פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים
שיכפול תוכן באתרים שונים
10/11/2010 13:14
באתר "מאמרים" קראתי עכשיו שאין פסול בפרסום מאמר שמופיע באתר שלי בעוד מקומות באינטרנט למטרת הוצאת קישורים. לפי הנאמר שם, זה לא פוגע בדירוג האתר שלי בגוגל, ולמעשה יש המלצה ש-30 אחוז מהתוכן באתר צריך להיות מקורי וכל השאר יכול להיות משוכפל. זה לא נראה לי הגיוני... זו כמות אדירה של שיכפול ואם כולם יעשו את זה אז האינטרנט יהיה סלט בלי טעם. הייתכן שה אינפורמציה הזו מטעה?
סינדיקציה
13/11/2010 12:06
היי,
כאשר משכפלים מאמר, יש מספר נקודות שחשוב לקחת בחשבון:
א. שאלת "מי המקור" - הדף שנסרק ראשון הוא מבחינת גוגל המקור, ושאר הדפים עם ההעתקים השונים הם מבחינת גוגל העתק. גם אם המאמר עלה אצלך לאתר ראשון, ורק אח"כ הועלה למקום אחר ברשת, נינח אתר מאמרים, קיים סיכוי שגוגל יסרוק דווקא את אתר המאמרים קודם ויסיק כאילו המאמר שם הוא המקור והגירסה שאצלך באתר היא ההעתק.
ב. ערך מוסף - גם אם האתר שלך כולו חומר שעלה אצלך ראשון ורק אח"כ הופץ ברשת, והוא מזוהה כאתר מקורי, נשאלת השאלה האם הוא נותן ערך מוסף לגולש. כי אם כל התכנים באתר קיימים במקומות אחרים, אז מה הערך המוסף של האתר שלך ומדוע צריך אותו בכלל?
לסיכום: רצוי שלא לשכפל מאמרים בכלל. מה שעולה לאתר יעלה רק שם ומה שעולה לאתרי מאמרים יעלה רק שם. באופן הזה, אחוז המקוריות באתר שלך יהיה מקסימלי (30% זה סתם מספר שמסתובב ברשת). במידה וכן יש שכפול מסויים באחוז מינורי מהאתר, אז רצוי אם כבר שהמאמר יעלה קודם לאתר שלך, ורק לאחר שהוא בוודאות נסרק על ידי גוגל ונמצא בתוצאות החיפוש, רק אז הוא יועלה לאתר מאמרים.
נקודה למחשבה: אתרי המאמרים שואפים להגדיל ככל הניתן את כמות התכנים אצלם באתר, ולכן ממליצים בחום לאנשים להעלות את התכנים שבאתרים שלהם גם לאתרי המאמרים. מאחר ואתרי המאמרים הם אתרים שמתעדכנים כל הזמן בקצב מהיר, גם קצב הסריקה שלהם בגוגל מאוד מהיר, ולכן, מאמר חדש שעולה בו זמנית גם לאתר שלך וגם לאתר מאמרים, בסבירות גבוהה יסרק קודם באתר המאמרים ויזוהה דווקא שם כמקור.
תודה,
דוד
כאשר משכפלים מאמר, יש מספר נקודות שחשוב לקחת בחשבון:
א. שאלת "מי המקור" - הדף שנסרק ראשון הוא מבחינת גוגל המקור, ושאר הדפים עם ההעתקים השונים הם מבחינת גוגל העתק. גם אם המאמר עלה אצלך לאתר ראשון, ורק אח"כ הועלה למקום אחר ברשת, נינח אתר מאמרים, קיים סיכוי שגוגל יסרוק דווקא את אתר המאמרים קודם ויסיק כאילו המאמר שם הוא המקור והגירסה שאצלך באתר היא ההעתק.
ב. ערך מוסף - גם אם האתר שלך כולו חומר שעלה אצלך ראשון ורק אח"כ הופץ ברשת, והוא מזוהה כאתר מקורי, נשאלת השאלה האם הוא נותן ערך מוסף לגולש. כי אם כל התכנים באתר קיימים במקומות אחרים, אז מה הערך המוסף של האתר שלך ומדוע צריך אותו בכלל?
לסיכום: רצוי שלא לשכפל מאמרים בכלל. מה שעולה לאתר יעלה רק שם ומה שעולה לאתרי מאמרים יעלה רק שם. באופן הזה, אחוז המקוריות באתר שלך יהיה מקסימלי (30% זה סתם מספר שמסתובב ברשת). במידה וכן יש שכפול מסויים באחוז מינורי מהאתר, אז רצוי אם כבר שהמאמר יעלה קודם לאתר שלך, ורק לאחר שהוא בוודאות נסרק על ידי גוגל ונמצא בתוצאות החיפוש, רק אז הוא יועלה לאתר מאמרים.
נקודה למחשבה: אתרי המאמרים שואפים להגדיל ככל הניתן את כמות התכנים אצלם באתר, ולכן ממליצים בחום לאנשים להעלות את התכנים שבאתרים שלהם גם לאתרי המאמרים. מאחר ואתרי המאמרים הם אתרים שמתעדכנים כל הזמן בקצב מהיר, גם קצב הסריקה שלהם בגוגל מאוד מהיר, ולכן, מאמר חדש שעולה בו זמנית גם לאתר שלך וגם לאתר מאמרים, בסבירות גבוהה יסרק קודם באתר המאמרים ויזוהה דווקא שם כמקור.
תודה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: אופטימיזציית שם העמוד
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים