שלב אחר שלב, כך תגדירו קמפיין פירסומי ברשת המדיה של גוגל (GDN) המבוסס על הגדרת קהלי יעד. מדריך טכני מקיף שיכוון אתכם מההתחלה ועד הסיום.
שלב 1: הגדרת חשבון Google Ads שלך
- הירשם או התחבר:
- בקר ב- Google Ads.
- היכנס עם חשבון Google שלך או צור חשבון חדש אם אין לך.
- הגדרת חשבון:
- ספק מידע בסיסי על העסק שלך, כולל האתר שאתה רוצה לקדם.
- הגדר את פרטי החיוב שלך, כדי להבטיח עסקאות חלקות.
שלב 2: יצירת קמפיין חדש ב-GDN
- התחל קמפיין חדש:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על הלחצן הכחול "+ קמפיין חדש".
- בחר את יעד הקמפיין שלך:
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים עבור קמפיינים ברשת המדיה של Google כוללים:
- מכירות
- לידים
- תעבורה לאתר
- מודעות למותג וטווח הגעה
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים עבור קמפיינים ברשת המדיה של Google כוללים:
- בחר סוג קמפיין:
- בחר "תצוגה" כסוג הקמפיין שלך.
- סוג משנה של קמפיין:
- בחר "קמפיין רגיל לרשת המדיה", כדי לקבל שליטה רבה יותר על ההגדרות ואפשרויות המיקוד שלך.
שלב 3: הגדרות קמפיין
- שם הקמפיין:
- תן לקמפיין שלך שם ייחודי ותיאורי לזיהוי קל.
- מיקום ושפה:
- מיקומים: ציין את האזורים הגיאוגרפיים שבהם תרצה שהמודעות שלך יופיעו.
- שפות: בחר את השפות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מדברים.
- הצעות מחיר ותקציב:
- תקציב: הגדר תקציב יומי לקמפיין שלך. זהו הסכום הממוצע שאתה מוכן להוציא ליום.
- מתן הצעות: בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך. אפשרויות נפוצות עבור קמפיינים ברשת המדיה של Google כוללות:
- מקסימום המרות
- מחיר יעד לרכישה (עלות לרכישה)
- מחיר ידני לקליק (עלות לקליק)
שלב 4: מיקוד קבוצת מודעות וקהלים
- צור קבוצות מודעות:
- קבוצות מודעות מכילות קבוצה של מודעות החולקות קהל יעד משותף.
- צור קבוצות מודעות מרובות, כדי למקד לקהלים שונים במידת הצורך.
- בחר מיקוד לפי קהל:
- בקטע "קהלים", לחץ על "עיון", כדי לראות את אפשרויות המיקוד הזמינות.
- בחר סוגי קהל:
- קהלים בעלי זיקה: הגע לאנשים על סמך תחומי העניין וההרגלים שלהם (למשל, חובבי טכנולוגיה, אופנה).
- קהלים בעלי זיקה מותאמים אישית: צור קהלים מותאמים אישית על ידי הגדרת תחומי עניין, כתובות אתרים, מקומות או אפליקציות.
- קהלים בשוק: מקד למשתמשים שחוקרים או מתכננים לרכוש מוצרים או שירותים דומים לשלך.
- קהלים מותאמים אישית עם כוונות: הגדר את הקהל שלך על סמך מילות מפתח וכתובות URL ספציפיות שמשתמשים עיינו בהן לאחרונה.
- שיווק מחדש: מקד למשתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או האפליקציה שלך.
שלב 5: יצירת מודעות
- צור מודעות לתצוגה:
- לחץ על "+ מודעה חדשה" ובחר "מודעה רספונסיבית לרשת המדיה".
- הוסף את נכסי המודעה שלך, כולל:
- כותרות: עד חמש כותרות (30 תווים כל אחת).
- כותרות ארוכות: עד חמש כותרות ארוכות (90 תווים כל אחת).
- תיאורים: עד חמישה תיאורים (90 תווים כל אחד).
- תמונות: תמונות באיכות גבוהה הקשורות למוצרים או לשירותים שלך.
- לוגו: הלוגו של העסק שלך.
- סרטונים: הוסף סרטונים רלוונטיים אם זמין (אופציונלי).
- כתובת אתר סופית: כתובת דף הנחיתה שאליה יופנו המשתמשים לאחר לחיצה על המודעה.
- תצוגה מקדימה של מודעה:
- סקור כיצד ייראו המודעות שלך בפורמטים ובמיקומים שונים ברשת המדיה של Google.
שלב 6: הרחבות למודעות (אופציונלי)
- הוסף הרחבות למודעות:
- שפר את המודעות שלך עם מידע נוסף ושפר את הנראות שלהן ואת שיעור הקליקים שלהן (CTR). תוספים נפוצים עבור קמפיינים ברשת המדיה של Google כוללים:
- תוספי Sitelink
- תוספי הסבר
- תוספי מידע מובנים
- הרחבות שיחה
- הרחבות מיקום
- שפר את המודעות שלך עם מידע נוסף ושפר את הנראות שלהן ואת שיעור הקליקים שלהן (CTR). תוספים נפוצים עבור קמפיינים ברשת המדיה של Google כוללים:
שלב 7: סקירה והשקה
- בדוק את הקמפיין שלך:
- בדוק שוב את כל ההגדרות, הקהלים והקריאייטיבים של המודעות שלך.
- ודא שאין שגיאות או אי התאמות.
- הפעל את הקמפיין שלך:
- לחץ על הלחצן "שמור והמשך", כדי להפעיל את הקמפיין שלך.
שלב 8: ניטור ואופטימיזציה
- צג ביצועים:
- בדוק באופן קבוע את הביצועים של הקמפיין שלך דרך מרכז השליטה של Google Ads.
- מדדי מפתח למעקב כוללים הופעות, קליקים, שיעור קליקים, שיעור המרות ועלות להמרה.
- עצות אופטימיזציה:
- התאם הצעות מחיר: הגדל את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים גבוהים והקטין את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים נמוכים.
- בדיקת A/B: בדוק קריאייטיבים שונים של מודעות, כותרות ותיאורים, כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר.
- צמצם קהלים: עדכן ושכלל את מיקוד הקהל שלך באופן רציף על סמך נתוני ביצועים.
- אל תכלול מיקומים: עקוב אחר ואי הכללה של מיקומים שאינם מניבים ביצועים טובים או שאינם רלוונטיים ליעדי הקמפיין שלך.
- השתמש במכסת תדירות: הגבל את מספר הפעמים שהמודעות שלך מוצגות לאותו משתמש, כדי למנוע עייפות של מודעות.
דוגמאות לקמפיינים אפקטיביים ב-GDN המבוססים על קהלים
דוגמה 1: חנות מסחר אלקטרוני המוכרת ציוד כושר
- מיקוד קהל:
- קהלים בעלי זיקה: חובבי בריאות וכושר, חובבי ספורט.
- קהלים בשוק: ציוד ספורט וכושר, נעלי ריצה.
- קהלי כוונות מותאמים אישית: משתמשים שחיפשו את "ציוד הכושר הטוב ביותר" או ביקרו בבלוגי כושר.
- קריאייטיבים למודעות:
- כותרות: צא לכושר עם הציוד הטוב ביותר שלנו, קנה את ציוד הכושר הטוב ביותר.
- תיאורים: גלה ציוד כושר איכותי. קנה עכשיו וקבל משלוח חינם בהזמנות מעל 150 ₪.
- תמונות: תמונות באיכות גבוהה של ציוד וציוד כושר.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף קטגוריית ציוד הכושר.
דוגמה 2: סוכנות נסיעות מקוונת
- מיקוד קהל:
- קהלים בעלי זיקה: חובבי טיולים, מטיילי יוקרה.
- קהלים בשוק: נסיעות, טיסות, מלונות ולינה.
- קהלי כוונות מותאמים אישית: משתמשים שחיפשו את "עסקאות הנסיעות הטובות ביותר" או ביקרו באתרי עסקאות נסיעות.
- קריאייטיבים למודעות:
- כותרות: הזמן את חופשת החלומות שלך עכשיו, מבצעי נסיעות בלעדיים.
- תיאורים: חקור את מבצעי הנסיעות הבלעדיים שלנו והזמינו את חופשת החלומות שלכם עוד היום. מבצעים לזמן מוגבל!
- תמונות: תמונות אטרקטיביות של יעדי טיול פופולריים.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף עסקאות הנסיעות.
על ידי ביצוע מדריך זה, תוכל להגדיר קמפיין אפקטיבי ברשת המדיה של Google המבוסס על קהלים, תוך מינוף של מיקוד מדויק, כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהשיג את היעדים העסקיים שלך.