שיווק העסק ע"י הקמת דף עסקי בפייסבוק
הרשת החברתית פייסבוק Facebook שהוקמה ע"י מארק צוקרברג מכילה כיום כחצי מיליארד משתמשים, כאשר פחות או יותר מחצית מהם נכנסים לחשבון הפייסבוק שלהם מידי יום. זהו פוטנציאל אדיר מבחינה שיווקית, וכל מי שמבין קצת בשיווק באינטרנט מכיר בכך שכל עסק חייב לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אם עדיין אין לו כזה. פייסבוק מאפשרת פתיחה של שלושה סוגים שונים של דפים: עמוד אישי, קבוצה, או דף מעריצים (דף אוהדים), שנקרא כך בעיקר בגלל שבעבר ההצטרפות אליו הייתה באמצעות לחיצה על Become a Fan, אבל כיום מקובל לקרוא לו גם עמוד עסקי בפייסבוק.
בשונה מניהול של קבוצה או עמוד אישי, הכנת דף מעריצים בפייסבוק מיועדת לייצוג רשמי של מותג כלשהו או מושא הערצה. ניתן להצטרף לכל דף מעריצים קיים בפייסבוק Facebook ע"י לחיצה על כפתור Like הנמצא בראש העמוד. חברות רבות, מקטנות ועד גדולות מאוד, משתמשות בדף המעריצים על מנת לשווק מוצרים ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלהן. הקמת דף עסקי בפייסבוק תורמת לעסק שלכם באופנים הבאים:
- הגדלת כמות הכניסות לאתר - אנשים רבים שרואים דף אוהדים מעניין ואיכותי בפייסבוק, נכנסים אח"כ גם לאתר הבית של אותה חברה.
- נוכחות ברשת חברתית - פייסבוק מספקת אפשרות להגיע אל קהל גולשים גדול. מעורבות ברשת החברתית על בסיס קבוע, ולא רק פרסום המוצרים שלכם שם, יביאו אליכם יותר ויותר מעריצים וישפרו את התדמית הווירטואלית שלכם.
- הקשבה לצרכים של הלקוחות - השתתפות בדיונים הקשורים לתחום העיסוק שלכם יכולים לתרום לידע המקצועי שלכם. הקשיבו לצרכים של הלקוחות ושאלו אותם מידי פעם מה הם חושבים על מוצר זה או אחר.
אפשרויות שיווק בפייסבוק
לאחרונה הרבה חברות משקיעות מאמצים להיכנס לפייסבוק. שיווק ברשת חברתית לא נגמר בפתיחת דף בפייסבוק. ישנן עוד אפשרויות נוספות לפעילות שיווקית ברשת החברתית:
- פיתוח אפליקציות ויראליות - אין כמו אפליקציה נחמדה על מנת לגרום לפעילות בדפי אוהדים בפייסבוק. אפליקציות פייסבוק יכולות להביא ליצירת עניין ושיתוף של המעריצים שלכם, וכל שימוש בה יחשוף אותה גם בפני החברים של החברים שלכם, כיוון שהיא תופיע על הקיר שלהם.
- פרסום ממומן בפייסבוק - ניתן בקלות להוסיף מודעות שיופיעו בצידי העמוד בעת הגלישה באתר. הפרסום מותאם לפלח שוק רלוונטי וזה יתרון משמעותי.
- פתיחת אתר תחת חשבון הפייסבוק - דוגמה מוצלחת לכך הוא אתר WINWIN שעשה אינטגרציה של ממש עם פייסבוק, כך שהאתר קיים גם בתוך הרשת החברתית. השילוב הזה מאפשר לראות את הפרטים של כל אדם אשר פרסם מודעה בלוח זה.
הכנת דף בפייסבוק - איך עושים זאת נכון?
כיום כמעט כל החברות הגדולות משקיעות בשיווק באמצעות דפי אוהדים. דף מעריצים טוב הוא כזה שמכיל בצורה ברורה פרטי יצירת קשר והוא פעיל ומשתף כל הזמן את הגולשים בתכנים חדשים, מחשבות וסטטוסים מעניינים. עבור חברה שרוצה לשווק את עצמה בצורה חכמה ונכונה, פתיחת דף מעריצים בפייסבוק היא צעד חשוב שלא עולה הרבה ויכול לתרום לשיווק העסק, אם הוא נבנה ומנוהל נכון.
ההצלחה בהכנת דף עסקי בפייסבוק תלויה לא רק בעיצוב העמוד, אלא גם בפעילות היומיומית שתעשו בו: חשוב לא רק למכור ולמכור, אלא גם לקרוא סטטוסים ותגובות של הגולשים שלכם, לענות עליהם מידי פעם ולהתייחס לשאלות. קחו בחשבון שזוהי רשת חברתית והשתמשו בה ככזו. דף אוהדים בפייסבוק אמור לשמש לאינטראקציה חברתית ולכן, אם תדברו כל הזמן רק על העסק שלכם ותנסו לעבוד ללא הרף על שיווק בפייסבוק, תימאסו מהר מאוד על החברים שהצלחתם להשיג. אם יש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, ניהול נכון של הפעילות ברשת החברתית המצליחה הזאת יכול להפוך חלק ניכר מן החברים ללקוחות של העסק שלכם.
שאלות בפורום
לא מצליח להכניס טלפון בפתיחת דף עסקי