ארוכה ומפורטת יותר מן הכותרת הראשית. הכותרות המשניות, בדומה לאלה המופיעות בעיתונים, אמורות לסכם את עיקרי תוכן המאמר ולמשוך את הגולש לקרוא את הטקסט שמתחתיהן. כותרת זו מופיעה בד"כ מתחת לכותרת המאמר, מעל הטקסט, אך ניתן לשלב כותרות h2 נוספות גם בהמשך הדף, ובכך לחלקו לנושאים, למשל. גם בכותרות מסוג זה רצוי לשלב מילות מפתח רלוונטיות לטקסט.
  • כותרת h3 - בניגוד לכותרות מסוג h1, שבכל דף נחיתה מופיעות רק פעם אחת, כותרות מסוג h3 מפוזרות לכל אורך הטקסט. בכותרות אלה אפשר להפיץ מילים וביטויים קרובים למילות המפתח העיקריות. ככל שהכותרת מופיעה במקום נמוך יותר בעמוד, משקלה בציון שגוגל נותן לדף יורד.
  • תוכן דף הנחיתה - כאן מופיע כמובן תוכן המאמר. טקסט מקצועי אמיתי יכיל ממילא את מילות המפתח החשובות לכם, אך יש לשים לב גם במקרה זה, שטקסט הממוקם בתחילת המאמר (כלומר כמה שיותר גבוה, וכמה שיותר קרוב לתחילת הפסקה) נחשב רלוונטי יותר לפי המדד של גוגל. כמו כן, ניתן לשלב טקסט מודגש (bold), באופן הגיוני וסביר. גוגל מבין שטקסט מודגש הנו רלוונטי יותר לנושא המאמר, אך הדגשת יתר של אותן מילות מפתח שוב ושוב היא שגויה. דף כזה יזוהה על ידי גוגל כדף ספאם שכל מטרתו היא קידום בלבד, ודף זה יקבל דירוג רלוונטיות נמוך בעייני גוגל במקרה הטוב, ואף ייפסל לגמרי במקרה הפחות טוב, ולא יופיע בתוצאות החיפוש. טקסט המסומן בקוו תחתון או טקסט נטוי נחשבים גם לסוג של הדגשה, אם כי פחותה מן ההדגשה ב-bold.

    בדף נחיתה שהוא חלק מאתר שמקדמים, רצוי להוציא בצורה הגיונית מספר קישורים לדפים אחרים באתר, על מנת לתת ערך מוסף לדף ממנו יוצא הקישור (בכך שהוא מקשר לעוד חומר בנושא), על מנת לטרגט ביטויים (גוגל יודע לקשר את הדף המקושר עם טקסט העוגן של הקישור אליו) ועל מנת לבצע פיזור ומיקסום חכם יותר של ה-PR בעמודי האתר. חשוב לציין שאם הדף הוא דף נחיתה שמקושר ממודעה ממומנת לא מומלץ להוציא ממנו קישורים החוצה, שכן הם מסיתים את הגולש מהדף שאמור לתפוס את המיקוד שלו ולהניע אותו לפעולה (שליחת פרטים בצור קשר).

  • תיאור העמוד description - תיאור תמציתי וממוקד של תוכן העמוד, המופיע גם הוא בתוצאות החיפוש בגוגל, מתחת ל-title. תיאור אטרקטיבי ועם זאת מתאים לתוכן העמוד, יביא אל האתר גולשים שבאמת חיפשו את מה שהעמוד מציע. אם הם ימצאו בדף הנחיתה שלכם בדיוק את מה שחיפשו, הם ישהו זמן רב יותר באתר, ובכך ישפרו את ערכו לפי מדד גוגל, ואולי גם יהפכו ללקוחות שלכם.

    תיאור עמוד מוצלח מכיל גם הוא את מילות המפתח הרלוונטיות שבחרתם. יש לשלב אותן במינון סביר, כך שתיאור העמוד יישאר קריא ובאורך המתאים - כשורה-שתיים. טקסט ארוך מידי יוצג קטוע, בעוד טקסט קצר מדי יוביל להודעת שגיאה ב Google Webmaster Tools. כמו כן, טקסט שאיננו רלוונטי לתוכן העמוד ו/או לביטוי המבוקש בחיפוש, לא בהכרח יוצג בתוצאות החיפוש, וייתכן כי גוגל יציג במקומו קטע תוכן רלוונטי יותר מהדף.

  • מילות מפתח keywords - ניתן לבחור מילות מפתח הקשורות לתוכן הדף ולציין אותן ב-html כ- keywords. בגוגל טוענים שלמילות המפתח בקוד אין השפעה על מיקום הדף בתוצאות החיפוש. זה אולי נכון, אבל כדאי להשקיע ולהכניס אותן בכל זאת, בתקווה שמנועי חיפוש אחרים כן מחשיבים אותן. וגם משם עשויים להגיע גולשים לאתרכם. את מילות המפתח יש להקליד כשהן מופרדות זו מזו בפסיקים, ללא רווחים.

סיכום

הקפדה על מבנה דף נחיתה (landing page) נכון וקריא עוזרת בקידום הדף בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. בניית דף נחיתה ברור ומזמין יכול להביא אליכם לקוחות ולכן חשוב לעשות זאת בצורה אופטימלית. דף נחיתה שבנוי נכון נקרא ע"י גוגל בקלות רבה יותר ומקודם גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

בעזרת הפרמטרים שפורטו למעלה תוכלו לבנות גם את דפי הנחיתה באתרכם בצורה יעילה יותר.

 

מה חשוב לכם שיהיה בדף הנחיתה שלכם כדי להפוך אותו לאפקטיבי יותר? על מה לא הייתם מוותרים? ספרו לנו בתגובות למאמר.

הוספת תגובה

תודה רבה

10/02/2013 20:21
אסף ירדן
מאמר מצויין, מקיף ואינפורמטיבי.

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: