יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
04/04/2024 18:47
בניית של חנות באינטרנט למכירה של מוצרי גיימינג, מחשבים, סלולר וציוד נלווה
09/08/2023 17:16
בניית חנות באינטרנט למכירה של מוצרים לחיות מחמד
12/03/2023 22:03
במאמר זה נסקור את התפתחות שפת צד השרת PHP מראשית ימיה, לכל אורך גירסאותיה השונות עד לאן שהיא הגיעה ב...

השגת קישורים לקידום האתר

  1. דף הבית
  2. קידום אתר מכירות
  3. השגת קישורים לקידום האתר
אילו קישורים נכנסים מועילים לקידום האתר וכיצד משיגים כמות גדולה של קישורים איכותיים?
קישורים לקידום אתר אינטרנט

חשיבות הקישורים לקידום האתר

כל מי שעוסק בקידום אתרים, בין אם זה בעל אתר אינטרנט או מקדם אתרים מקצועי, יודע כי כמות ואיכות הקישורים הנכנסים אל האתר הם בין הגורמים המשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש. מבחינת מנועי החיפוש, קישורים (לינקים) הם בגדר המלצות, ולכן בכדי לשפר את מיקום אתר, שמים דגש על השגת קישורים נכנסים אליו. לא כל קישור תורם באופן זהה ולעתים קישור אחד עדיף על פני עשרות קישורים אחרים. אז מה אם כן עושה קישור לאתר שלנו לקישור איכותי?

איכות הקישורים נמדדת לפי קריטריונים שונים:

  • עומק הדף ממנו יוצא הקישור - ערכו של קישור היוצא מעמוד ראשי גבוה מקישור מעמוד פנימי. ככלל: ככל שהקישור יוצא מעמוד הנמצא נמוך יותר בהיררכיה של האתר (כלומר פנימי יותר, ושצריך להגיע אליו עם הרבה יותר קליקים), כך איכותו יורדת.
  • מיקומו הפיסי של הקישור בעמוד - ככל שהקישור ניתן ממקום פיסי גבוה יותר בעמוד, כך הוא שווה יותר.
  • הקשר - קישור מתוך הטקסט הוא בעל ערך רב יותר מאשר קישור העומד בפני עצמו.
  • עוגן הקישור - קישור עם עוגן טקסטואלי עדיף על קישור שהעוגן שלו הוא כתובת היעד. זאת מכיוון שכך הקישור לא רק מצביע על האתר וממליץ עליו, אלא גם מיידע את מנוע החיפוש באילו מילות מפתח עוסק העמוד המקושר (טרגטינג).
  • רלוונטיות - העמוד ממנו יוצא הקישור צריך להיות כמה שיותר רלוונטי לאתר שאליו מפנה הקישור. לינקים פחות רלוונטיים הם בעלי ערך קידומי נמוך יותר. גם בתוך אתר הקשור לתחום, רצוי להוציא את הקישור מעמוד העוסק בנושא כמה שיותר דומה וקרוב לנושא האתר שלנו.
  • ותק הקישור - מצד אחד: קישור ותיק הנמצא ברשת כבר זמן מה מבלי שהוסר, מראה על יציבות ולכן הוא שווה הרבה יותר מקישור חדש. מצד שני: קישורים חדשים בצורה עיקבית לאתר מראים על באזז ברשת ותורמים בהחלט לקידום.
  • חשיבות/סמכותיות האתר המקשר - קישור מאתר סמכותי ובעל חשיבות נחשב איכותי יותר. אתר סמכותי ניתן לזהות למשל לפי דירוג ה- PR (אם כי חשיבותו הולך וקטנה בשנים האחרונות), אתר עם סיומת ac או org, אתר עם אלפי עמודי תוכן ומוביל בתוצאות החיפוש, אתרי חדשות המתעדכנים הרבה פעמים במהלך היום, ועוד.
  • קישורים הדדיים/מעגליים - קישורים בין שני אתרים מאחד למשנהו ובחזרה אינם מומלצים. אמנם קישור אחד כזה אין בו נזק של ממש, אך תועלתו נמוכה יחסית. לינקים מעגליים מתפרשים ע"י גוגל כמניפולציה של בעלי אתרים המקשרים בין אתרים שונים שברשותם ולכן אינם איכותיים.
  • כמות הקישורים היוצאים מאותו עמוד - עדיף להשיג קישור מעמוד שיש בו כמות מוגבלת של קישורים. עמוד שיש בו כמות גדולה לינקים רבים מאוד, מעביר פחות PR לכל אחד מהם, ולכן הם איכותיים פחות.
  • קישור מדף חזק - תמיד עדיף לקבל קישור מעמוד שאליו יש כמה שיותר קישורים פנימיים באתר בו הוא נמצא (כלומר עמוד שהוא חזק ומקושר וניתן להגיע אליו בכמה אופנים מהאתר המקשר).
  • הדומיין שממנו יוצא הקישור - כדאי להשיג קישורים מדומיינים שונים בכל פעם, כיוון שתהליך כזה של בניית קישורים לאתר ייראה טבעי יותר למנועי החיפוש. ערכם של קישורים מאותו דומיין (או אפילו אתרים בעלי אותו c-class, כלומר המאוחסנים על שרת משותף) הוא נמוך יותר.

באופן כללי, אם יש לנו אתר בנושא מכוניות שאותו נרצה לקדם, נעדיף קישור מתוך גוף מאמר בנושא מכוניות באתר חזק בנושא מכוניות, ולא קישור העומד בפני עצמו בתחתית עמוד או מדף קישורים באתר בנושא לא רלוונטי.

מדד PR וקישורים נכנסים

מדד הפייג'ראנק Pagerank מייצג את מידת החשיבות של כל דף באינטרנט, הנמדדת על פי כמות הקישורים שמפנים אליו ואיכותם. בתהליך חישוב ה-PR לעמוד מסוים, לוקחת גוגל בחשבון את החשיבות של האתרים המקשרים לעמוד זה. ככל שהאתרים המקשרים הם בעלי PR גבוה יותר, כך עולה ערכו של הקישור מהם. לפיכך, קיימות כמה אסטרטגיות שונות של השגת קישורים לאתר: התמקדות בקישורים חזקים מאתרים בעלי PR גבוה, פיזור כמות גדולה ככל הניתן של קישורים עם פחות דגש על האיכות, או שילוב של שתי הגישות הללו.

בעת בניית קישורים לאתר, כאשר מבקשים להשיג קישור מאתר מסוים, ניתן לבדוק את ה-PR שלו בסרגל הכלים של גוגל. אולם חשוב להדגיש כי חשיבות הדפים, כלומר ה-Pagerank שלהם, הוא רק גורם אחד מבין מאות גורמים המשפיעים על דירוג העמוד בתוצאות החיפוש. בעבר השפעת ה-PR על המיקום בגוגל הייתה רבה יותר מהיום.

דרכים להשיג קישור לאתר

עבור בעלי אתרים חדשים, חשוב מאוד להתחיל כמה שיותר מוקדם להשיג קישורים נכנסים אל האתר. הסיבה לכך היא שהאתר ייסרק לראשונה ע"י גוגל רק לאחר שיהיה לו לפחות קישור אחד. ככל שיהיו לאתר קישורים רבים יותר, כך הזחלנים של גוגל יגיעו אליו לעיתים תכופות יותר.
ישנן דרכים שונות לבניית מערך קישורים נכנסים לאתר, חלקן כשרות וטובות, אחרות קצת פחות מקובלות ולכן בד"כ ערך הלינקים הללו נמוך יותר, וישנן שיטות נוספות שהן בבחינת קידום Black Hat. להלן פירוט השיטות העיקריות להשגת קישורים והסבר על איכות הקישור המתקבל:

  • רישום באינדקסים - אתרי אינדקס הם אתרים המכילים רשימת אתרים גדולה המחולקת לפי קטגוריות. ניתן להוסיף אתר לאינדקס ובכך לקבל קישור לאתר שלכם בקלות יחסית. רישום באינדקסים הוא דרך טובה להשיג כמות גדולה של קישורים לאתר בחינם, והיתרון של שיטה זו הוא שהיא גם עשויה להעביר גולשים דרך האינדקס אל האתר שלנו (יש הרבה שהופכים אתרי אינדקס לדף הבית בדפדפן שלהם). עם זאת, איכות הקישורים שתקבלו ברוב המקרים הינה נמוכה כיוון שאתרי אינדקס עמוסים בקישורים יוצאים.
  • פרסום מאמרים ברשת - תוכלו להציע לאתר תוכן בתחומכם לכתוב עבורו מאמר איכותי בתמורה לקישור לאתרכם. שיטה זו טובה גם למיתוג ברשת, כיוון שכך מפיצים תכנים של החברה, מגיעים אל קהל רחב יותר ומחזקים את התדמית המקצועית. כיום יש לא מעט אתרי מאמרים שישמחו לקבל מאמר שתכתבו ויתנו לכם בתמורה להוציא קישורים מאותו מאמר אל האתרים שלכם.
  • הפצת תכנים ברשת - פרסום תוכן בבלוגים, פורומים, או אתרי טיפים והמלצות הוא דרך יעילה להשיג קישורים נכנסים. במקרה זה, איכות הקישור תלויה באיכותו של האתר, בכמות התוכן שכתבנו והרלוונטיות שלו לנושא האתר. יש לשים לב כי פורומים רבים מאפשרים הוצאת קישורים מסוג nofollow בלבד.
  • החלפת קישורים - שיתופי פעולה והחלפה של קישורים בין אתרים שונים יכולה להועיל מאוד לקידום האתר. לאחר בדיקת האתרים הקיימים, כדאי לפנות לבעלי האתרים האיכותיים יותר, עם PR כמה שיותר גבוה, ולבקש קישור תמורת קישור. מכיוון שלינקים הדדיים שווים פחות, החלפת קישורים נעשית במקרים רבים באמצעות אתרי תמיכה המיועדים למטרה זו, כך שנקבל לינק נכנס מאתר א' של משתף הפעולה לאתר ב' שלנו, ובתמורה ניתן לינק מאתר ג' שלנו לאתר א' של משתף הפעולה.
  • קניית קישורים - רכישת קישורים בתשלום הינה גם דרך להשיג קישורים נכנסים. אנו איננו ממליצים על שיטה זו, כיוון שקניית קישורים היא שיטה אסורה בתחום קידום כובע-שחור ועלולה להביא לפסילת האתר המקודם. מעבר לכך, ברגע שנפסיק את התשלום יוסר הקישור אלינו ויצא שכרנו בהפסדנו (לאבד קישור זה גרוע יותר מאשר לא היה לנו את הקישור מלכתחילה, והוא בגדר הסרת המלצה על האתר שלנו בעיניי גוגל, ויביא לירידה בתוצאות החיפוש).

קישורים פחות מומלצים

בעוד שהשיטות שפורטו עד כה מניבות קישורים שיכולים לתרום לקידום האתר במידה זו או אחרת, ישנם קישורים שאינם מועילים ולעיתים אף עלולים להזיק לנו:

  • קישורי nofollow - קישורים עם המאפיין nofollow לא מעבירים כוח קידומי אל האתר, ולכן אינם תורמים מבחינת הקידום בגוגל. עם זאת, הם עשוים להביא גולשים אל האתר ולכן הם אינם מיותרים לגמרי. כמו כן, הם משמרים רמה של "טבעיות" בעיניי גוגל (אם יהיו לנו לאתר גם קישורים רגילים וגם כמה מסוג nofollow זה יראה טבעי הרבה יותר).
  • קישורים שאינם נקראים - ישנם קישורים שכלל אינם נקראים על ידי גוגל, ולכן אינם תורמים דבר לקידום האתר. בין קישורים אלו ניתן למצוא: קישורים מתוך אובייקט פלאש, קישורי שרת (למשל בקוד בשפת שרת PHP או ASP), קישורים מעמודים החסומים לסריקה של גוגל (בין אם חסומים ע"י תגית robot או חסומים ע"י הרשאות כניסה), קישורי JS (יש טענה כי גוגל דווקא קוראים קישורים אלו), ועוד.
  • קישורים שהוסרו - הסרה של לינקים לאתר עלולה להתפרש ע"י גוגל כביטול ההמלצה על האתר שלנו. לכן, מומלץ לא להכניס קישורים באתרים שלא מאשרים זאת, כדי שלא יסירו לנו אותם בהמשך.
  • קישורים מאתרים מפוקפקים ומאתרי שכונה רעה - קישור מאתר שהגינותו מוטלת בספק איננו מומלץ. הכוונה היא לאתרי מין, הימורים, אתרים המעודדים הסתה וכולי. גם קישורים מאתרים לגיטימיים לחלוטין היושבים על שרת משותף עם אותם אתרי שכונה רעה, עלולים להיות בעיתיים במידה מסויימת.
  • חוות קישורים - אלו הם אתרים חסרי תוכן כתוב, והם מוקמים במטרה להוציא מהם כמות גדולה של לינקים לאתרים שרוצים לקדם. גוגל רואה בחוות קישורים שיטת קידום פסולה, ולכן קישור כזה לא יועיל לאתר שלנו, ואף עלול להזיק לקידומו.

לסיכום

תהליך השגת קישורים נכנסים לאתר הוא תהליך ארוך שתחילתו עוד במהלך הקמת האתר והוא מתמשך לאורך תקופה ארוכה. ידוע כי כמות הלינקים הינו קריטריון חשוב לדירוגו בגוגל, אולם יש לזכור כי לא מדובר רק בכמות, אלא גם באיכות: לא כל הקישורים הם בעלי ערך קידומי זהה, וחלקם עלולים אף להזיק.

לקידום טוב של האתר שלנו, מומלץ להשיג "מיץ קישורים", כלומר בניית מערך קישורים שיהיו בעלי מגוון רחב ביותר של מקורות ואיכויות שונות: גם קישורי איכות מאתרים סופר חזקים ובנושא שלנו וגם קישורים חלשים יחסית, נניח מפורומים. מיץ קישורים טוב הוא כזה שנראה טבעי יותר למנועי החיפוש ומגוון עד כמה שניתן גם במקורות הקישורים וגם בעוגן הקישור.

אולי יעניין אותך גם:
הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: