שלום,
בהנחה שהאתר שלי מופיע במיקום טוב בגוגל, כיצד אתם ממליצים לנסח את תיאור העמוד (description) כך שימשוך אחוז גדול יותר של הגולשים ללחוץ על הקישור?
האם גוגל תפרסם את התיאור שאכתוב גם אם הוא לא ממש מתאר את תוכן הדף, אלא הוא יותר בסגנון פרסומי/שיווקי?
תודה,
אלון
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים
כתיבת תיאור עמוד איכותי
12/05/2011 9:46
כתיבה חכמה של תאור העמוד
18/05/2011 3:25
היי אלון,
ראשית, תאור העמוד לא נלקח תמיד על ידי גוגל בתוצאות החיפוש. לעיתים, בחיפושים שונים, גוגל יעדיפו להציג דווקא קטע מאמצע הטקסט בעמוד באתר שלך ולא את תאור העמוד שלו, כיוון שזה יהיה רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש.
על מנת להגדיל את הסיכוי שתאור העמוד יהיה זה שיוצג לגולש ולא קטע טקסט פנימי, רצוי שתאור העמוד לא יהיה קצר מדי (כי זה מביא לשגיאה בכלי Webmaster Tools) ולא ארוך מדי (כי אז הוא יחתך). אורך מומלץ הוא בין 80-140 תווים. כמו כן, רצוי לכלול את ביטויי המפתח הראשיים לעמוד בתוך תאור העמוד (כמובן בצורה הגיונית וטבעית).
מבחינת המלל, מומלץ לא להכניס טקסט סתמי, כי אם תאור אמיתי של העמוד. זאת על מנת שגולש שיקרא את תאור העמוד בתוצאות החיפוש יבין שבדיוק את זה הוא מחפש ויכנס לאתר שלנו ולא לאתרים האחרים. המלצתנו היא לא להכניס מלל פירסומי, אלא מלל שמתאר היטב את הנעשה בעמוד. מלל פירסומי משדר לעיתים אי-טבעיות וחוסר נוחות לקורא והימנעות שלו מלהקליק עלינו. עם זאת, אפשר להכניס מלל שיווקי "מגרה" שיגרום לו לבחור דווקא בנו (למשל לכלול בתאור העמוד שאלות שהוא יזדהה איתן, כגון: "גם אתה לא מצליח למצוא שרברב? כל הדרכים למציאת שרברבים בישראל בקלות ובנוחות.")
תודה,
דוד
ראשית, תאור העמוד לא נלקח תמיד על ידי גוגל בתוצאות החיפוש. לעיתים, בחיפושים שונים, גוגל יעדיפו להציג דווקא קטע מאמצע הטקסט בעמוד באתר שלך ולא את תאור העמוד שלו, כיוון שזה יהיה רלוונטי יותר לשאילתת החיפוש.
על מנת להגדיל את הסיכוי שתאור העמוד יהיה זה שיוצג לגולש ולא קטע טקסט פנימי, רצוי שתאור העמוד לא יהיה קצר מדי (כי זה מביא לשגיאה בכלי Webmaster Tools) ולא ארוך מדי (כי אז הוא יחתך). אורך מומלץ הוא בין 80-140 תווים. כמו כן, רצוי לכלול את ביטויי המפתח הראשיים לעמוד בתוך תאור העמוד (כמובן בצורה הגיונית וטבעית).
מבחינת המלל, מומלץ לא להכניס טקסט סתמי, כי אם תאור אמיתי של העמוד. זאת על מנת שגולש שיקרא את תאור העמוד בתוצאות החיפוש יבין שבדיוק את זה הוא מחפש ויכנס לאתר שלנו ולא לאתרים האחרים. המלצתנו היא לא להכניס מלל פירסומי, אלא מלל שמתאר היטב את הנעשה בעמוד. מלל פירסומי משדר לעיתים אי-טבעיות וחוסר נוחות לקורא והימנעות שלו מלהקליק עלינו. עם זאת, אפשר להכניס מלל שיווקי "מגרה" שיגרום לו לבחור דווקא בנו (למשל לכלול בתאור העמוד שאלות שהוא יזדהה איתן, כגון: "גם אתה לא מצליח למצוא שרברב? כל הדרכים למציאת שרברבים בישראל בקלות ובנוחות.")
תודה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: פתיחת דף קהילה בפייסבוק
חזור אל פורום שיווק אתרי מכירות ופורטלים