מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
24/10/2018 19:39
מתכנן הקמת חנות מתנות מקוונת? אספנו עבורך כל מה שחשוב לדעת לפני שאתה יוצא לדרך.
15/09/2018 19:27
יש לך עסק למכירת רהיטים או שאתה מתכנן אחד כזה בקרוב? קרא איך הקמת חנות וירטואלית למכירה של רהיטים בא...
06/09/2018 18:05
מחשבים זו אהבת חייך? האם חשבת למכור מחשבים, טלפונים סלולריים, קונסולות משחק וציוד היקפי באינטרנט? המ...
24/08/2018 13:39
הקמת פורטל בריאות באנגלית
22/08/2018 0:27
מתכנן להקים עסק למכירת מוצרי מזון באינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור לך בתכנון להצלחת העסק.
תגובות אחרונות תגובות אחרונות
בניית חנות וירטואלית
29/08/2018 13:50
חברה לבניית אתר וחנות וירטואלי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 15:45
היי, השפות PHP ו-PYTHON שתי...
שפת שרת מול שפת לקוח
04/07/2018 14:10
מה ההבדל בין php ל python

ריקוד גוגל

»
»
ריקוד גוגל

אחת לכמה זמן מעדכנת גוגל את בסיס הנתונים שלה במהלך שדבק בו השם ריקוד גוגל Google Dance.

ריקוד גוגל

מהו ריקוד גוגל Google Dance?

המונח ריקוד גוגל מתייחס לעדכון נרחב של מסדי הנתונים של גוגל שהיה נעשה בעבר (עד שנת 2003) פעם בחודש לערך, והביא לשינויים מרחיקי לכת במיקום האתרים בתוצאות החיפוש. כיום לא נערך יותר העדכון במתכונת כזו, אלא השינויים במאגרי המידע של גוגל מתבצעים בצורה שוטפת, כמעט יומיומית, המכונה בגוגל Everflux.

השם המוזר "ריקוד גוגל" מתאר את התנודות במיקום האתר בעת ביצוע חיפוש מסוים. בשיטת עידכון הנתונים כפי שהיא היום, לא חלים שינויים גדולים בין-לילה בתוצאות החיפוש, אולם לאחר עדכון כלשהו שמבצעת החברה במנוע החיפוש, נצפות פעמים רבות תנודות בדירוג אשר נובעות מאופן פעולתו של מנוע החיפוש: גוגל עובד בעזרת עשרות אלפי מחשבי PC רגילים, המפוזרים בכמה מקומות שונים בעולם. כל אחד מריכוזי המחשבים הללו נקרא מרכז מידע (Data Center). חלוקת עבודת החיפוש בין מרכזי המידע נעשית כך שבכל פעם מופנה החיפוש למרכז מידע אחר.

בכל עדכון של מאגרי המידע של גוגל, מתעדכנים מרכזי המידע בזה אחר זה על פי השינוי שבוצע. הפצת העדכון בין כל המרכזים עשויה לקחת עד חודש ויותר, ובתקופה זו קיימים הבדלים בין הנתונים בכל אחד מן המרכזים. כתוצאה מכך, בתקופה שלאחר השינוי, חיפוש שאנו מבצעים ברגע נתון יכול להניב תוצאות שונות מאלה שקיבלנו בחיפוש זהה לפני 10 דקות. למי שמבצע את החיפוש, נראה כי התוצאות רוקדות, ומכאן שם התופעה "ריקוד גוגל".

ריקוד גוגל אז והיום

בעבר, אחת לכמה חודשים התבצע שינוי דרסטי בתוצאות החיפוש. בשנים האחרונות, נעשים במנוע החיפוש שינויים יומיומיים במטרה להגדיל את מאגר הנתונים שלו ולשפר את תוצאות החיפוש כל הזמן בצורה עקבית ולמזער שינויים דרסטיים אחת לתקופה.

אלו הם עיקרי השינויים בבסיס הנתונים ובאלגוריתם של גוגל המשפיעים על דירוג התוצאות מחדש ותופעת "ריקוד גוגל":

  • הוספה של פרמטרים חדשים לאלגוריתמים של גוגל שהולך ונעשה חכם יותר - למשל, החל מתחילת 2010 נכנס פרמטר של מהירות טעינת האתר לאלגוריתם הדירוג
  • שינוי החשיבות בפרמטרים הקיימים באלגוריתם של גוגל - למשל, עם השנים יורדת החשיבות של ההופעה במדריך האתרים DMOZ, וכן עולה החשיבות של תכנים איכותיים באתר על פני הקישורים הנכנסים וותק הדומיין
  • הרחבה של רשימת האתרים המאונדקסים - בכל פעם שואף גוגל להוסיף אתרים חדשים לאינדקס הרחב ממילא שלו, כאשר אתרים חדשים משנים לעתים מיקומים של אתרים קיימים ומורידים אותם מטה במיקום בתוצאות החיפוש
  • עדכון הדירוג של האתרים הקיימים באינדקס - גוגל שואפים להתעדכן בפעילות האתרים השונים ולדרגם מחדש, כאשר הדירוג המשוקלל כולל מאות פרמטרים, וביניהם ותק הדומיין, כמות ואיכות התכנים באתר, כמות ואיכות קישורים נכנסים לאתר, עדכניות האתר, זמן שהיה ממוצע באתר, ועוד

ירידה לשם עלייה

בתקופה שבה מבחינים בריקוד גוגל, אתר זה או אחר עלול לפתע לצנוח מטה בתוצאות החיפוש. אם מדובר באתר שנעשה לו קידום חוקי (White Hat SEO), רוב הסיכויים הם שהאתר יתאושש במהרה ויחזור לתוצאה דומה או אף גבוהה יותר מזו שהיה בה לפני השינוי. כאשר מהלך כזה קורה, אין הרבה מה לעשות בכדי למנוע אותו, אולם רצוי לפעול במטרה לוודא את עלייתו חזרה מעלה:

  • עדכון האתר לעיתים תכופות - התעדכנות האתר באופן שוטף תביא לכך שהוא ייסרק לעיתים קרובות יותר ע"י הרובוטים של גוגל. אתר מתעדכן נחשב לאיכותי יותר והדבר יתרום לשיפור המיקום בתוצאות החיפוש.
  • העלאת תוכן איכותי לאתר - מנוע החיפוש גוגל מדרג את האתרים לפי איכותם והרלוונטיות שלהם למילות החיפוש. לכן, ככל שהאתר עשיר יותר בתוכן רלוונטי ואיכותי, כך תעלה איכותו בעיני גוגל.
  • בניית קישורים נכנסים וקישורים יוצאים לאתרים חזקים - אתר שיש לו קישורים מאתרים חזקים, או שהוא מוציא קישורים רלוונטיים אל אתרים כאלה, נחשב לסמכותי יותר ודירוגו עשוי לעלות.

מדוע גוגל משנה את האלגוריתמים?

גוגל שואפת כל הזמן להעניק למשתמשי מנוע החיפוש שלה חוויית גלישה איכותית. טענה מרכזית של גוגל, היא שבעוד בעלי האתרים השונים שואפים להגדיל את הזמן הממוצע בו ישהו הגולשים באתר שלהם, הם לעומת זאת, שואפים לתת את התוצאה המהירה ביותר לגולש על מנת שיצא מתוצאות החיפוש כמה שיותר מהר החוצה לאתר אחר. לשם כך, חלים כל הזמן שיפורים במנוע החיפוש, על מנת לספק תוצאות כמה שיותר רלוונטיות עבור השאילתא שהוקלדה. שינויי האלגוריתמים נועדו למטרה זו, ובין השאר הם אמורים:

  • להילחם באתרי ספאם וחוות קישורים - גוגל משנה את משקלם של הקישורים בדירוג האתרים, על מנת למנוע ככל האפשר מאתרי ספאם שנועדו להוצאת קישורים בלבד להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. במסגרת המאבק, בעת עדכון בסיסי הנתונים, נמחקים מן האינדקס אתרים שנפסלו בגלל קידום Black Hat ולאחר השינוי הם לא יופיעו יותר בתוצאות החיפוש.
  • לשפר את יכולות הסריקה - גוגל מתאימה את מנוע החיפוש לאינטרנט כפי שהוא היום. למשל, בעבר היה גוגל מנוע חיפוש טקסטואלי בעיקר, אך כיום הוא מסוגל להרבה יותר, עם יכולת איתור תמונות, סרטונים ועוד.
  • להביא תוצאות רלוונטיות ואיכותיות יותר לגולש - גוגל מנסה בכל פעם לשפר את אלגוריתם החיפוש על מנת להביא למצב בו תוצאות החיפוש יהיו מדורגות טוב יותר, כאשר בראשן יופיעו האתרים שהינם הרלוונטיים יותר לתוצאות החיפוש, וכן האתרים האיכותיים יותר (מהירים, בעלי סמכות, וכו'). בין היתר, מנסה האלגוריתם של גוגל להילחם במניפולציות המחבלות ברלוונטיות של תוצאות החיפוש בשיטות קידום "אפורות" (כגון ספירת צפיפות מילות מפתח, שכפול תכנים מכוון וכו').
  • להציג את הנתונים בצורה טובה יותר - כאן עושה גוגל מאמץ להציג את התוצאה כמה שיותר ברורה לגולש, בעיקר על ידי שילוב טכניקות שונות של Site Links.

עבור בעלי אתרים ומקדמי אתרים, התופעה המכונה ריקוד גוגל היא תופעה מרגיזה ובלתי מובנת. לא די בכך שהאלגוריתם של מנוע החיפוש הינו סודי, נוספת לכך התופעה המסתורית שבה מידי פעם האתרים שאנו מקדמים נופלים מטה ונעלמים עמוק בין דפי התוצאות. אין הסבר מדויק ורשמי באשר לסיבה שבגללה זה קורה, אולם כדאי להסתכל על הצד החיובי: מידי פעם ניתנת לנו ולכל המתחרים שלנו הזדמנות לרענן את השורות. גוגל משפרת את האלגוריתם שלה, אתרי ספאם נפסלים ויורדים מגוגל, ואתרים רבים אחרים מקבלים תמריץ להתעדכן ולהפוך איכותיים יותר.

הוספת תגובה

רוצה שנקפיץ גם את העסק שלך?

פיתחנו עבורך פלטפורמה ייחודית שתוביל את העסק שלך להצלחה: יותר חשיפה, יותר מכירות, פחות נטישת גולשים.

שילוב מנצח של טכנולוגיה שהיא חוד החנית עם ליווי אישי להצלחה!

 

לא מהססים! ממלאים את הטופס או מתקשרים עכשיו 077-7644819

 
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: