שלב אחר שלב, כך תגדירו קמפיין יוטיוב מצליח. מדריך טכני מקיף שיכוון אתכם מההתחלה ועד הסיום.
שלב 1: הגדרת חשבון Google Ads שלך
- הירשם או התחבר:
- בקר ב- Google Ads.
- היכנס עם חשבון Google שלך או צור חשבון חדש אם אין לך.
- הגדרת חשבון:
- ספק מידע בסיסי על העסק שלך, כולל האתר שאתה רוצה לקדם.
- הגדר את פרטי החיוב שלך, כדי להבטיח עסקאות חלקות.
שלב 2: קישור ערוץ YouTube שלך ל-Google Ads
- עבור אל Google Ads:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על סמל הכלים (מפתח מפתח ברגים) בפינה השמאלית העליונה.
- גישה לחשבונות מקושרים:
- תחת "הגדרה", לחץ על "חשבונות מקושרים".
- קשר את ערוץ היוטיוב שלך:
- מצא את "YouTube" ולחץ על "פרטים".
- לחץ על כפתור "+", כדי להוסיף ערוץ חדש.
- הזן את כתובת האתר של ערוץ YouTube שלך ובצע את ההוראות, כדי לקשר אותו לחשבון Google Ads שלך.
שלב 3: יצירת קמפיין חדש ב-YouTube
- התחל קמפיין חדש:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על הלחצן הכחול "+ קמפיין חדש".
- בחר את יעד הקמפיין שלך:
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים עבור קמפיינים ב-YouTube כוללים:
- התחשבות במוצר ובמותג
- מודעות למותג וטווח הגעה
- לידים
- תעבורה לאתר
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים עבור קמפיינים ב-YouTube כוללים:
- בחר סוג קמפיין:
- בחר "וידאו" כסוג הקמפיין שלך.
- סוג משנה של קמפיין:
- בחר את תת-הסוג המתאים בהתבסס על היעד שלך. תת-סוגים נפוצים כוללים:
- עודד המרות
- קמפיין וידאו מותאם אישית
- In-stream שאינו ניתן לדילוג
- Outstream
- עודד התקנות אפליקציה
- בחר את תת-הסוג המתאים בהתבסס על היעד שלך. תת-סוגים נפוצים כוללים:
שלב 4: הגדרות קמפיין
- שם הקמפיין:
- תן לקמפיין שלך שם ייחודי ותיאורי לזיהוי קל.
- הגשת הצעות:
- בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך. אפשרויות נפוצות עבור קמפיינים ב-YouTube כוללות:
- מחיר מקסימלי לצפייה (עלות לצפייה)
- מחיר יעד לרכישה (עלות לרכישה)
- בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך. אפשרויות נפוצות עבור קמפיינים ב-YouTube כוללות:
- תקציב ותאריכים:
- תקציב: הגדר תקציב יומי או קמפיין כולל.
- תאריכים: הגדר את תאריכי ההתחלה והסיום של הקמפיין שלך.
- רשתות:
- בחר היכן תרצה שהמודעות שלך יופיעו:
- תוצאות חיפוש ביוטיוב
- סרטוני יוטיוב
- שותפי וידאו ברשת המדיה
- בחר היכן תרצה שהמודעות שלך יופיעו:
- מיקומים ושפות:
- מיקומים: ציין את האזורים הגיאוגרפיים שבהם תרצה שהמודעות שלך יופיעו.
- שפות: בחר את השפות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מדברים.
שלב 5: מיקוד קבוצת מודעות וקהלים
- צור קבוצות מודעות:
- קבוצות מודעות מכילות קבוצה של מודעות החולקות קהל יעד משותף.
- צור קבוצות מודעות מרובות, כדי למקד לקהלים שונים במידת הצורך.
- מיקוד קהל:
- דמוגרפיה: בחר את הגיל, המגדר, סטטוס ההורה וההכנסה של משק הבית של קהל היעד שלך.
- תחומי עניין: מקד למשתמשים על סמך תחומי העניין וההרגלים שלהם, תוך שימוש בקהלים בעלי זיקה וקהלים מותאמים אישית.
- קהלים בשוק: מקד למשתמשים שחוקרים או מתכננים לרכוש מוצרים או שירותים דומים לשלך.
- קהלים מותאמים אישית עם כוונות: הגדר את הקהל שלך על סמך מילות מפתח וכתובות URL ספציפיות שמשתמשים עיינו בהן לאחרונה.
- שיווק מחדש: מקד למשתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או ערוץ YouTube שלך.
שלב 6: יצירת מודעות וידאו
- צור מודעות וידאו:
- לחץ על "+ מודעה חדשה" ובחר "צור מודעת וידאו".
- הזן את כתובת האתר של YouTube של הסרטון שבו תרצה להשתמש בתור המודעה שלך.
- בחר פורמט מודעה:
- מודעות סטרים (Stream) שניתן לדלג עליהן: מודעות המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטונים אחרים וניתן לדלג עליהן לאחר 5 שניות.
- מודעות סטרים (Stream) שאינן ניתנות לדילוג: מודעות באורך 15 שניות המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטונים אחרים ולא ניתן לדלג עליהן.
- מודעות באמפר: מודעות בנות 6 שניות שאינן ניתנות לדילוג המופעלות לפני, במהלך או אחרי סרטונים אחרים.
- מודעות דיסקברי (Discovery): מודעות שמופיעות בתוצאות החיפוש של YouTube ובקטעי וידאו קשורים.
- עותק מודעה ורכיבים:
- כותרת: צור כותרת מושכת (עד 25 תווים).
- תיאור: הוסף תיאור (עד 35 תווים).
- כתובת אתר סופית: הזן את כתובת האתר שאליה יופנו המשתמשים לאחר לחיצה על המודעה.
- קריאה לפעולה: הוסף כפתור קריאה לפעולה, כדי לעודד מעורבות של משתמשים.
- באנר נלווה:
- העלה באנר נלווה (אופציונלי) להצגה לצד מודעת הווידאו שלך במכשירים שולחניים.
שלב 7: סקירה והשקה
- בדוק את הקמפיין שלך:
- בדוק שוב את כל ההגדרות, הקהלים והקריאייטיבים של המודעות שלך.
- ודא שאין שגיאות או אי התאמות.
- הפעל את הקמפיין שלך:
- לחץ על הלחצן "צור קמפיין", כדי להפעיל את הקמפיין שלך.
שלב 8: ניטור ואופטימיזציה
- צג ביצועים:
- בדוק באופן קבוע את הביצועים של הקמפיין שלך דרך מרכז השליטה של Google Ads.
- מדדי מפתח למעקב כוללים צפיות, שיעור צפייה, מחיר ממוצע לצפייה, שיעור קליקים, שיעור המרות ועלות להמרה.
- עצות אופטימיזציה:
- התאם הצעות מחיר: הגדל את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים גבוהים והקטין את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים נמוכים.
- בדיקת A/B: בדוק קריאייטיבים שונים של סרטונים, כותרות ותיאורים, כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר.
- צמצם קהלים: עדכן ושכלל את מיקוד הקהל שלך באופן רציף על סמך נתוני ביצועים.
- בצע אופטימיזציה של תוכן וידאו: ודא שתוכן הווידאו שלך מרתק, רלוונטי ואיכותי.
- השתמש ב-YouTube Analytics: נצל את YouTube Analytics, כדי לקבל תובנות לגבי התנהגות הצופים ולייעל את אסטרטגיית התוכן שלך.
דוגמאות למודעות YouTube יעילות
דוגמה 1: חנות מסחר אלקטרוני המוכרת בגדי אופנה
- פורמט מודעה: מודעת סטרים שניתן לדלג עליה.
- תוכן וידאו: הצג את קולקציית האופנה העדכנית ביותר עם שילוב של צילומי מוצר וחזותיים של סגנון חיים.
- כותרת: גלה את מגמות האופנה האחרונות.
- תיאור: קנו את הקולקציה החדשה שלנו עכשיו!
- קריאה לפעולה: קנה עכשיו.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף האוסף החדש.
דוגמה 2: סוכנות נסיעות מקוונת
- פורמט מודעה: מודעת באמפר.
- תוכן וידאו: הדגש יעד טיול מדהים עם קליפ קצר ומרתק.
- כותרת: הזמן את חופשת החלומות שלך.
- תיאור: מבצע לזמן מוגבל!
- קריאה לפעולה: למידע נוסף.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף עסקאות הנסיעות.
על ידי ביצוע המדריך הזה, תוכל להקים קמפיין YouTube יעיל ב-Google Ads, תוך מינוף של מיקוד מדויק ותוכן וידאו משכנע, כדי להגיע לקהל שלך ולהשיג את היעדים העסקיים שלך.