שלב אחר שלב, כך תגדירו קמפיין שיווק מחדש (Remarketing) מצליח. מדריך טכני מקיף שיכוון אתכם מההתחלה ועד הסיום.
שלב 1: הגדרת חשבון Google Ads שלך
- הירשם או התחבר:
- בקר ב- Google Ads.
- היכנס עם חשבון Google שלך או צור חשבון חדש אם אין לך.
- הגדרת חשבון:
- ספק מידע בסיסי על העסק שלך, כולל האתר שאתה רוצה לקדם.
- הגדר את פרטי החיוב שלך, כדי להבטיח עסקאות חלקות.
שלב 2: הגדרת Google Analytics לשיווק מחדש
- הירשם או התחבר לגוגל אנליטיקס:
- בקר בגוגל אנליטיקס.
- היכנס עם חשבון Google שלך או צור חשבון חדש אם אין לך.
- צור נכס:
- צור נכס עבור האתר שלך אם עדיין לא עשית זאת.
- הגדר את הנכס עם פרטי האתר שלך.
- קשר את Google Analytics ל-Google Ads:
- ב-Google Analytics, עבור אל ניהול > נכס > קישור Google Ads.
- בחר את חשבון Google Ads שלך וקשר אותו.
- הפעל שיווק מחדש:
- ב-Google Analytics, עבור אל ניהול > נכס > פרטי מעקב > איסוף נתונים.
- אפשר איסוף נתונים עבור תכונות דיווח של שיווק מחדש ופרסום.
שלב 3: יצירת קהלי שיווק מחדש בגוגל אנליטיקס
- צור קהלי שיווק מחדש:
- ב-Google Analytics, עבור אל ניהול > נכס > הגדרות קהל > קהלים.
- לחץ על "+ קהל חדש".
- הגדר את הקהל שלך על סמך התנהגות המשתמש (למשל, משתמשים שביקרו בדפים ספציפיים, משתמשים שהשלימו יעדים וכו').
- פרסם קהל ב-Google Ads:
- בחר את חשבון Google Ads שלך, כדי לפרסם את הקהל.
- תן שם לקהל שלך לזיהוי קל.
שלב 4: יצירת קמפיין חדש לשיווק מחדש ב-Google Ads
- התחל קמפיין חדש:
- ממרכז השליטה של Google Ads, לחץ על הלחצן הכחול "+ קמפיין חדש".
- בחר את יעד הקמפיין שלך:
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים לקמפיינים של שיווק מחדש כוללים:
- מכירות
- לידים
- תעבורה לאתר
- בחר יעד עבור הקמפיין שלך. יעדים נפוצים לקמפיינים של שיווק מחדש כוללים:
- בחר סוג קמפיין:
- בחר "תצוגה" כסוג הקמפיין שלך, כדי להציג מודעות ברחבי רשת המדיה של Google.
- לחלופין, תוכל לבחור "חיפוש" אם אתה מעדיף למקד למבקרים קודמים באמצעות מודעות חיפוש.
שלב 5: הגדרות קמפיין
- שם הקמפיין:
- תן לקמפיין שלך שם ייחודי ותיאורי לזיהוי קל.
- מיקומים ושפות:
- מיקומים: ציין את האזורים הגיאוגרפיים שבהם תרצה שהמודעות שלך יופיעו.
- שפות: בחר את השפות שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מדברים.
- הצעות מחיר ותקציב:
- תקציב: הגדר תקציב יומי לקמפיין שלך.
- מתן הצעות: בחר את אסטרטגיית הצעת המחיר שלך. אפשרויות נפוצות לקמפיינים של שיווק מחדש כוללות:
- מקסימום המרות
- מחיר יעד לרכישה (עלות לרכישה)
- מחיר ידני לקליק (עלות לקליק)
שלב 6: מיקוד קבוצת מודעות וקהלים
- צור קבוצות מודעות:
- קבוצות מודעות מכילות קבוצה של מודעות החולקות קהל יעד משותף.
- צור קבוצות מודעות מרובות, כדי למקד לקהלים שונים במידת הצורך.
- בחר קהל לשיווק מחדש:
- בקטע "קהלים", בחר "שיווק מחדש" מהרשימה.
- בחר את קהל השיווק מחדש שיצרת בגוגל אנליטיקס.
שלב 7: יצירת מודעות
- צור מודעות לתצוגה:
- לחץ על "+ מודעה חדשה" ובחר "מודעה רספונסיבית לרשת המדיה".
- הוסף את נכסי המודעה שלך, כולל:
- כותרות: עד חמש כותרות (30 תווים כל אחת).
- כותרות ארוכות: עד חמש כותרות ארוכות (90 תווים כל אחת).
- תיאורים: עד חמישה תיאורים (90 תווים כל אחד).
- תמונות: תמונות באיכות גבוהה הקשורות למוצרים או לשירותים שלך.
- לוגו: הלוגו של העסק שלך.
- כתובת אתר סופית: כתובת דף הנחיתה שאליה יופנו המשתמשים לאחר לחיצה על המודעה.
- צור מודעות חיפוש (אם רלוונטי):
- לחץ על "+ מודעה חדשה" ובחר "מודעת טקסט".
- הוסף את עותק המודעה שלך, כולל:
- כותרת 1: עד 30 תווים.
- כותרת 2: עד 30 תווים.
- כותרת 3: עד 30 תווים (אופציונלי).
- תיאור 1: עד 90 תווים.
- תיאור 2: עד 90 תווים (אופציונלי).
- כתובת אתר סופית: כתובת דף הנחיתה שאליה יופנו המשתמשים לאחר לחיצה על המודעה.
שלב 8: סקירה והשקה
- בדוק את הקמפיין שלך:
- בדוק שוב את כל ההגדרות, הקהלים והקריאייטיבים של המודעות שלך.
- ודא שאין שגיאות או אי התאמות.
- הפעל את הקמפיין שלך:
- לחץ על הלחצן "שמור והמשך", כדי להפעיל את הקמפיין שלך.
שלב 9: ניטור ואופטימיזציה
- צג ביצועים:
- בדוק באופן קבוע את הביצועים של הקמפיין שלך דרך מרכז השליטה של Google Ads.
- מדדי מפתח למעקב כוללים הופעות, קליקים, שיעור קליקים, שיעור המרות ועלות להמרה.
- עצות אופטימיזציה:
- התאם הצעות מחיר: הגדל את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים גבוהים והקטין את הצעות המחיר עבור קהלים עם ביצועים נמוכים.
- בדיקת A/B: בדוק קריאייטיבים שונים של מודעות, כותרות ותיאורים, כדי לראות אילו ביצועים טובים יותר.
- צמצם קהלים: עדכן ושכלל את קהלי הרימרקטינג שלך באופן רציף על סמך התנהגות המשתמשים.
- השתמש במכסת תדירות: הגבל את מספר הפעמים שהמודעות שלך מוצגות לאותו משתמש, כדי למנוע עייפות של מודעות.
דוגמאות למודעות רימרקטינג יעילות
דוגמה 1: חנות מסחר אלקטרוני
- כותרת: אל תפספסו את המועדפים שלכם!
- כותרת ארוכה: הפריטים האהובים עליך מחכים - קנה עכשיו!
- תיאור: חזור והשלם את הרכישה. תהנה מ-10% הנחה על ההזמנה הבאה שלך!
- תמונות: תמונות באיכות גבוהה של מוצרים שנצפו בעבר על ידי המשתמש.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף המוצר או לעגלה.
דוגמה 2: סוכנות נסיעות מקוונת
- כותרת: מוכן להרפתקה הבאה שלך?
- כותרת ארוכה: הזמן את חופשת החלומות שלך עכשיו וחסוך!
- תיאור: גלה מבצעים בלעדיים על טיסות ומלונות. מהרו, הצעות לזמן מוגבל!
- תמונות: תמונות אטרקטיביות של יעדי טיול פופולריים.
- כתובת אתר סופית: קישור ישיר לדף המבצעים או לדף ההזמנה.
על ידי ביצוע המדריך הזה, תוכלו להגדיר קמפיין אפקטיבי לשיווק מחדש (רימרקטינג) של Google, למשוך מחדש מבקרים קודמים ולהניב המרות לעסק שלך.