יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
04/04/2024 18:47
בניית של חנות באינטרנט למכירה של מוצרי גיימינג, מחשבים, סלולר וציוד נלווה
09/08/2023 17:16
בניית חנות באינטרנט למכירה של מוצרים לחיות מחמד
12/03/2023 22:03
במאמר זה נסקור את התפתחות שפת צד השרת PHP מראשית ימיה, לכל אורך גירסאותיה השונות עד לאן שהיא הגיעה ב...

דיון: שיפור נגישות האתר

  1. דף הבית
  2. פורום בניית אתרי מכירות ופורטלים
  3. בניית אתרי מכירות ופורטלים
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים

שיפור נגישות האתר

אני קורא לעתים קרובות על כך שכדי לשפר את הנגישות של האתר ממליצים ליצור הפרדה ל"אזורי משמעות" שונים בדף. האם תוכלו להסביר למה הכוונה ואיך עושים זאת בפועל?
אלי

חלוקת האתר לאזורי משמעות

שלום,

קהלים רבים מתקשים להבין את האתרים השונים: דוברי שפה זרה, עיוורים, כבדי ראיה, ועוד. כלים שונים נכתבו בכדי לעזור בהנגשת אתרים לבעלי מוגבלויות, כגון: כלי תרגום בין שפות, כלי זום המגדילים אזורים שונים במסך, תוכנות ההופכות טקסט לדיבור או לכתב ברייל, וכן הלאה. כלי הנגשה אלו מנתחים את האתר שלנו ומתרגמים אותו בהתאם לשפה זרה, לדיבור או לברייל. אבל לא תמיד הם יודעים לעשות את העבודה באופן הטוב ביותר.

כיצד נוכל אנחנו לעזור לאותם כלים לנתח ולתרגם באופן טוב יותר את האתר? הפרד ומשול. ואני אסביר:
1. הפרדה בין הקוד לעיצוב - כל הקוד ירוכז ב HTML והעיצוב ירוכז בקובץ CSS חיצוני. בצורה כזו, כאשר פרטי והגדרות העיצוב אינן חלק מהקוד עצמו, אנו מקטינים משמעותית את החלק שדורש תרגום ומפחיתים את השגיאות שעלולות להיווצר בתרגום מוטעה.

2. חלוקה היררכית נכונה של האתר - מבנה היררכי תקין לאתר, עם סרגל ניווט או תפריט ברורים לגולש, גם מקלים על הבנת מבנה האתר לכלי ההנגשה והתרגום השונים.

3. הפרדת דפי הנחיתה באתר לאזורים שונים - כל תת אזור בדף נתון יכיל כותרות מסוג h1,h2,h3. באופן זה, מובלט בצורה ברורה המבנה ההיררכי של העמוד, מודגש מה החלק החשוב יותר ומה החשוב פחות.

4. אי שימוש בפריימים iframe - בעבר היה נהוג להשתמש בפריימים שחלקו את דפי האתר לחלקים שונים, אך כיום השימוש ידוע כבעייתי ואינו מומלץ שכן הוא מחלק את העמוד למבנה היררכי לא ברור.

5. אי שימוש במבנה טבלאי - באופן דומה, שימוש בטבלה כדי לתאר את עיצוב עמודי האתר הינו בעייתי, שכן הוא מערבב קוד ועיצוב, מנפח את הקוד, ואינו מדגיש מהם החלקים החשובים יותר ומהם החלקים החשובים פחות בעמוד. היום מומלץ להשתמש אך ורק בתגיות DIV כדי לאפיין את עמוד האתר.

כל הנ"ל עוזרים לחלוקת האתר ודפי האתר למבנה היררכי ברור וקריא יותר, ובכך נותנים משמעות סמנטית לכל מבנה שכזה. באופן זה, אנו משפרים את הנגישות וההבנה של חלקי האתר השונים, הן על ידי גוגל, והן על ידי כל אותן תוכנות תרגום והנגשה לבעלי מוגבלויות.

תודה,
דוד
הוספת תגובה חדשה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: