היי,
יש לי חברה שמוכרת שעונים ותכשיטים. היא עושה עבודה מצויינת באינסטגרם ויש לה עשרות אלפי עוקבים, שמביאים לה מכירות בצורה טובה.
אני עוסקת במזון, יש לי סופר שכונתי קטן באזור הדרום, והשאלה היא האם גם לי האינסטגרם יכול לעבוד כמו שאצלה והאם שווה לי להשקיע בזה זמן וכסף.
תודה,
שירן
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים
שיווק עסק למזון באינסטגרם
24/04/2022 14:05
קידום סופר בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל
03/05/2022 18:39
היי,
לעסקים שונים מומלצת לעיתים פעילות שיווקית שונה. הסיבה היא שהצרכים משתנים בין עסק לעסק, וכך גם פילוח הלקוחות הפוטנציאליים ומסגרת התקציב לשיווק.
מכירה באינסטגרם טובה לפלח אוכלוסיה יחסית צעיר, ולמוצרים ויראליים, כאלו שמצטלמים טוב. שעונים ותכשיטים הינם מוצרים מעוצבים שבהחלט יכולים לפנות לקהל הצעיר ולהצטלם טוב, ובשילוב עם עשרות אלפי עוקבים קבועים, בהחלט הגיוני שיהיו הרבה מכירות.
עם זאת, מזון לא פונה לאוכלוסיה צעירה, ולא מצטלם טוב. מדובר במוצר צריכה בסיסי, שלא כמו שעונים ותכשיטים. לכן, סביר שאינסטגרם יהיה פחות אפקטיבי עבורך. יתרה מכך, כדי להגיע לאלפי ועשרות אלפי עוקבים, זה תהליך ארוך טווח שיכול להמשך חודשים ואף שנים. אין הדבר אומר שאינסטגרם לעסק לא יכול לתרום, רק שיתכן שדווקא אפיקי שיווק אחרים יכולים להיות מוצלחים יותר. אפשר לנסות קמפיינים ממומנים בפייסבוק לקהל מפולח לפי אזור מגורים, אפשר לנסות קידום אורגני או ממומן בגוגל לביטויים שכוללים את אזור הפעילות (למשל, "סופר ברמת גן" או "פירות וירקות בצפון").
המלצתנו היא לנסות מספר אפיקים לפרק זמן של מספר חודשים. אם התקציב אינו מאפשר זאת, אפשר להתחיל באפיק אחד (נניח פייסבוק) ולאחר כמה חודשים לנסות אפיק אחר (נניח קמפיין ממומן בגוגל) וכך לראות איזה אפיק מביא תוצאה טובה יותר.
בברכה,
דוד
לעסקים שונים מומלצת לעיתים פעילות שיווקית שונה. הסיבה היא שהצרכים משתנים בין עסק לעסק, וכך גם פילוח הלקוחות הפוטנציאליים ומסגרת התקציב לשיווק.
מכירה באינסטגרם טובה לפלח אוכלוסיה יחסית צעיר, ולמוצרים ויראליים, כאלו שמצטלמים טוב. שעונים ותכשיטים הינם מוצרים מעוצבים שבהחלט יכולים לפנות לקהל הצעיר ולהצטלם טוב, ובשילוב עם עשרות אלפי עוקבים קבועים, בהחלט הגיוני שיהיו הרבה מכירות.
עם זאת, מזון לא פונה לאוכלוסיה צעירה, ולא מצטלם טוב. מדובר במוצר צריכה בסיסי, שלא כמו שעונים ותכשיטים. לכן, סביר שאינסטגרם יהיה פחות אפקטיבי עבורך. יתרה מכך, כדי להגיע לאלפי ועשרות אלפי עוקבים, זה תהליך ארוך טווח שיכול להמשך חודשים ואף שנים. אין הדבר אומר שאינסטגרם לעסק לא יכול לתרום, רק שיתכן שדווקא אפיקי שיווק אחרים יכולים להיות מוצלחים יותר. אפשר לנסות קמפיינים ממומנים בפייסבוק לקהל מפולח לפי אזור מגורים, אפשר לנסות קידום אורגני או ממומן בגוגל לביטויים שכוללים את אזור הפעילות (למשל, "סופר ברמת גן" או "פירות וירקות בצפון").
המלצתנו היא לנסות מספר אפיקים לפרק זמן של מספר חודשים. אם התקציב אינו מאפשר זאת, אפשר להתחיל באפיק אחד (נניח פייסבוק) ולאחר כמה חודשים לנסות אפיק אחר (נניח קמפיין ממומן בגוגל) וכך לראות איזה אפיק מביא תוצאה טובה יותר.
בברכה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: קמפיין פייסבוק או בגוגל לאתר מכירות
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים