היי,
יש לי אתר מכירות שאני מקדם מזה זמן רב בצורה אורגנית והגיע בשנים האחרונות מאוד גבוה בתוצאות החיפוש בהרבה ביטויים תחרותיים.
לצד הקידום האורגני של אתר המכירות, אני מפעיל קמפיין ממומן לחלק מהביטויים בהם האתר אינו ממוקם גבוה באורגני.
לפני כחודש, החלטתי לעצור זמנית את הקמפיין הממומן בגוגל לזמן מסויים, מסיבות תקציביות.
להפתעתי גיליתי כי מיקומי הביטויים האורגניים נסוגו גם הם לאחור.
אמרו לי שאין קשר בין התוצאות הממומנות לאורגניות, אבל הפרקטיקה הוכיחה אחרת ואני מנסה להבין אולי בכל זאת יש קשר בין השניים.
בברכה,
ליעד
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים
השפעת קמפיין ממומן על קידום אורגני
24/03/2022 14:56
האם יש קשר בין קידום אורגני לממומן
03/05/2022 17:24
היי ליעד,
באופן רישמי, לטענת גוגל, אין קשר בין תוצאות הקמפיין הממומן לתוצאות המיקומים האורגניים.
יחד עם זאת, להערכתנו יתכן קשר עקיף, בכך שהפעלת קמפיין ממומן מצליח יכולה לשפר מדדים שונים של האתר שבעקבותיהם יעלה מיקומו בתוצאות האורגניות.
מספר דוגמאות:
1. ישנה טענה כי אם אחוז הכניסות האורגניות נמוך יחסית (מסך כל מקורות הכניסה לאתר) אז גוגל יעלו את מיקומי האתר כדי להעלות את אחוז הכניסות האורגניות. לא ברור אם טענה זו נכונה.
2. גולשים שנחשפו לאתר באמצעות קמפיין ממומן, יתכן ויכנסו לאחר מכן לאתר בצורה ישירה, או באמצעות חיפוש שלו במיקומים האורגניים. הדבר יכול להעלות את המיקומים האורגניים מהסיבה המוזכרת בסעיף הקודם.
3. כניסת גולשים לאתר באמצעות הקמפיין הממומן יכולה להשפיע על מדדי התנהגות הגולשים באתר (זמן שהיה ממוצע, כמות דפים ממוצעת לגולש, אחוזי נטישה וכו') שאלו הם כידוע מדדים שמשפיעים על המיקומים האורגני.
אנו ממליצים להחזיק קמפיין ממומן לאתר רק אם הוא באמת מועיל ועוזר להשגת היעדים הרשמיים שעבורם הוא הוקם: הגדלת החשיפה לאתר והגדלת המכירות מהאתר.
אם מטרת הקמפיין הממומן היא לשפר את המיקומים האורגניים, נמליץ לבטל את הקמפיין הממומן ולהתמקד בפעילות שמעלה בצורה ישירה את המיקומים האורגניים, כגון, שיפור קוד האתר, אופטימיזציית תוכן, העלאת תכנים חדשים לאתר, השגת קישורים נכנים לאתר ועוד.
בברכה,
דוד
באופן רישמי, לטענת גוגל, אין קשר בין תוצאות הקמפיין הממומן לתוצאות המיקומים האורגניים.
יחד עם זאת, להערכתנו יתכן קשר עקיף, בכך שהפעלת קמפיין ממומן מצליח יכולה לשפר מדדים שונים של האתר שבעקבותיהם יעלה מיקומו בתוצאות האורגניות.
מספר דוגמאות:
1. ישנה טענה כי אם אחוז הכניסות האורגניות נמוך יחסית (מסך כל מקורות הכניסה לאתר) אז גוגל יעלו את מיקומי האתר כדי להעלות את אחוז הכניסות האורגניות. לא ברור אם טענה זו נכונה.
2. גולשים שנחשפו לאתר באמצעות קמפיין ממומן, יתכן ויכנסו לאחר מכן לאתר בצורה ישירה, או באמצעות חיפוש שלו במיקומים האורגניים. הדבר יכול להעלות את המיקומים האורגניים מהסיבה המוזכרת בסעיף הקודם.
3. כניסת גולשים לאתר באמצעות הקמפיין הממומן יכולה להשפיע על מדדי התנהגות הגולשים באתר (זמן שהיה ממוצע, כמות דפים ממוצעת לגולש, אחוזי נטישה וכו') שאלו הם כידוע מדדים שמשפיעים על המיקומים האורגני.
אנו ממליצים להחזיק קמפיין ממומן לאתר רק אם הוא באמת מועיל ועוזר להשגת היעדים הרשמיים שעבורם הוא הוקם: הגדלת החשיפה לאתר והגדלת המכירות מהאתר.
אם מטרת הקמפיין הממומן היא לשפר את המיקומים האורגניים, נמליץ לבטל את הקמפיין הממומן ולהתמקד בפעילות שמעלה בצורה ישירה את המיקומים האורגניים, כגון, שיפור קוד האתר, אופטימיזציית תוכן, העלאת תכנים חדשים לאתר, השגת קישורים נכנים לאתר ועוד.
בברכה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: תוכן מקצועי
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים