יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
03/04/2024 18:43
במדריך זה, נתעמק בשיטות המומלצות ליצירת דף "אודותינו" יעיל, המכסה הכל מאסטרטגיות תוכן ועד ...
24/03/2024 10:21
שילוב של פופ אפ באתר אינטרנט בחנות אינטרנטית יכול מצד אחד לתרום מאוד למעורבות הגולשים באתר ולהגדלת ה...
21/03/2024 16:58
שילוב של אייקונים גרפיים ותוויות מבוססות תמונה או אנימציה יכולים לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, לב...

קרב הסרטונים ברשת - טיק טוק VS אינסטגרם

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. קרב הסרטונים ברשת - טיק טוק VS אינסטגרם
22/03/2020 17:23
היום הילדים ובני הנוער אוהבים לא רק להעלות תמונות לרשת, אלא בעיקר להעלות סרטונים קצרים שלהם. איפה הם עושים את זה? רוב מעלי הסרטונים ברשת מעלים אותם בשתי פלטפורמות עיקריות - אינסטגרם וטיק טוק. ניסינו להביא לכם כמה נקודות על הקרב בין טיק טוק ואינסטגרם.
אינסטגרם מול טיקטוק

מה זה אינסטגרם?

לפני שנבחן את הנושא, ראוי שנסקור בקצרה את 2 הרשתות החברתיות הנפוצות. נתחיל עם אינסטגרם.

אינסטגרם (באנגלית: Instagram) הוא יישום (אפליקציה) חינמי לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים באורך עד דקה. היישום מאפשר למשתמש לצלם ולשתף תמונות או סרטונים, וכן "לעקוב" אחרי משתמשים אחרים שמשתפים גם הם תכנים ולהגיב על פוסטים שלהם. בתחילת דרכו, אינסטגרם היה יישום לסלולר בלבד, אך היום, קיימת האפשרות לנהל עמודי אינסטגרם גם מהמחשב. לפני מספר שנים, רכשה פייסבוק את אינסטגרם.

מה זה טיק טוק?

טיקטוק (באנגלית: TikTok) הוא יישום סיני עבור יצירת קטעי וידאו קצרים ושיתופם. היישום מאפשר למשתמשים ליצור קטעי וידאו קצרים של מוזיקה באורך 3–15 שניות וקטעי וידאו קצרים בלולאה (חזרות) באורך 3–60 שניות. נכון לשנת 2018, היישום זמין ביותר מ־150 שווקים, וב־75 שפות. נכון לחודש יולי 2018, ליישום יש יותר מ־900 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

תוך שנה בלבד, הצליחה אפליקציית טיקטוק להפוך מרשת חברתית צעירה יצירתית ומדליקה, לאיום קיומי על כל מתחרה פוטנציאלי. הילדים מכורים אליה, ההורים לא מבינים אותה, בתקשורת מזהירים מפניה, ובאמריקה כמו באמריקה - רועדים, בעיקר מן השורשים הסיניים שלה. אבל אולי יותר מכל אלה, מצליחה טיקטוק לאיים, לראשונה זה כעשור, על השליטה המוחלטת של אימפריית הרשתות החברתיות פייסבוק, ובעיקר על היהלום המלוטש שבבעלותה - אינסטגרם.

בשנה החולפת נהנתה טיקטוק (לשעבר מיוזיקל.לי), כאמור, רשת חברתית ליצירה ולשיתוף של סרטוני וידיאו קצרצרים, ליותר מ-700 מיליון הורדות ברחבי העולם. בכך הצליחה טיקטוק לגבור, לא להאמין, על אפליקציות פייסבוק, מסנג'ר ואינסטגרם. האפליקציה היחידה שמספר ההורדות שלה היה גדול יותר היא וואטסאפ. בסך הכל, מדווחת טיקטוק על כמיליארד משתמשים מסביב לעולם, מספר כמעט זהה לזה של המתחרה הישירה אינסטגרם, אבל, כדאי לזכור כי היא הגיעה אליו בפרק זמן קצר משמעותית.

האם מישהו מצנזר את התכנים?

טיקטוק מתמודדת עם טענות על צנזורה. שורה של תחקירים שפורסמו בשנה האחרונה חשפו מדיניות, שלפיה "מפקחי התוכן" של החברה כפופים להחלטות של הקולגות שלהם בסין, שנוהגים לצנזר סרטונים בעלי רגישות פוליטית כלפי הממשל הסיני. המגזין הגרמני "נצפוליטיק" חשף, כי סרטונים של אנשים עם מוגבלויות הוסתרו. ממש לאחרונה נחשף כי תכנים פרו-להט"ביים הועלמו בכמה מדינות, בהן טורקיה. ואם כל זה לא מספיק, החודש נחשפה גם פרצת אבטחה חמורה על ידי חברת צ'ק פוינט הישראלית, שמאפשרת לתוקפים להשתלט על חשבונות טיקטוק ואף לבצע שינויים בתכנים המועלים לפלטפורמה.

זו הסיבה הרשמית שבגינה טיקטוק מצאה את עצמה חסומה לשימוש לתקופות קצרות (אך מתוקשרות) במדינות כמו הודו, אינדונזיה ובנגלדש. הרשת החברתית הוכתרה בבתי המשפט במדינות אלו כבלתי מוסרית, וטיקטוק נאלצה למנות "מפקחי תוכן" כדי להתמודד עם הטענות, ולנקות את הפלטפורמה מתוכן בלתי הולם.

מי תיקח את ההובלה: טיקטוק או אינסטגרם?

ההשתחלות של טיקטוק אל התחום הנשלט באופן מסורתי על ידי האימפריה של פייסבוק לא הייתה צפויה לעבור בשקט. ואכן, בחודשים האחרונים עברה אינסטגרם, באורח פלא, מקצה שיפורים משמעותי: זה החל בניסוי העלמת ה"לייקים" עבור משתמשים בכל העולם - שגרר כותרות ואיים להפוך את עולם הרשתות החברתיות על פיו; זה נמשך בשדרוג מערך הפילטרים המבוססים על מציאות רבודה, כך שכמעט כל אחד יכול ליצור לעצמו פילטר ייחודי משלו; עבר לאפקט ה"בומרנג", שקיבל פיצ'רים חדשים לעריכה קלה ומהירה יותר (כך שהפך דומה יותר, איך לא, לעריכת סרטונים בטיקטוק); ויגיע לשיא בקרוב, כשניתן יהיה לשלוח ולקבל הודעות גם במחשב האישי. 

מתיחת הפנים הזאת היא לא סתם תולדה של פרץ רענון שגרתי. אחרי שנים של דומיננטיות כמעט מוחלטת בקרב הנתח הכי משמעותי של המשתמשים, צעירים ברשתות החברתיות, באינסטגרם מתחילים להרגיש את הלחץ מכיוונה של טיקטוק הצומחת, שהפכה בשנתיים האחרונות ללהיט של ממש בקרב ילדים ובני נוער. 

ובזמן שטיקטוק נושפת בעורפה של אינסטגרם, יישומים נוספים המבוססים על הקונספט של יצירת סרטוני וידיאו קצרצרים מתעוררים עכשיו לחיים ורוצים נתח מהעוגה: היישום Likee למשל, או היישום Snow. שניהם מציעים אפשרויות עריכה ופילטרים עבור סרטוני וידיאו, ומהווים, בינתיים, מעין שלב של עריכת ביניים בדרך לפרסום הסרטונים בפלטפורמות הגדולות יותר, טיקטוק ואינסטגרם.

בחודשיים האחרונים עושה טיקטוק מאמצים לכניסה לפעילות רשמית בישראל: החברה מפרסמת משרות בלינקדאין ומחפשת מנהלי פרויקטים, אסטרטגיית מותג ושיתופי פעולה, ואפילו מגייסת עובדים תוצרת הארץ שיעזרו לה למלא את המכסה במטרה להפיץ את בשורת האפליקציה בפרסום של מותגים מקומיים.

הזינוק המהיר בפופולריות של טיקטוק הופך אותה לתופעה של ממש והפלטפורמה מתמודדת במידה רבה עם ההשלכות של כל מה שכבר הספקנו ללמוד מהנוכחות של פייסבוק בחיינו: האיזון הבלתי אפשרי בין מידע כוזב ותכנים פוגעניים לבין צנזורה; סיכוני אבטחת מידע והגנה על פרטיות; ההשלכות על ילדים ובני נוער; היווצרות של "משפיענים" ככוח שיווקי ומיתוגי; מי עושה מזה כסף ואיך. השתפשפנו על פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, ועכשיו אנחנו כבר יודעים יותר טוב.

בפייסבוק הצליחו עד כה לשמור על אינסטגרם נקייה יחסית משערוריות, בלי עיסוק בפייק ניוז, בדברי הסתה, בחשבונות מזויפים או בפרצות אבטחה, בפרסום ממוקד, בהאזנות או במעורבות במערכות בחירות, שערוריות שמאפיינות את השיח הציבורי על פייסבוק כבר יותר משנתיים. אינסטגרם מסומנת כמנוע הצמיחה של הרשת החברתית הפופולרית בעולם, ואת המשבצת הזו היא תתקשה לחלוק עם היריבה העולה. יכול להיות שאת הקרב הזה תנצח דווקא מי שתצליח לשמור על המותג שלה נקי ככל האפשר. כי את הפיצ'רים והכלים הייחודיים לעריכה ולשיתוף של סרטונים, נמצא, בסופו של דבר, אצל כולם.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: