היי,
רציתי לשאול אם יש משמעות לסוג החנות שאני מקים. אני בעל סופר מרקט קטן באשדוד וחבר אמר לי שכל חברה שבונה חנויות באינטרנט יכולה להיות לי פתרון, אבל כשביררתי, היו כמה שאמרו לי ההיפך: שכדאי שהחברה שמקימה לי את האתר באינטרנט תתמחה ספציפית בסופרים.
אשמח לדעתכם,
יהב.
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום בניית אתרי מכירות ופורטלים
הקמת חנות לסופר מרקט
07/07/2022 14:32
האם יש משמעות לסוג החנות שמקימים באינטרנט
14/07/2022 15:30
היי יהב,
מצד אחד, חנות וירטואלית היא חנות וירטואלית. לא משנה מה אתה מוכר בה (אופניים, מחשבים, עציצים או בגדים) ומסלול הרכישה בה הוא דיי סטנדרטי: מאתרים את המוצרים הרלוונטים באתר (ע"י חיפוש, סינון או בחירת קטגוריה), מוסיפים את המוצרים לעגלת הקניות, ממלאים פרטים ובוחרים את אופן התשלום.
מצד שני, במכירות של מוצרים שונים, ישנן הרחבות שונות לאתר והתאמות שונות לאתר שכדאי לבצע על מנת למקסם את אחוז ההמרה ממנו. לדוגמה: בחנות מחשבים באינטרנט זה יהיה מצויין אם תהיה בחנות האינטרנטית מערכת מובנית להשוואה בין מוצרים שונים או מערכת לבניית מחשב.
באופן דומה, בחנות שמוכרת מוצרי מזון, סופר מרקט שכונתי קטן או אפילו סופר של רשת גדולה, ישנם פיצ'רים יחודיים שאם הם יהיו באתר שלכם, אחוזי ההמרה יעלו פרטים. אציין כמה כאלו:
1. אפשרות רכישה באמצעות עגלה צפה - הוספה מהירה מעמוד הקטגוריה לעגלה הצפה ישירות, ללא צורך להכנס מוצר מוצר.
2. אפשרות לרכוש לפי כמויות ומשקלים שונים - נניח אבטיח לרכוש לפי יחידה, בעוד עגבניות לפי משקל (קילו, חצי קילו).
3. שמירת פרטי האשראי ללקוחות חוזרים - באופן הזה לקוחות קבועים לא יידרשו להזין בכל רכישה את פרטי האשראי שלהם.
4. רכישה באמצעות מנגנון J5 - כלומר, הגולש מזין אשראי במעמד התשלום, אבל הכרטיס שלו לא נסלק ממש, כי אם רק תופס מסגרת. בפועל הוא יחוייב על ידי מנהל האתר רק לאחר שהמוצרים שהזמין נבדקו במלאי ונשקלו (ומחיר הרכישה בפועל יכול לצאת מעט שונה מהמסגרת שנתפסה).
5. מערכת ליקוט חכמה במערכת הניהול.
אלו רק מספר דוגמאות מדוע מומלץ להתאים את מערכת החנות שאותה מקימים לסוג האתר שנבנה. ספציפית לגבי אתרים למכירת מזון מומלץ להקים את החנות האינטרנטית בחברה שכבר הקימה מספר אתרים כאלו ומכירה את התחום.
בברכה,
דוד
מצד אחד, חנות וירטואלית היא חנות וירטואלית. לא משנה מה אתה מוכר בה (אופניים, מחשבים, עציצים או בגדים) ומסלול הרכישה בה הוא דיי סטנדרטי: מאתרים את המוצרים הרלוונטים באתר (ע"י חיפוש, סינון או בחירת קטגוריה), מוסיפים את המוצרים לעגלת הקניות, ממלאים פרטים ובוחרים את אופן התשלום.
מצד שני, במכירות של מוצרים שונים, ישנן הרחבות שונות לאתר והתאמות שונות לאתר שכדאי לבצע על מנת למקסם את אחוז ההמרה ממנו. לדוגמה: בחנות מחשבים באינטרנט זה יהיה מצויין אם תהיה בחנות האינטרנטית מערכת מובנית להשוואה בין מוצרים שונים או מערכת לבניית מחשב.
באופן דומה, בחנות שמוכרת מוצרי מזון, סופר מרקט שכונתי קטן או אפילו סופר של רשת גדולה, ישנם פיצ'רים יחודיים שאם הם יהיו באתר שלכם, אחוזי ההמרה יעלו פרטים. אציין כמה כאלו:
1. אפשרות רכישה באמצעות עגלה צפה - הוספה מהירה מעמוד הקטגוריה לעגלה הצפה ישירות, ללא צורך להכנס מוצר מוצר.
2. אפשרות לרכוש לפי כמויות ומשקלים שונים - נניח אבטיח לרכוש לפי יחידה, בעוד עגבניות לפי משקל (קילו, חצי קילו).
3. שמירת פרטי האשראי ללקוחות חוזרים - באופן הזה לקוחות קבועים לא יידרשו להזין בכל רכישה את פרטי האשראי שלהם.
4. רכישה באמצעות מנגנון J5 - כלומר, הגולש מזין אשראי במעמד התשלום, אבל הכרטיס שלו לא נסלק ממש, כי אם רק תופס מסגרת. בפועל הוא יחוייב על ידי מנהל האתר רק לאחר שהמוצרים שהזמין נבדקו במלאי ונשקלו (ומחיר הרכישה בפועל יכול לצאת מעט שונה מהמסגרת שנתפסה).
5. מערכת ליקוט חכמה במערכת הניהול.
אלו רק מספר דוגמאות מדוע מומלץ להתאים את מערכת החנות שאותה מקימים לסוג האתר שנבנה. ספציפית לגבי אתרים למכירת מזון מומלץ להקים את החנות האינטרנטית בחברה שכבר הקימה מספר אתרים כאלו ומכירה את התחום.
בברכה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: הקמת חנות אינטרנטית לכובעים ופאות
חזור אל פורום בניית אתרי מכירות ופורטלים