דף נחיתה שיווקי הוא עמוד שבו אמורים לנחות כל הגולשים שהקליקו על מודעה פרסומית שלנו בגוגל או על קישור ששלחנו בניוזלטר לכל רשימת התפוצה. זהו עמוד בעל חשיבות עצומה שכן הוא מהווה מעיין מעבר בין הפרסום שלנו לבין העסק עצמו, ותפקידו להשיג כמה שיותר המרות עבורנו. המרה היא הפיכתו של גולש בדף הנחיתה ללקוח, וזה נעשה באמצעות יצירת קשר ע"י השארת פרטים בדף הנחיתה.
כל עסק המעוניין בבניית דף נחיתה שיווקי, מודע לעובדה כי עיצוב דפי נחיתה ושימת דגש על צבעים, גודל פונט, תמונות ועוד, משפיעים על כמות ההמרות של אותו עמוד. בניית דף נחיתה מעוצב אמנם דורשת עבודה מאומצת יותר, כיוון שצריך לשכור מעצב ולא ניתן לעשות זאת באופן עצמאי, אולם התוצאה תהיה הרבה יותר שיווקית ומוכרת מאשר לעצב דף נחיתה חינם דרך האינטרנט. גם כאן, כמו בבניית אתרי אינטרנט, מומלץ להשקיע ולא לנסות להקים את העמוד בחינם, כיוון שהוא עלול להיות בעל עיצוב לקוי שאיננו מספיק מזמין, וכך נפסיד לקוחות רבים, שאולי ילחצו על הקישור שלנו וייכנסו לעמוד (כלומר יהיו לו חשיפות רבות), אך יימנעו מליצור עימנו קשר (כלומר, לא תתבצע המרה).
אם כן, מה חשוב במיוחד לדעת בעת עיצוב דף נחיתה מקצועי לפרסום ממומן או לבאנר? להלן כמה מן הנקודות העיקריות שיש לקחת בחשבון:
- קהל יעד - בניית דף נחיתה מעוצב צריכה לקחת בחשבון את קהל היעד שאליו פונה הפרסום. במקרים שאותו מוצר משווק בקרב קהלים שונים הנבדלים זה מזה באופיים, כדאי לשקול בניית שני דפי נחיתה מעוצבים בסגנון שונה, שיותאם לכל קהל יעד. הסיבה לכך היא כי עמוד נחיתה בעל עיצוב לא מתאים, לא ימשוך את תשומת ליבו של הקהל אליו אנו פונים, וכך נחמיץ את המטרה.
- שילוב תמונה - גם אם המוצר שלכם איננו חפץ שניתן לצלם כמו בגדים או נעליים, שילוב תמונה מתאימה אחרת בדף הנחיתה יועיל בכך שהתמונה תתפוס את תשומת ליבו של הגולש לעוד כמה שניות, שבהן הוא סופג את המסר השיווקי שלנו, אם זה דרך הטקסט או דרך העיצוב. אם עיצוב עמוד הנחיתה הוא מושך ובנוי נכון, פרק הזמן הקצר הזה יספיק על מנת להעביר את המסר, והוא יגרום לגולש לבצע את הפעולה שבה אנו חפצים - יצירת קשר עימנו.
- שימוש בצבעים - ידוע כי ישנו קשר בין צבעים שונים לבין תחושות או רגשות שונים, וכי כל צבע מעורר בנו אסוציאציות הקשורות לעבר או לתרבות שלנו. לאור עובדה זו, מקשרים בדרך כלל את האדום עם פרסום מוצרים ליום האהבה, את הטורקיז הבהיר למוצרים רפואיים ואת הכחול אל עולם הכלכלה וההיי-טק. כדאי מאוד להתחשב במוסכמות הללו כדי לצוד את תשומת ליבם של הגולשים אל דף הנחיתה המעוצב שלנו וכדי לבנות דף נחיתה יפה ואסטתי. מעצבי אתרים בוחרים במקרים מסוימים דווקא לחרוג ממוסכמות הצבע על מנת להפתיע וליצור עניין, בעיקר כאשר מדובר בשיווק של מוצר לקהל יעד צעיר.
- לוגו - הלוגו של החברה הוא חלק מעיצוב דפי הנחיתה שלה. מומלץ שהלוגו יופיע במקום בולט בעמוד כדי להקל על זיהוי החברה וכן למטרות מיתוג. אם אכן הלוגו מופיע בעמוד, עיצוב נכון יתייחס אל המאפיינים העיצוביים שלו, כך שתיווצר הרמוניה או אפילו קשר רעיוני בין עיצוב הלוגו ושאר האלמנטים בעמוד הנחיתה.
- הדפסה - כדאי לזכור כי רבים נוהגים להדפיס את דפי הנחיתה ולשמור אותם להמשך בגרסה המודפסת. כדאי לקחת זאת בחשבון כאשר חושבים על שילוב פלאשים בדף, וכן רצוי לבדוק כיצד הדף ייראה אם יודפס בשחור-לבן.
עיצוב דף נחיתה מקצועי הוא למעשה משימה שיווקית אשר תוצאותיה משפיעות באופן ישיר על כמות ההמרות ומכאן גם על המכירות שייעשו בעקבות הקמפיין הפרסומי. כאשר מכינים דף נחיתה לקמפיין פרסומי, חשוב שעמוד זה יעוצב בקפידה ע"י מעצב המכיר את עקרונות השיווק באינטרנט. על אף שקיימת האפשרות לבנייה ועיצוב דף נחיתה חינם, חשוב להבין כי עמוד שעוצב באופן עצמאי לעולם לא ייראה כמו עמוד נחיתה מעוצב ששקד עליו מעצב אתרים המומחה לכך.
עיצוב דף נחיתה יפה הוא דבר חשוב למיקסום ההמרות, אך חשוב לזכור כי דף כזה הוא לא רק עיצוב, ובנייה חכמה של דף נחיתה איכותי לוקחת בחשבון פרמטרים נוספים כגון פשטות העיצוב, מסר ברור, ודרכי יצירת קשר נוחים. כל זאת ועוד תוכלו לקרוא במאמר נוסף שלנו העוסק בבניית דף נחיתה איכותי.