איך רושמים הערות בג'אווה סקריפט
בעולם התוכנה, קוד מופעל באחת מ-2 צורות:
1. קומפילציה (הידור) - לאחר סיום כתיבת הקוד, מפעילים כלי שנקרא קומפיילר (מהדיר) אשר "הופך" את שורות הטקסט של הקוד לפורמט בינארי אשר מייצג פקודות מכונה ושמחשב יודע לקרוא ולהבין. כשרוצים להפעיל את הקוד, מפעילים את הקוד המהודר ולא את קוד המקור. היתרון: קוד שרץ מהר הרבה יותר.
2. אינטרפרטר (מפרשן) - לא מהדרים את הקוד ושומרים עליו בפורמט של קוד המקור. בזמן ריצה, כלומר, כאשר מפעילים את הקוד, הקוד עובר פירוש בזמן אמת. היתרון: קלות תחזוקה ונוחות תיכנות.
ג'אווה סקריפט היא שפה שעובדת באמצעות אינטרפרטר. שומרים על קוד המקור כפי שהוא ללא הידור, כלומר, ללא המרה שלו לפקודות מכונה. כשרוצים להפעיל את הקוד, המפרשן מפענח בזמן אמת את הפקודות שכתובות בטקסט וממיר אותן לפקודות מכונה.
הערה היא חלק מהקוד שהמפרשן מתעלם ממנו ולא מנסה לפענח אותו. הערה יכולה להיות הסבר כללי או קטע קוד.
דרך אחת לציון הערה היא שימוש בסימון // המציין שמרגע זה ועד סוף השורה מדובר בהערה. הסימון // יכול להיות בתחילת שורה או באמצע שורה.
דרך נוספת לציון הערה שנמשכת על פני מספר שורות, היא תחימת קטע ההערה בסימנים /* */.
דוגמאות להערות:
<script>
/*
In this Java Script chapter,
we learn how to use comments.
*/
// var age = 27;
var age = 28; // this is the age of the child
var name = "Yoel"; // this is the name of the child
</script>
בדוגמה ניתן לראות 2 שורות הסבר שמוסגרו כהערה ארוכה.
בהמשך הדוגמה, הפקודה var age = 27 גם היא בהערה, ולכן, לא תבוצע.
בשתי השורות האחרונות בקוד יש דוגמאות להערות מאמצע השורה ועד סופה. הערות אלו מסבירות את הקוד שבתחילת השורה.
מדוע להשתמש בהערות
כפי שראינו בדוגמאות לעיל, הערות יכולות לשמש לשתי מטרות עיקריות:
1. הסברים שמשפרים את קריאות הקוד
2. ניטרול קטעי קוד, נניח כאשר עושים בדיקות שונות לקוד ולא רוצים למחוק את הקוד הלא פעיל