היי,
יש לי אתר מכירות ליודאיקה ולאחרונה התפנה לי תקציב שיווק קטן של כ-1000 ₪ לחודש.
אני מאוד מתלבט בין שיווק אתר המכירות בפייסבוק לבין שיווק בגוגל והייתי שמח לקבל כמה טיפים בנושא.
תודה מראש,
ישראל
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים
קמפיין פייסבוק או בגוגל לאתר מכירות
24/03/2022 14:50
מה עדיף גוגל או פייסבוק
03/05/2022 16:47
שלום רב,
ראשית, חשוב להבין שאתר מכירות, ולמעשה כל אתר, לא יגיע רחוק ללא שיווק דיגיטלי. פעילות שיווקית לאתר מכירות ליודאיקה בהחלט יכולה לדחוף אותו קדימה ולחשוף אותו לגולשים שהם רוכשים פוטנציאליים.
בכל הנוגע להשוואה בין פייסבוק לגוגל, חשוב לקחת בחשבון מספר הבדלים בין שתי זירות השיווק:
פייסבוק מצויינת בכל הנוגע לשיווק לקהל מפולח (לפי מין, גיל, מצב משפחתי, אזור). פייסבוק, בשל היותה זירה ויראלית (שבה אנשים משתפים, מגיבים ועושים לייק) טובה במיוחד במכירת מוצרים שיש להם פוטנציאל להיות ויראליים. בד"כ מדובר במוצרים עיצוביים (מתנות מעוצבות, יצירות אומנות, תכשיטים, בגדים ולעיתים גם רהיטים) שמצטלמים טוב ושאנשים יאהבו לשתף אותם. גם במקרה של מוצרים "מיוחדים" כאלו שעושים משהו שלא כולם מכירים, משהו מיוחד, פייסבוק יודעים לתת פתרון טוב, נניח שולחן שמתקפל לגודל קטן במיוחד, מכשיר ייחודי לניקוי הבית וכו'.
לעומת פייסבוק, גוגל בעל אחוזי המרה גבוהים בקרב הנחשפים, כיוון שכאן מדובר בשיטת pull ולא בשיטת push (הלקוחות מחפשים את בית העסק ולא בית העסק מחפש את הלקוחות). אם יש לך מוצרים "סטנדרטיים" שהרבה מחפשים אותם, גוגל היא הזירה בשבילך.
למרות כל האמור לעיל, כדאי תמיד לבדוק ולנסות. לעיתים ההיפך ממה שחושבים שיעבוד הוא שעובד, ואין חכם כבעל נסיון.
שיהיה בהצלחה בשיווק!
דוד
ראשית, חשוב להבין שאתר מכירות, ולמעשה כל אתר, לא יגיע רחוק ללא שיווק דיגיטלי. פעילות שיווקית לאתר מכירות ליודאיקה בהחלט יכולה לדחוף אותו קדימה ולחשוף אותו לגולשים שהם רוכשים פוטנציאליים.
בכל הנוגע להשוואה בין פייסבוק לגוגל, חשוב לקחת בחשבון מספר הבדלים בין שתי זירות השיווק:
פייסבוק מצויינת בכל הנוגע לשיווק לקהל מפולח (לפי מין, גיל, מצב משפחתי, אזור). פייסבוק, בשל היותה זירה ויראלית (שבה אנשים משתפים, מגיבים ועושים לייק) טובה במיוחד במכירת מוצרים שיש להם פוטנציאל להיות ויראליים. בד"כ מדובר במוצרים עיצוביים (מתנות מעוצבות, יצירות אומנות, תכשיטים, בגדים ולעיתים גם רהיטים) שמצטלמים טוב ושאנשים יאהבו לשתף אותם. גם במקרה של מוצרים "מיוחדים" כאלו שעושים משהו שלא כולם מכירים, משהו מיוחד, פייסבוק יודעים לתת פתרון טוב, נניח שולחן שמתקפל לגודל קטן במיוחד, מכשיר ייחודי לניקוי הבית וכו'.
לעומת פייסבוק, גוגל בעל אחוזי המרה גבוהים בקרב הנחשפים, כיוון שכאן מדובר בשיטת pull ולא בשיטת push (הלקוחות מחפשים את בית העסק ולא בית העסק מחפש את הלקוחות). אם יש לך מוצרים "סטנדרטיים" שהרבה מחפשים אותם, גוגל היא הזירה בשבילך.
למרות כל האמור לעיל, כדאי תמיד לבדוק ולנסות. לעיתים ההיפך ממה שחושבים שיעבוד הוא שעובד, ואין חכם כבעל נסיון.
שיהיה בהצלחה בשיווק!
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: איך אני מפרסם בווטסאפ?
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים