שלב אחר שלב, כך תגדירו קמפיין מוצלח בגוגל לעידוד התקנות ועידוד השימוש באפליקציות. מדריך טכני מקיף שיכוון אתכם מההתחלה ועד הסיום.
שלב 1: הגדרת חשבון Google Ads שלך
- הירשם או התחבר:
- בקר ב- Google Ads.
- היכנס עם חשבון Google שלך או צור חשבון חדש אם אין לך.
- הגדרת חשבון:
- ספק מידע בסיסי על העסק שלך, כולל האתר או האפליקציה שברצונך לקדם.
- הגדר את פרטי החיוב שלך, כדי להבטיח עסקאות חלקות.
שלב 2: קישור האפליקציה שלך ל-Google Ads
- גישה לחשבונות מקושרים:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על סמל הכלים (מפתח מפתח ברגים) בפינה השמאלית העליונה.
- תחת "הגדרה", לחץ על "חשבונות מקושרים".
- קשר את האפליקציה שלך:
- בחר את הפלטפורמה המתאימה: Google Play עבור אפליקציות אנדרואיד או App Store עבור אפליקציות iOS.
- עקוב אחר ההוראות, כדי לקשר את האפליקציה שלך לחשבון Google Ads שלך.
שלב 3: יצירת קמפיין חדש לאפליקציה
- התחל קמפיין חדש:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על הלחצן הכחול "+ קמפיין חדש".
- בחר את יעד הקמפיין שלך:
- בחר "קידום אפליקציה" כיעד הקמפיין שלך.
- בחר סוג קמפיין:
- בחר "אפליקציה" כסוג הקמפיין שלך.
- בחר פלטפורמת אפליקציה:
- בחר את הפלטפורמה של האפליקציה שלך: "Android" או "iOS".
- בחר את האפליקציה שלך:
- חפש את האפליקציה שלך לפי שם או מזהה אפליקציה ובחר אותה מהרשימה.
שלב 4: הגדרות קמפיין
- שם הקמפיין:
- תן לקמפיין שלך שם ייחודי ותיאורי לזיהוי קל.
- סוג משנה של קמפיין:
- בחר את תת-הסוג המתאים ליעדים שלך:
- התקנות אפליקציה: מתמקד בהנעת משתמשים חדשים להתקין את האפליקציה שלך.
- מעורבות באפליקציה: ממקד למשתמשים קיימים, כדי להניע פעולות בתוך האפליקציה.
- בחר את תת-הסוג המתאים ליעדים שלך:
- מיקום ושפה:
- מיקומים: ציין את האזורים הגיאוגרפיים שבהם תרצה שהמודעות שלך יופיעו.
- שפות: בחר את השפות שהמשתמשים הפוטנציאליים שלך מדברים.
- תקציב והצעות מחיר:
- תקציב: הגדר תקציב יומי לקמפיין שלך. זהו הסכום הממוצע שאתה מוכן להוציא ליום.
- מתן הצעות: בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך. האפשרויות הנפוצות כוללות:
- מחיר יעד לרכישה (עלות לרכישה): הצעת מחיר להתקנות אפליקציה או פעולות בתוך האפליקציה.
- יעד החזר על הוצאות פרסום (החזר על הוצאות פרסום): הגשת הצעת מחיר, כדי למקסם את הערך של המשתמשים שאתה רוכש.
- מקסימום המרות: מגדיר אוטומטית הצעות מחיר, כדי לעזור להשיג את מירב ההמרות במסגרת התקציב שלך.
שלב 5: נכסי מודעות
- רעיונות לטקסט:
- הוסף עד ארבע שורות טקסט לשימוש במודעות שלך. אלה אמורים להדגיש את התכונות והיתרונות העיקריים של האפליקציה שלך.
- תמונות:
- העלה תמונות באיכות גבוהה הרלוונטיות לאפליקציה שלך. תמונות אלו ישמשו במודעות שלך במיקומים שונים.
- סרטונים:
- הוסף כל סרטוני תדמית שיש לך עבור האפליקציה שלך. תוכן וידאו יכול להגדיל משמעותית את שיעורי המעורבות וההמרות.
- נכסי HTML5 (אופציונלי):
- אם יש לך נכסי HTML5, תוכל להעלות אותם, כדי ליצור מודעות אינטראקטיביות יותר.
שלב 6: תצוגה מקדימה ויצירה של מודעה
- תצוגה מקדימה של מודעה:
- בדוק כיצד ייראו המודעות שלך בפורמטים ובמיקומים שונים.
- ודא שנכסי המודעות שלך מתאימים זה לזה ומעבירים מסר עקבי.
- צור מודעה:
- לחץ על "שמור והמשך", כדי ליצור את המודעה שלך.
שלב 7: סקירה והשקה
- בדוק את הקמפיין שלך:
- בדוק שוב את כל ההגדרות, אפשרויות המיקוד והקריאייטיבים של המודעות שלך.
- ודא שאין שגיאות או אי התאמות.
- הפעל את הקמפיין שלך:
- לחץ על הלחצן "צור קמפיין", כדי להפעיל את הקמפיין שלך לאפליקציה.
שלב 8: ניטור ואופטימיזציה
- צג ביצועים:
- בדוק באופן קבוע את הביצועים של הקמפיין שלך דרך מרכז השליטה של Google Ads.
- מדדי מפתח למעקב כוללים הופעות, קליקים, שיעור קליקים, שיעור המרות ועלות להמרה.
- עצות אופטימיזציה:
- התאם הצעות מחיר: הגדל את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים גבוהים והקטן את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים נמוכים.
- בדיקת A/B: בדוק קריאייטיבים שונים של מודעות, כותרות ותיאורים, כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר.
- צמצם קהלים: עדכן ושכלל את מיקוד הקהל שלך באופן רציף על סמך נתוני ביצועים.
- בצע אופטימיזציה של נכסי מודעות: ודא שנכסי הטקסט, התמונה והווידאו שלך מרתקים, רלוונטיים ואיכותיים.
- השתמש ב-Google Analytics: נצל את Google Analytics, כדי לקבל תובנות לגבי התנהגות המשתמשים ולבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית האפליקציה והקמפיין שלך.
דוגמאות לקמפיינים יעילים לאפליקציה
דוגמה 1: אפליקציית משחק לנייד
- מטרה: לעודד התקנות אפליקציה.
- רעיונות לטקסט:
- "הצטרף להרפתקה עכשיו!"
- "הורד ושחק בחינם!"
- "רמות חדשות מתווספות מדי שבוע!"
- "אתגר את החברים שלך!"
- תמונות: צילומי מסך באיכות גבוהה של המשחק.
- סרטונים: טריילר משחק קצר המציג תכונות מפתח.
- אסטרטגיית הצעות מחיר: מחיר יעד לרכישה.
דוגמה 2: אפליקציית קניות במסחר אלקטרוני
- מטרה: הגדלת רכישות מתוך האפליקציה.
- רעיונות לטקסט:
- "קנה את הטרנדים האחרונים!"
- "מבצעים בלעדיים בפנים!"
- "משלוח מהיר וחינמי!"
- "הצטרפו למיליוני קונים שמחים!"
- תמונות: תמונות באיכות גבוהה של מוצרים הזמינים באפליקציה.
- סרטונים: סרטון תדמית המדגיש את התכונות והיתרונות של האפליקציה.
- אסטרטגיית הצעות מחיר: יעד החזר על הוצאות פרסום.
על ידי ביצוע המדריך הזה, תוכל להגדיר קמפיין יעיל לאפליקציה ב-Google Ads, תוך מינוף של מיקוד מדויק ונכסי מודעות מושכים, כדי להגיע לקהל שלך ולהשיג את יעדי קידום האפליקציה שלך.